Mercedes vylepšoval štvordverové kupé

Piatok, 25 január 2008

Necelé štyri roky od uvedenia nového automobilového segmentu, štvordverového kupé Mercedes-Benz CLS, príde v marci tohto roku na trh jeho druhá generácia.

Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS

Atraktívnosť vonkajšieho vzhľadu nového CLS zvyšuje zmenená maska chladiča, ktorá má teraz namiesto pôvodných štyroch lamiel iba dve, ako aj zmenené mriežky v otvoroch na prívod vzduchu, ktoré zvýrazňujú šírku vozidla. Väčšie až o 32 percent sú spätné zrkadlá, a integrované, osobitne v noci pôsobivé LED smerovky tvaru šípa. Nové 17palcové disky z ľahkej zliatiny, prípadne 18-palcové (CLS 500) dominujú pri pohľade na vozidlo zboku. Zozadu CLS druhej generácie upúta najmä novým zadným spojlerom, svetlami s LED diódami a trapézovitými koncovkami výfuku.

Zmeny sú aj v interiéri. Okrem iných nový trojramenný volant s multifunkčnými tlačidlami, rovnako ako združený prístroj nového vzhľadu. Nová generácia systému na diaľkový prenos údajov umožňuje v kombinácii s výkonnými prístrojmi jednoduchú obsluhu a dobrú zábavu. Nechýba regulácia hlasitosti v závisti od rýchlosti vozidla, klávesnica na zadávanie telefónnych čísel a rozhlasových frekvencií, prehrávač CD a DVD s podporou formátu MP3, ako aj rozhranie Bluetooth na prepojenie mobilného telefónu.

Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS

Ponuka inovovaného kupé obsiahne päť verzií. Základnou bude CLS 280 s moderným V6 trojlitrovým agregátom (231 k, 300 Nm), ktorý zrýchli z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 245 km/h a kombinovanú spotrebu v rozmedzí 9,8 až 10 litrov. Ďalšie dve verzie so zážihovými motormi: CLS 350 CGI so šesťvalcom 3,5 litra a piezoelektrickým priamym vstrekovaním paliva (292 k, 365 Nm) dosiahne stovku za 6,7 s a maximálnu rýchlosť 250 km/h pri kombinovanej spotrebe v rozmedzí 9,1 – 9,3 l/100 km a CLS 500 s osemvalcom 5,5 litra (388 k, 530 Nm), ktorý rýchlosť "stovku" dosiahne za 5,4 s a maximálnu rýchlosť 250 km/h a kombinovaná spotreba je 11,6 – 11,8 l/100 km.

Vznetový motor bije pod kapotou CLS 320 CDI (224 k, 540 Nm). Na stovku sa z pokoja rozbehne za sedem sekúnd, maximum jeho rýchlosti je 246 km/h, spotreba paliva v rozmedzí 7,6 – 8,1 l/100 km. Modelový rad uzatvára špičkový CLS 63 AMG s 6,3-litrovým V8 motorom AMG (514 k, 630 Nm). Zrýchlenie na 100 km/h trvá 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená je 250 km/h.

Všetky modely CLS majú v základnom vybavení 7stupňovú automatickú prevodovku 7G-Tronic, pri ktorej sa v programe manuálneho radenia dajú rýchlostné stupne meniť radiacimi páčkami na volante.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.