Mercedes: druhá generácia CLS

Streda, 01 september 2010

Mercedes-Benz CLS druhej generácie sa predstaví vo svetovej premiére na parížskom autosalóne už o necelý mesiac. Prichádza sedem rokov po uvedení prvej generácia, ktorou Mercedes vytvoril novú kategóriu – štvordverového kupé. Nový CLS pokračuje v šľapajach predchodcu, pridáva však aktuálny dizajnový štýl štuttgardskej značky.

Mercedes-Benz CLS

Štvordverovému kupé CLS nechýba charakteristická hrana na bokoch karosérie, práve tak, ako ju majú najnovšie modely značky. Platí to aj o zvýraznených zadných blatníkoch, ktoré nájdeme na modeloch tried E a S. Aj na novom CLS upúta svojou úctyhodnou dĺžkou predná kapota. Trošku zmenená je silueta, keď presklenie kapoty vyzerá teraz na pohľad menšie. Proporcionálne k preskleniu však boky karosérie vyzerajú byť vyššie, masívnejšie.

Dominantným znakom nového modelu je najmä typická silueta CLS. Nové CLS má zmenený dizajn prednej časti, ktorá pripomína SLS AMG, maska chladiča nie je opticky integrovaná do kapoty motora a je tvarovaná oddelene. Prednú časť dopĺňa veľká stredová hviezda a tmavé do strán roztiahnuté nasávacie otvory vzduchu s čiernymi mriežkami. Novou dizajnérskou črtou je predná, dozadu klesajúca štrukturálna hrana nad blatníkom. Bočný pohľad uzatvárajú do šírky roztiahnuté zadné svetlá vybavené technológiou LED, ktoré sú vyformované ako spojovací prvok so zadnou časťou. Plochá strecha kupé a široká kovová spona opticky zvýrazňuje zasa zadnú časť.

CLS druhej generácie ponúka svetlomety s kompletnou technológiou LED. Svetlá sú usporiadané do troch skupín: LED smerovky, obrysové so stretávacími (vytvárajú pre automobil jedinečný nočný dizajn a rozpoznávací prvok) a v spodnej časti svetlometu LED diaľkové svetlá ako aj funkcia Nightview. Spolu 71 svietidiel LED dáva modelu CLS nezameniteľnú charakteristiku a prispieva k bezpečnejšej jazde pri dokonalejšej viditeľnosti.

Interiér nového modelu CLS dostal podľa tlačovej správy Mercedesu nadčasový dizajn, väčšiu eleganciu, inovatívne detaily a remeselnú dokonalosť. Zachováva si však charakter prvej generácie a nič nenaznačuje príbuznosť s inými modelmi Mercedesu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.