Mercedes-Benz C kupé a kabriolet po modernizácii

Sobota, 14 apríl 2018

Krátko po celosvetovej premiére sedanu a kombi triedy C na autosalóne v Ženeve predstavil štuttgartský výrobca aj dvojdverové modely vo verziách kupé a kabriolet. Prepracovaný dizajn, digitálny kokpit a podvozok vylepšili športové vlastnosti a dodali novým dvojdverovým verziám modelu triedy C väčší pôžitok z jazdy.

1 Mercedes-Benz C Cabrio

Verzie kupé a kabriolet mali svetovú premiéru na medzinárodnej výstave automobilov v New Yorku. Dizajnové zmeny dopĺňa pri oboch verziách nová technika. Obe verzie budú k dispozícii v prevádzkach distribútorov od júla.

Hlavnou novinkou pod kapotou kupé i kabrioletu je nový benzínový štvorvalcový motor preplňovaný turbodúchadlom typu twin-scroll s objemom 1,5 litra a s 48-voltovou technikou EQ Boost, ktorý nahrádza doterajší dvojliter. Výkon nového motora je 135 kW/184 k. Disponuje rekuperáciou brzdnej sily a pri dobehu sa motor automaticky vypína. Na prianie môže byť aj s pohonom všetkých kolies a aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu.

Nový je aj dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel označený ako C 220 d, ktorý nahrádza doterajší s objemom 2,0 litra. Motor je ľahší o 16 % a používa vstrekovanie common-rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2500 barov.

Novú pohonnú jednotku má aj doteraz najslabšia verzia Mercedes-AMG C 43 4Matic, ktorej výkon je teraz 287 kW/390 k, čo je oproti predchádzajúcemu motoru vyšší o 23 koní. Produkuje ho šesťvalec s objemom 3,0 litra podporovaný twin-tubom. Štandardom tejto verzie je pohon všetkých kolies a 9stupňový automat. Po uvedení na trh v júli prídu aj modely s ďalšími motorizáciami.

Technické údaje modelov kupé

C 200C 200 4MATICC 220 dAMG C 43 4MATIC
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment280280400520
spaľovací motor (Nm)
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment
elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,5 – 6,17,0 – 6,64,9 – 4,69,5 – 9,2
Emisie CO2, kombinované (g/km)1148 – 140159 – 150130 – 121217 – 212
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)7.98.474.7
Maximálna rýchlosť (km/h)239234240250*

*Elektronicky obmedzená

Technické údaje modelov kabriolet

C 200C 200 4MaticC 220 dAMG C 43 4Matic
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
pri (1/min)5 800 – 6 1005 800 – 6 1003 8006 100
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment spaľovací motor (Nm)280280400520
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,8 – 6,47,2 – 6,85,1 – 4,89,8 – 9,5
Emisie CO2, kombinované (g/km)1154 – 145165 – 156136 – 126223 – 218
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)8.58.87.54.8
Maximálna rýchlosť (km/h)235230233250*

* elektronicky obmedzená

1 Mercedes-Benz C Cabrio 2 Mercedes-Benz C Cabrio 3 Mercedes-Benz C Cabrio 4 Mercedes-Benz C Cabrio 5 Mercedes-Benz C Cabrio 6 Mercedes-Benz C Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Honda Type R
Rekord na francúzskom pretekárskom okruhu Magny-Cours pre automobily s pohonom predných kolies patrí odteraz Honde Civic Type R. Honda tu dosiahla čas 2 minúty, 1 sekundu a 51 stotín sekundy. Za jej volantom sedel Esteban Guerrieri, jazdec seriálu WTCR. Rekord dosiahol na sériovom modeli s bežnými cestnými pneumatikami. Rekord je súčasťou akcie Type R Challenge 2018, ktorej cieľom je prekonať rekordy na 5 legendárnych európskych okruhoch. Okruh Magny-Cours je dlhý 4,4 km trať, tvoria ho pomalé ostré zákruty s rýchlymi šikanami a dlhými rovinkami. Za rekord vďačí Honda motoru 2,0 VTEC Turbo, výkonu 320 koní a krútiacemu momentu 400 Nm.Honda Civic Type R a argentínsky jazdec Esteban Guerrieri po rekordnej jazde
Podpis zmluvy
Ďalší krok k realizácii pripravovaného skúšobného centra BMW budovaného na Sokolovsku v Českej republike sa uskutočnil 15. júla. Deklaráciu o spolupráci medzi vládou ČR a skupinou BMW o príprave výstavby nového skúšobného centra podpísali v Prahe minister priemyslu a obchodu Tomáš Hüner a Herbert Grebenc zo spoločnosti BMW. Cieľom projektu je postaviť jedno z hlavných skúšobných a vývojových centier spoločnosti BMW, ktoré sa bude okrem iného špecializovať na vývoj systémov budúcich autonómnych vozidiel. Skúšobné centrum bude na ploche približne 500 hektárov.
Richard Sikyna
Za netradične slnečného počasia sa v Anglicku na trati v Matterley Basin neďaleko Winchestru konali počas víkendu deviate preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. Slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F jazdiaci za český partnerský tím JD KTM Gunnex Racing Team znovu nadviazal na predchádzajúce výkony a stúpajúcu výkonnosť. Po 23. mieste v kvalifikačných pretekoch v nedeľu v hlavných pretekoch opäť bodoval. Úspešný bol v oboch jazdách - v prvej si vybojoval za 19. priečku 2 body a v druhej za 20. miesto 1 bod. So ziskom troch bodov tak dosiahol svoj doteraz najlepší výsledok na majstrovstvách sveta MXGP.