Mercedes vylepšoval štvordverové kupé

Piatok, 25 január 2008

Necelé štyri roky od uvedenia nového automobilového segmentu, štvordverového kupé Mercedes-Benz CLS, príde v marci tohto roku na trh jeho druhá generácia.

Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS

Atraktívnosť vonkajšieho vzhľadu nového CLS zvyšuje zmenená maska chladiča, ktorá má teraz namiesto pôvodných štyroch lamiel iba dve, ako aj zmenené mriežky v otvoroch na prívod vzduchu, ktoré zvýrazňujú šírku vozidla. Väčšie až o 32 percent sú spätné zrkadlá, a integrované, osobitne v noci pôsobivé LED smerovky tvaru šípa. Nové 17palcové disky z ľahkej zliatiny, prípadne 18-palcové (CLS 500) dominujú pri pohľade na vozidlo zboku. Zozadu CLS druhej generácie upúta najmä novým zadným spojlerom, svetlami s LED diódami a trapézovitými koncovkami výfuku.

Zmeny sú aj v interiéri. Okrem iných nový trojramenný volant s multifunkčnými tlačidlami, rovnako ako združený prístroj nového vzhľadu. Nová generácia systému na diaľkový prenos údajov umožňuje v kombinácii s výkonnými prístrojmi jednoduchú obsluhu a dobrú zábavu. Nechýba regulácia hlasitosti v závisti od rýchlosti vozidla, klávesnica na zadávanie telefónnych čísel a rozhlasových frekvencií, prehrávač CD a DVD s podporou formátu MP3, ako aj rozhranie Bluetooth na prepojenie mobilného telefónu.

Mercedes-Benz CLS Mercedes-Benz CLS

Ponuka inovovaného kupé obsiahne päť verzií. Základnou bude CLS 280 s moderným V6 trojlitrovým agregátom (231 k, 300 Nm), ktorý zrýchli z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 245 km/h a kombinovanú spotrebu v rozmedzí 9,8 až 10 litrov. Ďalšie dve verzie so zážihovými motormi: CLS 350 CGI so šesťvalcom 3,5 litra a piezoelektrickým priamym vstrekovaním paliva (292 k, 365 Nm) dosiahne stovku za 6,7 s a maximálnu rýchlosť 250 km/h pri kombinovanej spotrebe v rozmedzí 9,1 – 9,3 l/100 km a CLS 500 s osemvalcom 5,5 litra (388 k, 530 Nm), ktorý rýchlosť "stovku" dosiahne za 5,4 s a maximálnu rýchlosť 250 km/h a kombinovaná spotreba je 11,6 – 11,8 l/100 km.

Vznetový motor bije pod kapotou CLS 320 CDI (224 k, 540 Nm). Na stovku sa z pokoja rozbehne za sedem sekúnd, maximum jeho rýchlosti je 246 km/h, spotreba paliva v rozmedzí 7,6 – 8,1 l/100 km. Modelový rad uzatvára špičkový CLS 63 AMG s 6,3-litrovým V8 motorom AMG (514 k, 630 Nm). Zrýchlenie na 100 km/h trvá 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená je 250 km/h.

Všetky modely CLS majú v základnom vybavení 7stupňovú automatickú prevodovku 7G-Tronic, pri ktorej sa v programe manuálneho radenia dajú rýchlostné stupne meniť radiacimi páčkami na volante.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.