Mercedes uvádza plug-in hybridy triedy A a B

Streda, 18 september 2019

Automobilka Mercedes sa môže pochváliť trojicou plug-in hybridných elektrifikovaných noviniek kompaktných segmentov triedy A a B. Ponúknu čisto elektrický dojazd až 75 kilometrov a výkon až 218 koní.

1-Mercedes-Benz

Nabíjanie z elektrickej zásuvky, napríklad aj doma v garáži

Trojica plug-in hybridov pozostáva z hatchbacku triedy A a sedana triedy A, tretiu novinku zastupuje klasický automobil triedy B, všetky majú označenie 250e a každé nesie aj označenie EQ Power. Mercedes takto vsádza na automobily plug-in hybrid (dobíjanie zo siete) a kráča tak k jazde bez emisií a pokračuje vo vývoji hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Modely EQ Power sa poznajú aj podľa "palivových dvierok" na pravej strane auta, za ktorými sa skrýva elektrická nabíjacia zásuvka.

Základnou pohonnou jednotkou všetkých troch plug-in hybridov označených 250e je benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra s výkonom 118 kW/160 k a krútiacim momentom 250 Nm. Tomu asistuje elektromotor s výkonom 75 kW/102 k a 300 Nm krútiacim momentom. Spoločný systémový výkon pohonnej jednotky je tak 160 kW/218 k a krútiaci moment 450 Nm. Výkon na cestu prenáša osemstupňový automat.

Aké jazdné výkony dosahujú nové plug-in hybridy s uvedenými výkonmi? Hatchbach triedy A zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy, sedan za 6,7 a trieda B za 6,8 sekundy. Najvyššiu rýchlosť 240 km/h dosiahne sedan triedy A, hatchbach A a trieda B "len" 235 km/h, pretože majú horšiu aerodynamiku ako sedan. Najvyššia rýchlosť na čisto elektrický pohon je pre všetky modely140 km/h.

2-Mercedes-Benz

Schéma usporiadania agregátov kompaktného mercedesa plug-in hybrid

Po prvýkrát prebieha vo vozidlách značky Mercedes-Benz štartovanie spaľovacieho motora výhradne prostredníctvom elektromotora. Hybridné kompaktné vozidlá totiž nemajú osobitný 12 voltový štartér.

Modely A 250 e a A 250 e sedan si záujemcovia môžu už odteraz objednávať. Predaj modelu B 250 e sa spustí o pár týždňov neskôr. Uvedenie modelov na trh sa uskutoční ešte tento rok.

3-Mercedes-Benz

Pod "palivovými dvierkami" na pravej strane auta je elektrická nabíjacia zásuvka

Pohon EQ Power pre triedu A a triedu B zdôrazňuje ofenzívu značky Mercedes-Benz vo veci hybridných vozidiel plug-in hybrid. Do roku 2020 chce spoločnosť rozšíriť ponuku takýchto vozidiel na viac ako 20 modelových variantov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.