Mercedes predstaví v Ženeve triedu A

Štvrtok, 08 február 2018

Medzigeneračná výmena nového mercedesu triedy A je na spadnutie. Prvá oficiálna fotografia bez maskovania je na svete. Obrysy budúceho sériového áčka sú zahalené v tme, celú jeho podobu sprístupní automobilka pravdepodobne až začiatkom marca na autosalóne v Ženeve, kde bude mať nový Mercedes-Benz A výstavnú premiéru.

Mercedes-Benz tredy A
Mercedes-Benz triedy A. Prvá snímka exteriéru kompaktného modelu, ktorý aj keď je zahalený v tme, jasne naznačuje ako bude spredu nový model vyzerať.

Štvrtá generácie triedy A nebude crossoverom, ale klasický päťdverový hatchback. Kompaktná trieda A je pre nemeckú automobilku nesmierne dôležitý model, pretože aj vďaka jeho predajným úspechom súčasnej generácie je Mercedes-Benz najväčším výrobcom luxusných automobilov. Aj z tohto dôvodu lákala novinka na svoju svetovú premiéru, ktorá bola v druhý februárový deň v Amsterdame a sledovať ju mohol každý naživo vďaka Mercedes me media.

Nová trieda A patriaca do segmentu kompaktných automobilov nahradí úspešného predchodcu. Nástupca si zachová svoj mladistvý a dynamický charakter a má byť viac dospelým a komfortným než všetky predchádzajúce modely triedy A.

Jednou z viacerých technologických noviniek je Mercedes-Benz User Experience. Jedinečnou vlastnosťou tohto multimediálneho systému je jeho schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. Jeho ďalšie silné stránky zahŕňajú širokouhlý multimediálny systém s vysokým rozlíšením s dotykovým ovládaním, navigačný displej s technológiou rozšírenej reality a inteligentné ovládanie hlasom s prirodzeným rozpoznávaním reči, ktoré sa aktivuje oslovením Hey Mercedes.

Nová generácia triedy A s rozmermi 4419/1796/1440 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 2729 mm je oproti predchodcovi priestrannejšia a z kabíny poskytuje výrazne lepší výhľad. Má väčší aj objem batožinového priestoru o 29 litrov – teraz 370 litrov, má aj širší otvor o 20 cm.

Bude mať úplne nové účinnejšie štvorvalce, benzínové i dieselový – všetky v kombinácii s novou dvojspojkovou automatickú prevodovkou 7G-DCT, na želanie so systémom pohonu štyroch kolies 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Následne ponuku rozšíria ďalšie agregáty.

Nové áčko si zákazníci budú môcť objednávať od marca tohto roku.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).