Mercedes predstaví v Ženeve triedu A

Štvrtok, 08 február 2018

Medzigeneračná výmena nového mercedesu triedy A je na spadnutie. Prvá oficiálna fotografia bez maskovania je na svete. Obrysy budúceho sériového áčka sú zahalené v tme, celú jeho podobu sprístupní automobilka pravdepodobne až začiatkom marca na autosalóne v Ženeve, kde bude mať nový Mercedes-Benz A výstavnú premiéru.

Mercedes-Benz tredy A
Mercedes-Benz triedy A. Prvá snímka exteriéru kompaktného modelu, ktorý aj keď je zahalený v tme, jasne naznačuje ako bude spredu nový model vyzerať.

Štvrtá generácie triedy A nebude crossoverom, ale klasický päťdverový hatchback. Kompaktná trieda A je pre nemeckú automobilku nesmierne dôležitý model, pretože aj vďaka jeho predajným úspechom súčasnej generácie je Mercedes-Benz najväčším výrobcom luxusných automobilov. Aj z tohto dôvodu lákala novinka na svoju svetovú premiéru, ktorá bola v druhý februárový deň v Amsterdame a sledovať ju mohol každý naživo vďaka Mercedes me media.

Nová trieda A patriaca do segmentu kompaktných automobilov nahradí úspešného predchodcu. Nástupca si zachová svoj mladistvý a dynamický charakter a má byť viac dospelým a komfortným než všetky predchádzajúce modely triedy A.

Jednou z viacerých technologických noviniek je Mercedes-Benz User Experience. Jedinečnou vlastnosťou tohto multimediálneho systému je jeho schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. Jeho ďalšie silné stránky zahŕňajú širokouhlý multimediálny systém s vysokým rozlíšením s dotykovým ovládaním, navigačný displej s technológiou rozšírenej reality a inteligentné ovládanie hlasom s prirodzeným rozpoznávaním reči, ktoré sa aktivuje oslovením Hey Mercedes.

Nová generácia triedy A s rozmermi 4419/1796/1440 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 2729 mm je oproti predchodcovi priestrannejšia a z kabíny poskytuje výrazne lepší výhľad. Má väčší aj objem batožinového priestoru o 29 litrov – teraz 370 litrov, má aj širší otvor o 20 cm.

Bude mať úplne nové účinnejšie štvorvalce, benzínové i dieselový – všetky v kombinácii s novou dvojspojkovou automatickú prevodovkou 7G-DCT, na želanie so systémom pohonu štyroch kolies 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Následne ponuku rozšíria ďalšie agregáty.

Nové áčko si zákazníci budú môcť objednávať od marca tohto roku.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.