Mercedes predstaví v Ženeve triedu A

Štvrtok, 08 február 2018

Medzigeneračná výmena nového mercedesu triedy A je na spadnutie. Prvá oficiálna fotografia bez maskovania je na svete. Obrysy budúceho sériového áčka sú zahalené v tme, celú jeho podobu sprístupní automobilka pravdepodobne až začiatkom marca na autosalóne v Ženeve, kde bude mať nový Mercedes-Benz A výstavnú premiéru.

Mercedes-Benz tredy A
Mercedes-Benz triedy A. Prvá snímka exteriéru kompaktného modelu, ktorý aj keď je zahalený v tme, jasne naznačuje ako bude spredu nový model vyzerať.

Štvrtá generácie triedy A nebude crossoverom, ale klasický päťdverový hatchback. Kompaktná trieda A je pre nemeckú automobilku nesmierne dôležitý model, pretože aj vďaka jeho predajným úspechom súčasnej generácie je Mercedes-Benz najväčším výrobcom luxusných automobilov. Aj z tohto dôvodu lákala novinka na svoju svetovú premiéru, ktorá bola v druhý februárový deň v Amsterdame a sledovať ju mohol každý naživo vďaka Mercedes me media.

Nová trieda A patriaca do segmentu kompaktných automobilov nahradí úspešného predchodcu. Nástupca si zachová svoj mladistvý a dynamický charakter a má byť viac dospelým a komfortným než všetky predchádzajúce modely triedy A.

Jednou z viacerých technologických noviniek je Mercedes-Benz User Experience. Jedinečnou vlastnosťou tohto multimediálneho systému je jeho schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. Jeho ďalšie silné stránky zahŕňajú širokouhlý multimediálny systém s vysokým rozlíšením s dotykovým ovládaním, navigačný displej s technológiou rozšírenej reality a inteligentné ovládanie hlasom s prirodzeným rozpoznávaním reči, ktoré sa aktivuje oslovením Hey Mercedes.

Nová generácia triedy A s rozmermi 4419/1796/1440 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 2729 mm je oproti predchodcovi priestrannejšia a z kabíny poskytuje výrazne lepší výhľad. Má väčší aj objem batožinového priestoru o 29 litrov – teraz 370 litrov, má aj širší otvor o 20 cm.

Bude mať úplne nové účinnejšie štvorvalce, benzínové i dieselový – všetky v kombinácii s novou dvojspojkovou automatickú prevodovkou 7G-DCT, na želanie so systémom pohonu štyroch kolies 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Následne ponuku rozšíria ďalšie agregáty.

Nové áčko si zákazníci budú môcť objednávať od marca tohto roku.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.