Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio: Zábavnejší a športovejší

Piatok, 14 december 2018

Po štyroch rokoch od debutu modelov Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio prichádza teraz ich prvá veľká modernizácia.

1 Merc AMG GT
Mercedes-AMG GT Cabrio po modernizácii agilnejší, dynamickejší a športovejší

V oba nové modely, Coupé i Cabrio, vybavili početnými inováciami aj z nedávno uvedeného štvordverového kupé Mercedes-AMG GT. Navyše pribudol v limitovanej sérii aj špičkový model GT R Pro, ktorý má veľmi blízko k pretekárskemu športu.

Dvojdverové kupé a roadster Mercedes-AMG GT okrem viacerých vynovení získali integrované prvky exteriéru na reguláciu dynamiky jazdy AMG Dynamics pre ešte agilnejšie jazdné vlastnosti, nový volant AMG Performance, stredovú konzolu s inovatívnymi tlačidlami s displejom a plne digitálnu prístrojovú dosku s exkluzívnym štýlom zobrazovania AMG Superšport.

Kupé a roadster Mercedes-AMG GT majú nový dizajn karosérie, nový podvozok, aerodynamicky prepracované detaily s ešte väčším celkovým aerodynamickým prítlakom, odľahčenú konštrukciu škrupinového sedadla a disky s odľahčenou konštrukciou. Všetky vylepšenia dávajú obom novým modelom ešte dynamickejší charakter.

Súčasťou mimoriadnej výbavy je parkovací balík s asistentom parkovania Parktronic s cúvacou a prednou kamerou. Dvojdverový Mercedes-AMG GT bude dostupný aj v novej farbe exteriéru briliantová modrá magno a čalúnenie z dvojfarebnej kože napa Exklusiv Style v kombinácii strieborná pearl/čierna.

Modely GT Coupé i Cabrio budú dostupné v štyroch verziách: základnej GT (3982 cm3, 476 k, 630 Nm) a vyšších GT S (3982 cm3, 522 k, 670 Nm), GT C (3982 cm3, 557 k, 680 Nm) a GT R/GT R Pro (3982 cm3, 585 k, 700 Nm). Ani jedna z uvedených verzií nemá maximálnu rýchlosť nižšiu ako 300 km/h a šprint z 0 na 100 km/h stihnú pod štyri sekundy.

Limitovaný model Mercedes-AMG GT R Pro určený predovšetkým na pretekárske trate sa vyznačuje precíznejšou jazdou vďaka optimálne prispôsobiteľnému podvozku, nižšej hmotnosti, početným dielcom z karbónu, keramickým kompozitným brzdám, odľahčeným diskom a vylepšenej aerodynamike. Ešte pred svetovou premiérou prekonal model GT R Pro doterajší rekord severnej slučky Nürburgringu, ktorý držal doterajší GT R, časom 7:04:621 minúty.

1 Merc AMG GT 2 Merc AMG GT 3 Merc AMG GT 4 Merc AMG GT 5 Merc AMG GT 6 Merc AMG GT
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-AMG
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.