Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio: Zábavnejší a športovejší

Piatok, 14 december 2018

Po štyroch rokoch od debutu modelov Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio prichádza teraz ich prvá veľká modernizácia.

1 Merc AMG GT
Mercedes-AMG GT Cabrio po modernizácii agilnejší, dynamickejší a športovejší

V oba nové modely, Coupé i Cabrio, vybavili početnými inováciami aj z nedávno uvedeného štvordverového kupé Mercedes-AMG GT. Navyše pribudol v limitovanej sérii aj špičkový model GT R Pro, ktorý má veľmi blízko k pretekárskemu športu.

Dvojdverové kupé a roadster Mercedes-AMG GT okrem viacerých vynovení získali integrované prvky exteriéru na reguláciu dynamiky jazdy AMG Dynamics pre ešte agilnejšie jazdné vlastnosti, nový volant AMG Performance, stredovú konzolu s inovatívnymi tlačidlami s displejom a plne digitálnu prístrojovú dosku s exkluzívnym štýlom zobrazovania AMG Superšport.

Kupé a roadster Mercedes-AMG GT majú nový dizajn karosérie, nový podvozok, aerodynamicky prepracované detaily s ešte väčším celkovým aerodynamickým prítlakom, odľahčenú konštrukciu škrupinového sedadla a disky s odľahčenou konštrukciou. Všetky vylepšenia dávajú obom novým modelom ešte dynamickejší charakter.

Súčasťou mimoriadnej výbavy je parkovací balík s asistentom parkovania Parktronic s cúvacou a prednou kamerou. Dvojdverový Mercedes-AMG GT bude dostupný aj v novej farbe exteriéru briliantová modrá magno a čalúnenie z dvojfarebnej kože napa Exklusiv Style v kombinácii strieborná pearl/čierna.

Modely GT Coupé i Cabrio budú dostupné v štyroch verziách: základnej GT (3982 cm3, 476 k, 630 Nm) a vyšších GT S (3982 cm3, 522 k, 670 Nm), GT C (3982 cm3, 557 k, 680 Nm) a GT R/GT R Pro (3982 cm3, 585 k, 700 Nm). Ani jedna z uvedených verzií nemá maximálnu rýchlosť nižšiu ako 300 km/h a šprint z 0 na 100 km/h stihnú pod štyri sekundy.

Limitovaný model Mercedes-AMG GT R Pro určený predovšetkým na pretekárske trate sa vyznačuje precíznejšou jazdou vďaka optimálne prispôsobiteľnému podvozku, nižšej hmotnosti, početným dielcom z karbónu, keramickým kompozitným brzdám, odľahčeným diskom a vylepšenej aerodynamike. Ešte pred svetovou premiérou prekonal model GT R Pro doterajší rekord severnej slučky Nürburgringu, ktorý držal doterajší GT R, časom 7:04:621 minúty.

1 Merc AMG GT 2 Merc AMG GT 3 Merc AMG GT 4 Merc AMG GT 5 Merc AMG GT 6 Merc AMG GT
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-AMG
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).