Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio: Zábavnejší a športovejší

Piatok, 14 december 2018

Po štyroch rokoch od debutu modelov Mercedes-AMG GT Coupé a Cabrio prichádza teraz ich prvá veľká modernizácia.

1 Merc AMG GT
Mercedes-AMG GT Cabrio po modernizácii agilnejší, dynamickejší a športovejší

V oba nové modely, Coupé i Cabrio, vybavili početnými inováciami aj z nedávno uvedeného štvordverového kupé Mercedes-AMG GT. Navyše pribudol v limitovanej sérii aj špičkový model GT R Pro, ktorý má veľmi blízko k pretekárskemu športu.

Dvojdverové kupé a roadster Mercedes-AMG GT okrem viacerých vynovení získali integrované prvky exteriéru na reguláciu dynamiky jazdy AMG Dynamics pre ešte agilnejšie jazdné vlastnosti, nový volant AMG Performance, stredovú konzolu s inovatívnymi tlačidlami s displejom a plne digitálnu prístrojovú dosku s exkluzívnym štýlom zobrazovania AMG Superšport.

Kupé a roadster Mercedes-AMG GT majú nový dizajn karosérie, nový podvozok, aerodynamicky prepracované detaily s ešte väčším celkovým aerodynamickým prítlakom, odľahčenú konštrukciu škrupinového sedadla a disky s odľahčenou konštrukciou. Všetky vylepšenia dávajú obom novým modelom ešte dynamickejší charakter.

Súčasťou mimoriadnej výbavy je parkovací balík s asistentom parkovania Parktronic s cúvacou a prednou kamerou. Dvojdverový Mercedes-AMG GT bude dostupný aj v novej farbe exteriéru briliantová modrá magno a čalúnenie z dvojfarebnej kože napa Exklusiv Style v kombinácii strieborná pearl/čierna.

Modely GT Coupé i Cabrio budú dostupné v štyroch verziách: základnej GT (3982 cm3, 476 k, 630 Nm) a vyšších GT S (3982 cm3, 522 k, 670 Nm), GT C (3982 cm3, 557 k, 680 Nm) a GT R/GT R Pro (3982 cm3, 585 k, 700 Nm). Ani jedna z uvedených verzií nemá maximálnu rýchlosť nižšiu ako 300 km/h a šprint z 0 na 100 km/h stihnú pod štyri sekundy.

Limitovaný model Mercedes-AMG GT R Pro určený predovšetkým na pretekárske trate sa vyznačuje precíznejšou jazdou vďaka optimálne prispôsobiteľnému podvozku, nižšej hmotnosti, početným dielcom z karbónu, keramickým kompozitným brzdám, odľahčeným diskom a vylepšenej aerodynamike. Ešte pred svetovou premiérou prekonal model GT R Pro doterajší rekord severnej slučky Nürburgringu, ktorý držal doterajší GT R, časom 7:04:621 minúty.

1 Merc AMG GT 2 Merc AMG GT 3 Merc AMG GT 4 Merc AMG GT 5 Merc AMG GT 6 Merc AMG GT
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-AMG
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.