Mercedes uvádza plug-in hybridy triedy A a B

Streda, 18 september 2019

Automobilka Mercedes sa môže pochváliť trojicou plug-in hybridných elektrifikovaných noviniek kompaktných segmentov triedy A a B. Ponúknu čisto elektrický dojazd až 75 kilometrov a výkon až 218 koní.

1-Mercedes-Benz

Nabíjanie z elektrickej zásuvky, napríklad aj doma v garáži

Trojica plug-in hybridov pozostáva z hatchbacku triedy A a sedana triedy A, tretiu novinku zastupuje klasický automobil triedy B, všetky majú označenie 250e a každé nesie aj označenie EQ Power. Mercedes takto vsádza na automobily plug-in hybrid (dobíjanie zo siete) a kráča tak k jazde bez emisií a pokračuje vo vývoji hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Modely EQ Power sa poznajú aj podľa "palivových dvierok" na pravej strane auta, za ktorými sa skrýva elektrická nabíjacia zásuvka.

Základnou pohonnou jednotkou všetkých troch plug-in hybridov označených 250e je benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra s výkonom 118 kW/160 k a krútiacim momentom 250 Nm. Tomu asistuje elektromotor s výkonom 75 kW/102 k a 300 Nm krútiacim momentom. Spoločný systémový výkon pohonnej jednotky je tak 160 kW/218 k a krútiaci moment 450 Nm. Výkon na cestu prenáša osemstupňový automat.

Aké jazdné výkony dosahujú nové plug-in hybridy s uvedenými výkonmi? Hatchbach triedy A zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy, sedan za 6,7 a trieda B za 6,8 sekundy. Najvyššiu rýchlosť 240 km/h dosiahne sedan triedy A, hatchbach A a trieda B "len" 235 km/h, pretože majú horšiu aerodynamiku ako sedan. Najvyššia rýchlosť na čisto elektrický pohon je pre všetky modely140 km/h.

2-Mercedes-Benz

Schéma usporiadania agregátov kompaktného mercedesa plug-in hybrid

Po prvýkrát prebieha vo vozidlách značky Mercedes-Benz štartovanie spaľovacieho motora výhradne prostredníctvom elektromotora. Hybridné kompaktné vozidlá totiž nemajú osobitný 12 voltový štartér.

Modely A 250 e a A 250 e sedan si záujemcovia môžu už odteraz objednávať. Predaj modelu B 250 e sa spustí o pár týždňov neskôr. Uvedenie modelov na trh sa uskutoční ešte tento rok.

3-Mercedes-Benz

Pod "palivovými dvierkami" na pravej strane auta je elektrická nabíjacia zásuvka

Pohon EQ Power pre triedu A a triedu B zdôrazňuje ofenzívu značky Mercedes-Benz vo veci hybridných vozidiel plug-in hybrid. Do roku 2020 chce spoločnosť rozšíriť ponuku takýchto vozidiel na viac ako 20 modelových variantov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."