Mercedes-Benz: prvý osobný hybrid

Streda, 29 október 2008

Automobilový priemysel upriamuje stále viac svoju pozornosť na "zelené" technológie – hybridné a elektrické pohony a pohony na palivové články. Jedným z takéhoto druhu pohonov je aj ten, ktorý ohlasuje nemecký Mercedes-Benz.

Mercedes S 400 BlueHybrid Mercedes S 400 BlueHybrid

Prvý osobný automobil s hybridným pohonom značky Mercedes-Benz, prémiovú limuzínu S 400 BlueHybrid, začne nemecký výrobca dodávať v lete roku 2009 aj na Slovensko. Pohon bude zabezpečovať zdokonalený motor 3,5 V6 s adaptívnym časovaním ventilov, ďalej elektromotor s permanentným magnetom, sedemstupňová automatická prevodovka 7G-Tronic prispôsobená na hybridný modul, výkonová a riadiaca elektronika, menič napätia ako aj novo vyvinutý ,prvýkrát pre sériovo vyrábaný automobil použitý lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor.

Mercedes S 400 BlueHybrid Mercedes S 400 BlueHybrid

Mercedes S 400 BlueHybrid dosiahne kombinovaný výkon 299 koní (220 kW) a krútiaci moment 385 Nm. Vo svojej kategórii vykazuje najnižšiu spotrebu i emisie: 7,9 litra benzínu na 100 kilometrov a 190 gramov CO2 na jeden kilometer. Nový hybridný automobil je vybavený aj technológiou štart/stop, ktorá vypne spaľovací motor, keď automobil zastaví napríklad na svetelnej križovatke a opätovne samočinne po zošliapnutí pedálu akcelerácie naštartuje.

Elektromotor slúži zároveň aj ako štartér i alternátor. Znižuje spotrebu pohonných látok a zároveň prispieva svojim krútiacim momentom 160 Nm spaľovaciemu motoru k intenzívnejšiemu zrýchľovaniu automobilu. Naopak počas jeho spomaľovania pomáha brzdiť, pričom ako generátor získava energiu rekuperáciou a spätne ju ukladá do lítium-iónového akumulátoru. Nový akumulátor má oproti bežne používaným vyššiu energetickú hustotu a elektrickú účinnosť, má kompaktnejšie rozmery a nižšiu hmotnosť.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.