Mercedes-AMG GT S Roadster: Štvorlitrový osemvalec a dve turbá

Streda, 18 júl 2018

Rodina ostrých roadsterov štuttgartskej automobilky sa rozrástla o nového člena, keď k roadsteru GT pribudol ostrejší GT S Roadster. Jeho motor má 522 koní a dokáže dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 308 km/h.

1 Merc AMG GT S
Mercedes-AMG GT S, špičkový superšportový roadster sa radí medzi dvoch svojich súrodencov: bežný AMG GT a najsilnejší AMG GT C

Mercedes-AMG rozširuje svoje portfólio športových vozidiel novým roadsterom AMG GT S o ďalší model. Nový prírastok do rodiny AMG GT je dvanástym do tohto segmentu. Rodina má teraz štyri dvojdverové kupé, tri roadstery, dve amatérske pretekárske vozidlá a tri štvordverové kupé.

Základom vysokého jazdného výkonu nového roadstera AMG GT S je kombinácia ľahkej hliníkovej karosérie s priestorovou rámovou konštrukciou, motora V8 biturbo, sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky, samosvorného diferenciálu zadnej nápravy a športového podvozku s hliníkovými nápravami s dvojitými priečnymi ramenami.

Nový roadster má pod kapotou štvorlitrový osemvalcový vidlicový motor AMG V8 biturbo, výkon 522 koní (384 kW) a maximálny krútiaci moment 670 Nm v širokom rozsahu otáčok od 1900 do 5000. Osemvalec je podľa výrobcu vysoko úsporný a dosahuje nízke hodnoty spotreby a emisií. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy a maximálnu rýchlosť má 308 km/h.

Nový Mercedes-AMG GT S Roadster zapadá medzi bežný GT Roadster a najvýkonnejší variant GT C Roadster. Všetky používajú motor s rovnakým objemom valcov 3982 cm3, ale s výkonmi 476 k (GT Roadster), 522 k (GT S Roadster) a 557 k (GT C Roadster) .

V porovnaní s roadsterom AMG GT má nový roadster AMG GT S teraz ešte vyššiu dynamiku dosiahnutú pomocou množstva úprav na motore, podvozku, brzdách, dizajne a interiéri. Radí sa tak medzi AMG GT Roadster a ešte výkonnejší AMG GT C Roadster. Mercedes tak má teraz na výber tri otvorené dvojsedadlové varianty.

Nový roadster Mercedes-AMG GT S je už možné si objednať. Na trh prvé kusy prídu v júli tohto roku.

1 Merc AMG GT S 2 Merc AMG GT S 3 Merc AMG GT S
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.