Mercedes-AMG GT R: Beštia zo Zeleného pekla

Sobota, 06 august 2016

Mercedes-AMG GT R mal svetovú premiéru v druhej polovici júna tohto roku na jednej z najtradičnejších anglických pretekárskych tratí v Brooklandse. V Európe sa nový model začne dodávať v marci 2017.

1 Mercedes-AMG GT R
Mercedes-AMG GT-R spestrí trh s automobilmi so športovým zameraním na jar 2017

Novinka, ktorú sám Mercedes nazýva Beštiou zo Zeleného pekla, čím sa myslí odkaz na Severnú slučku Nürburgringu, je nový variant ostrého športového kupé GT z Affalterbachu. Oproti aktuálnemu GT S bude mať GT R výkonnejší motor, športovo upravené tvary karosérie a nové technologické prvky, ktoré zlepšia jazdné vlastnosti. Aj keď sa o GT R hovorí ako o pretekárskom špeciále, jeho prioritou by malo byť každodenné jazdenie.

Na vzhľade nového mercedesa zaujme nová mriežka chladiča s 15 vertikálnymi rebrami, výrazne rozšírené blatníky vpredu i vzadu, ktoré dovoľujú širší rozchod kolies pre lepšiu trakciu a novinka dostala novú exkluzívnu povrchovú úpravu s lakom AMG green hell magno. Nové kupé bude tiež ľahšie, čo vylepší jeho jazdné vlastnosti. Má množstvo karbónových doplnkov, prepracované zavesenie kolies, upravené riadenie i účinnejšie brzdy.

Športovo orientovaný je aj interiér novinky v ktorom nechýba športovejšie riadenie s variabilným prevodom, škrupinové športové sedadlá, širšia prístrojová doska a dominantná stredová konzola s autentickými materiálmi.

2 Mercedes-AMG GT R
Nový spojler zadného nárazníka s dvojitým difúzorom zvyšuje prítlak na zadné kolesá

Aerodynamiku zlepšuje nový spojler predného nárazníka s aktívnymi prvkami, roletkami, ktoré regulujú prívod vzduchu, veľké zadné krídlo a nový spojler zadného nárazníka s dvojitým difúzorom. Pre lepšiu jazdnú dynamiku je novinka opatrená kovanými diskami kolies s nízkou hmotnosťou a špeciálnymi nízkoprofilovými pneumatikami. Nové je aj aktívne riadenie zadnej nápravy, kontrola trakcie nastaviteľná v deviatich stupňoch a podvozok s nastaviteľnou svetlou výškou s doplnkovou elektronickou reguláciou.

Srdcom tohto športovo orientovaného kupé je štvorlitrový motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami, ktorý v AMG GT R dosahuje výkon 585 koní (430 kW). To je o 75 koní viac ako má aktuálny model GT S. Maximálny krútiaci moment má hodnotu 700 Nm a je k dispozícii od 1900 do 5500 ot./min.

5 Mercedes-AMG GT R
AMG GT R má štvorlitrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami a výkonom 585 koní

Novým AMG GT R sa Mercedesu podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Mercedes-AMG Tobiasa Moersa podarilo dosiahnuť novú úroveň jazdného výkonu. Vozidlo určené do bežnej premávky má podľa neho gény motoristického športu a inovatívne technické riešenia, ktoré ponúkajú dokonalý zážitok z jazdy. Nový model má vraj kombinovať jazdnú dynamiku pretekárskeho vozidla AMG GT3 s každodennou praktickosťou modelu AMG GT.

1 Mercedes-AMG GT R 2 Mercedes-AMG GT R 3 Mercedes-AMG GT R 4 Mercedes-AMG GT R 5 Mercedes-AMG GT R 6 Mercedes-AMG GT R
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-AMG
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.