Mercedes predstaví v Ženeve triedu A

Štvrtok, 08 február 2018

Medzigeneračná výmena nového mercedesu triedy A je na spadnutie. Prvá oficiálna fotografia bez maskovania je na svete. Obrysy budúceho sériového áčka sú zahalené v tme, celú jeho podobu sprístupní automobilka pravdepodobne až začiatkom marca na autosalóne v Ženeve, kde bude mať nový Mercedes-Benz A výstavnú premiéru.

Mercedes-Benz tredy A
Mercedes-Benz triedy A. Prvá snímka exteriéru kompaktného modelu, ktorý aj keď je zahalený v tme, jasne naznačuje ako bude spredu nový model vyzerať.

Štvrtá generácie triedy A nebude crossoverom, ale klasický päťdverový hatchback. Kompaktná trieda A je pre nemeckú automobilku nesmierne dôležitý model, pretože aj vďaka jeho predajným úspechom súčasnej generácie je Mercedes-Benz najväčším výrobcom luxusných automobilov. Aj z tohto dôvodu lákala novinka na svoju svetovú premiéru, ktorá bola v druhý februárový deň v Amsterdame a sledovať ju mohol každý naživo vďaka Mercedes me media.

Nová trieda A patriaca do segmentu kompaktných automobilov nahradí úspešného predchodcu. Nástupca si zachová svoj mladistvý a dynamický charakter a má byť viac dospelým a komfortným než všetky predchádzajúce modely triedy A.

Jednou z viacerých technologických noviniek je Mercedes-Benz User Experience. Jedinečnou vlastnosťou tohto multimediálneho systému je jeho schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. Jeho ďalšie silné stránky zahŕňajú širokouhlý multimediálny systém s vysokým rozlíšením s dotykovým ovládaním, navigačný displej s technológiou rozšírenej reality a inteligentné ovládanie hlasom s prirodzeným rozpoznávaním reči, ktoré sa aktivuje oslovením Hey Mercedes.

Nová generácia triedy A s rozmermi 4419/1796/1440 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 2729 mm je oproti predchodcovi priestrannejšia a z kabíny poskytuje výrazne lepší výhľad. Má väčší aj objem batožinového priestoru o 29 litrov – teraz 370 litrov, má aj širší otvor o 20 cm.

Bude mať úplne nové účinnejšie štvorvalce, benzínové i dieselový – všetky v kombinácii s novou dvojspojkovou automatickú prevodovkou 7G-DCT, na želanie so systémom pohonu štyroch kolies 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Následne ponuku rozšíria ďalšie agregáty.

Nové áčko si zákazníci budú môcť objednávať od marca tohto roku.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.