Mercedes-AMG GT R: Beštia zo Zeleného pekla

Sobota, 06 august 2016

Mercedes-AMG GT R mal svetovú premiéru v druhej polovici júna tohto roku na jednej z najtradičnejších anglických pretekárskych tratí v Brooklandse. V Európe sa nový model začne dodávať v marci 2017.

1 Mercedes-AMG GT R
Mercedes-AMG GT-R spestrí trh s automobilmi so športovým zameraním na jar 2017

Novinka, ktorú sám Mercedes nazýva Beštiou zo Zeleného pekla, čím sa myslí odkaz na Severnú slučku Nürburgringu, je nový variant ostrého športového kupé GT z Affalterbachu. Oproti aktuálnemu GT S bude mať GT R výkonnejší motor, športovo upravené tvary karosérie a nové technologické prvky, ktoré zlepšia jazdné vlastnosti. Aj keď sa o GT R hovorí ako o pretekárskom špeciále, jeho prioritou by malo byť každodenné jazdenie.

Na vzhľade nového mercedesa zaujme nová mriežka chladiča s 15 vertikálnymi rebrami, výrazne rozšírené blatníky vpredu i vzadu, ktoré dovoľujú širší rozchod kolies pre lepšiu trakciu a novinka dostala novú exkluzívnu povrchovú úpravu s lakom AMG green hell magno. Nové kupé bude tiež ľahšie, čo vylepší jeho jazdné vlastnosti. Má množstvo karbónových doplnkov, prepracované zavesenie kolies, upravené riadenie i účinnejšie brzdy.

Športovo orientovaný je aj interiér novinky v ktorom nechýba športovejšie riadenie s variabilným prevodom, škrupinové športové sedadlá, širšia prístrojová doska a dominantná stredová konzola s autentickými materiálmi.

2 Mercedes-AMG GT R
Nový spojler zadného nárazníka s dvojitým difúzorom zvyšuje prítlak na zadné kolesá

Aerodynamiku zlepšuje nový spojler predného nárazníka s aktívnymi prvkami, roletkami, ktoré regulujú prívod vzduchu, veľké zadné krídlo a nový spojler zadného nárazníka s dvojitým difúzorom. Pre lepšiu jazdnú dynamiku je novinka opatrená kovanými diskami kolies s nízkou hmotnosťou a špeciálnymi nízkoprofilovými pneumatikami. Nové je aj aktívne riadenie zadnej nápravy, kontrola trakcie nastaviteľná v deviatich stupňoch a podvozok s nastaviteľnou svetlou výškou s doplnkovou elektronickou reguláciou.

Srdcom tohto športovo orientovaného kupé je štvorlitrový motor AMG V8 s dvoma turbodúchadlami, ktorý v AMG GT R dosahuje výkon 585 koní (430 kW). To je o 75 koní viac ako má aktuálny model GT S. Maximálny krútiaci moment má hodnotu 700 Nm a je k dispozícii od 1900 do 5500 ot./min.

5 Mercedes-AMG GT R
AMG GT R má štvorlitrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami a výkonom 585 koní

Novým AMG GT R sa Mercedesu podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Mercedes-AMG Tobiasa Moersa podarilo dosiahnuť novú úroveň jazdného výkonu. Vozidlo určené do bežnej premávky má podľa neho gény motoristického športu a inovatívne technické riešenia, ktoré ponúkajú dokonalý zážitok z jazdy. Nový model má vraj kombinovať jazdnú dynamiku pretekárskeho vozidla AMG GT3 s každodennou praktickosťou modelu AMG GT.

1 Mercedes-AMG GT R 2 Mercedes-AMG GT R 3 Mercedes-AMG GT R 4 Mercedes-AMG GT R 5 Mercedes-AMG GT R 6 Mercedes-AMG GT R
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-AMG
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.