Mercedes-Benz SLS: do výroby a predaja

Pondelok, 15 február 2010

Koncept Mercedes-Benz SLS pri svojej premiére na autosalóne vo Frankfurte v septembri 2009 vzbudil veľkú pozornosť. Presne o dva týždne na autosalóne v Ženeve predstaví nemecký výrobca produkčný model tohto a hneď na to sa rozbehne sériová výroba. Koncom marca sa potom nový Mercedes-Benz SLS AMG s unikátnym dizajnom s krídlovými dverami, dôsledne odľahčenou konštrukciou a vynikajúcou jazdnou dynamikou vydá do sveta superšportových automobilov.

Mercedes-Benz SLS

Výrobu modelu SLS bude charakterizovať koncentrácia na ručnú prácu. Tak pri hliníkovom ráme Spaceframe, pri výrobe motorov, ako aj pri finálnej montáži. Podvozok a karosériu z hliníka bude vyrábať spoločnosť Magna Steyr v rakúskom Grazi, s ktorým koncern Daimler spolupracuje už od roku 1979. Práve tu sa vyrába Mercedes-Benz triedy G a predtým sa tu vyrábal aj Mercedes-Benz triedy E 4Matic. Teraz rakúsky závod rozšíri svoju výrobu o skelety pre SLS, ktorý má hmotnosť len 241 kg a z veľkej časti ho budú zhotovovať ručne.

Ručná práca bude charakteristická aj pre výrobu motorov AMG v Affalterbachu, kde sa bude montovať osemvalcový vidlicový motor AMG so zdvihovým objemom 6,3 litra a výkonom 571 koní podľa filozofie One man, one engine.

Finálna sériová produkcia modelu SLS AMG bude prebiehať v Sindelfingene, v najväčšej výrobnej základni značky Mercedes-Benz. Preto tu, lebo tento závod symbolizuje maximálnu kvalitu výroby a výrobku. Pre konečnú montáž modelu Mercedes-Benz SLS AMG boli montážne linky a výrobné zariadenia prispôsobené najnovšiemu stavu vývoja techniky a vybraní špecialisti budú v Sindelfingene vyrábať okrídlený automobil do veľkej miery ručne.

Nový SLS AMG má karosériou s hliníkovým rámom a krídlovými dverami, 6,3-litrový motor AMG V8 uložený za prednou nápravou s najvyšším výkonom 571 koní a krútiacim momentom 650 Nm a mazanie so suchou kľukovou skriňou. Prevod sily od motora na kolesá sprostredkováva sedemstupňová dvojspojková prevodovka s usporiadaním transaxle (umiestnenou pred zadnou nápravou). O jazdné vlastnosti sa postará športový podvozok s hliníkovými nápravami s dvojitými priečnymi ramenami.

Mercedes-Benz SLS AMG má vďaka hliníkovému rámu hmotnosť len 1620 kilogramov. Jej rozloženie medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 47:53 a nízke ťažisko garantujú výborné jazdné vlastnosti a vysokú jazdnú dynamiku. Z nuly na 100 km/h zrýchľuje okrídlený mercedes za 3,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 317 km/h. S kombinovanou spotrebou 13,2 litra benzínu na 100 kilometrov patrí SLS AMG medzi najúspornejšie vo svojej kategórii.

Nový Mercedes-Benz SLS AMG príde na trh 27. marca tohto roku. Predpokladaná cena by podľa zahraničných zdrojov mala začínať na 177 310 eurách (5,34 mil. Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.