Mercedes-Benz C kupé a kabriolet po modernizácii

Sobota, 14 apríl 2018

Krátko po celosvetovej premiére sedanu a kombi triedy C na autosalóne v Ženeve predstavil štuttgartský výrobca aj dvojdverové modely vo verziách kupé a kabriolet. Prepracovaný dizajn, digitálny kokpit a podvozok vylepšili športové vlastnosti a dodali novým dvojdverovým verziám modelu triedy C väčší pôžitok z jazdy.

1 Mercedes-Benz C Cabrio

Verzie kupé a kabriolet mali svetovú premiéru na medzinárodnej výstave automobilov v New Yorku. Dizajnové zmeny dopĺňa pri oboch verziách nová technika. Obe verzie budú k dispozícii v prevádzkach distribútorov od júla.

Hlavnou novinkou pod kapotou kupé i kabrioletu je nový benzínový štvorvalcový motor preplňovaný turbodúchadlom typu twin-scroll s objemom 1,5 litra a s 48-voltovou technikou EQ Boost, ktorý nahrádza doterajší dvojliter. Výkon nového motora je 135 kW/184 k. Disponuje rekuperáciou brzdnej sily a pri dobehu sa motor automaticky vypína. Na prianie môže byť aj s pohonom všetkých kolies a aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu.

Nový je aj dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel označený ako C 220 d, ktorý nahrádza doterajší s objemom 2,0 litra. Motor je ľahší o 16 % a používa vstrekovanie common-rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2500 barov.

Novú pohonnú jednotku má aj doteraz najslabšia verzia Mercedes-AMG C 43 4Matic, ktorej výkon je teraz 287 kW/390 k, čo je oproti predchádzajúcemu motoru vyšší o 23 koní. Produkuje ho šesťvalec s objemom 3,0 litra podporovaný twin-tubom. Štandardom tejto verzie je pohon všetkých kolies a 9stupňový automat. Po uvedení na trh v júli prídu aj modely s ďalšími motorizáciami.

Technické údaje modelov kupé

C 200C 200 4MATICC 220 dAMG C 43 4MATIC
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment280280400520
spaľovací motor (Nm)
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment
elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,5 – 6,17,0 – 6,64,9 – 4,69,5 – 9,2
Emisie CO2, kombinované (g/km)1148 – 140159 – 150130 – 121217 – 212
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)7.98.474.7
Maximálna rýchlosť (km/h)239234240250*

*Elektronicky obmedzená

Technické údaje modelov kabriolet

C 200C 200 4MaticC 220 dAMG C 43 4Matic
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
pri (1/min)5 800 – 6 1005 800 – 6 1003 8006 100
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment spaľovací motor (Nm)280280400520
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,8 – 6,47,2 – 6,85,1 – 4,89,8 – 9,5
Emisie CO2, kombinované (g/km)1154 – 145165 – 156136 – 126223 – 218
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)8.58.87.54.8
Maximálna rýchlosť (km/h)235230233250*

* elektronicky obmedzená

1 Mercedes-Benz C Cabrio 2 Mercedes-Benz C Cabrio 3 Mercedes-Benz C Cabrio 4 Mercedes-Benz C Cabrio 5 Mercedes-Benz C Cabrio 6 Mercedes-Benz C Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.