Mercedes-Benz SLS: do výroby a predaja

Pondelok, 15 február 2010

Koncept Mercedes-Benz SLS pri svojej premiére na autosalóne vo Frankfurte v septembri 2009 vzbudil veľkú pozornosť. Presne o dva týždne na autosalóne v Ženeve predstaví nemecký výrobca produkčný model tohto a hneď na to sa rozbehne sériová výroba. Koncom marca sa potom nový Mercedes-Benz SLS AMG s unikátnym dizajnom s krídlovými dverami, dôsledne odľahčenou konštrukciou a vynikajúcou jazdnou dynamikou vydá do sveta superšportových automobilov.

Mercedes-Benz SLS

Výrobu modelu SLS bude charakterizovať koncentrácia na ručnú prácu. Tak pri hliníkovom ráme Spaceframe, pri výrobe motorov, ako aj pri finálnej montáži. Podvozok a karosériu z hliníka bude vyrábať spoločnosť Magna Steyr v rakúskom Grazi, s ktorým koncern Daimler spolupracuje už od roku 1979. Práve tu sa vyrába Mercedes-Benz triedy G a predtým sa tu vyrábal aj Mercedes-Benz triedy E 4Matic. Teraz rakúsky závod rozšíri svoju výrobu o skelety pre SLS, ktorý má hmotnosť len 241 kg a z veľkej časti ho budú zhotovovať ručne.

Ručná práca bude charakteristická aj pre výrobu motorov AMG v Affalterbachu, kde sa bude montovať osemvalcový vidlicový motor AMG so zdvihovým objemom 6,3 litra a výkonom 571 koní podľa filozofie One man, one engine.

Finálna sériová produkcia modelu SLS AMG bude prebiehať v Sindelfingene, v najväčšej výrobnej základni značky Mercedes-Benz. Preto tu, lebo tento závod symbolizuje maximálnu kvalitu výroby a výrobku. Pre konečnú montáž modelu Mercedes-Benz SLS AMG boli montážne linky a výrobné zariadenia prispôsobené najnovšiemu stavu vývoja techniky a vybraní špecialisti budú v Sindelfingene vyrábať okrídlený automobil do veľkej miery ručne.

Nový SLS AMG má karosériou s hliníkovým rámom a krídlovými dverami, 6,3-litrový motor AMG V8 uložený za prednou nápravou s najvyšším výkonom 571 koní a krútiacim momentom 650 Nm a mazanie so suchou kľukovou skriňou. Prevod sily od motora na kolesá sprostredkováva sedemstupňová dvojspojková prevodovka s usporiadaním transaxle (umiestnenou pred zadnou nápravou). O jazdné vlastnosti sa postará športový podvozok s hliníkovými nápravami s dvojitými priečnymi ramenami.

Mercedes-Benz SLS AMG má vďaka hliníkovému rámu hmotnosť len 1620 kilogramov. Jej rozloženie medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 47:53 a nízke ťažisko garantujú výborné jazdné vlastnosti a vysokú jazdnú dynamiku. Z nuly na 100 km/h zrýchľuje okrídlený mercedes za 3,8 sekundy a najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 317 km/h. S kombinovanou spotrebou 13,2 litra benzínu na 100 kilometrov patrí SLS AMG medzi najúspornejšie vo svojej kategórii.

Nový Mercedes-Benz SLS AMG príde na trh 27. marca tohto roku. Predpokladaná cena by podľa zahraničných zdrojov mala začínať na 177 310 eurách (5,34 mil. Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.