Mercedes-Benz C kupé a kabriolet po modernizácii

Sobota, 14 apríl 2018

Krátko po celosvetovej premiére sedanu a kombi triedy C na autosalóne v Ženeve predstavil štuttgartský výrobca aj dvojdverové modely vo verziách kupé a kabriolet. Prepracovaný dizajn, digitálny kokpit a podvozok vylepšili športové vlastnosti a dodali novým dvojdverovým verziám modelu triedy C väčší pôžitok z jazdy.

1 Mercedes-Benz C Cabrio

Verzie kupé a kabriolet mali svetovú premiéru na medzinárodnej výstave automobilov v New Yorku. Dizajnové zmeny dopĺňa pri oboch verziách nová technika. Obe verzie budú k dispozícii v prevádzkach distribútorov od júla.

Hlavnou novinkou pod kapotou kupé i kabrioletu je nový benzínový štvorvalcový motor preplňovaný turbodúchadlom typu twin-scroll s objemom 1,5 litra a s 48-voltovou technikou EQ Boost, ktorý nahrádza doterajší dvojliter. Výkon nového motora je 135 kW/184 k. Disponuje rekuperáciou brzdnej sily a pri dobehu sa motor automaticky vypína. Na prianie môže byť aj s pohonom všetkých kolies a aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu.

Nový je aj dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel označený ako C 220 d, ktorý nahrádza doterajší s objemom 2,0 litra. Motor je ľahší o 16 % a používa vstrekovanie common-rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2500 barov.

Novú pohonnú jednotku má aj doteraz najslabšia verzia Mercedes-AMG C 43 4Matic, ktorej výkon je teraz 287 kW/390 k, čo je oproti predchádzajúcemu motoru vyšší o 23 koní. Produkuje ho šesťvalec s objemom 3,0 litra podporovaný twin-tubom. Štandardom tejto verzie je pohon všetkých kolies a 9stupňový automat. Po uvedení na trh v júli prídu aj modely s ďalšími motorizáciami.

Technické údaje modelov kupé

C 200C 200 4MATICC 220 dAMG C 43 4MATIC
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment280280400520
spaľovací motor (Nm)
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment
elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,5 – 6,17,0 – 6,64,9 – 4,69,5 – 9,2
Emisie CO2, kombinované (g/km)1148 – 140159 – 150130 – 121217 – 212
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)7.98.474.7
Maximálna rýchlosť (km/h)239234240250*

*Elektronicky obmedzená

Technické údaje modelov kabriolet

C 200C 200 4MaticC 220 dAMG C 43 4Matic
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
pri (1/min)5 800 – 6 1005 800 – 6 1003 8006 100
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment spaľovací motor (Nm)280280400520
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,8 – 6,47,2 – 6,85,1 – 4,89,8 – 9,5
Emisie CO2, kombinované (g/km)1154 – 145165 – 156136 – 126223 – 218
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)8.58.87.54.8
Maximálna rýchlosť (km/h)235230233250*

* elektronicky obmedzená

1 Mercedes-Benz C Cabrio 2 Mercedes-Benz C Cabrio 3 Mercedes-Benz C Cabrio 4 Mercedes-Benz C Cabrio 5 Mercedes-Benz C Cabrio 6 Mercedes-Benz C Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover