Mercedes-Benz C kupé a kabriolet po modernizácii

Sobota, 14 apríl 2018

Krátko po celosvetovej premiére sedanu a kombi triedy C na autosalóne v Ženeve predstavil štuttgartský výrobca aj dvojdverové modely vo verziách kupé a kabriolet. Prepracovaný dizajn, digitálny kokpit a podvozok vylepšili športové vlastnosti a dodali novým dvojdverovým verziám modelu triedy C väčší pôžitok z jazdy.

1 Mercedes-Benz C Cabrio

Verzie kupé a kabriolet mali svetovú premiéru na medzinárodnej výstave automobilov v New Yorku. Dizajnové zmeny dopĺňa pri oboch verziách nová technika. Obe verzie budú k dispozícii v prevádzkach distribútorov od júla.

Hlavnou novinkou pod kapotou kupé i kabrioletu je nový benzínový štvorvalcový motor preplňovaný turbodúchadlom typu twin-scroll s objemom 1,5 litra a s 48-voltovou technikou EQ Boost, ktorý nahrádza doterajší dvojliter. Výkon nového motora je 135 kW/184 k. Disponuje rekuperáciou brzdnej sily a pri dobehu sa motor automaticky vypína. Na prianie môže byť aj s pohonom všetkých kolies a aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu.

Nový je aj dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel označený ako C 220 d, ktorý nahrádza doterajší s objemom 2,0 litra. Motor je ľahší o 16 % a používa vstrekovanie common-rail štvrtej generácie so vstrekovacím tlakom 2500 barov.

Novú pohonnú jednotku má aj doteraz najslabšia verzia Mercedes-AMG C 43 4Matic, ktorej výkon je teraz 287 kW/390 k, čo je oproti predchádzajúcemu motoru vyšší o 23 koní. Produkuje ho šesťvalec s objemom 3,0 litra podporovaný twin-tubom. Štandardom tejto verzie je pohon všetkých kolies a 9stupňový automat. Po uvedení na trh v júli prídu aj modely s ďalšími motorizáciami.

Technické údaje modelov kupé

C 200C 200 4MATICC 220 dAMG C 43 4MATIC
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment280280400520
spaľovací motor (Nm)
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment
elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,5 – 6,17,0 – 6,64,9 – 4,69,5 – 9,2
Emisie CO2, kombinované (g/km)1148 – 140159 – 150130 – 121217 – 212
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)7.98.474.7
Maximálna rýchlosť (km/h)239234240250*

*Elektronicky obmedzená

Technické údaje modelov kabriolet

C 200C 200 4MaticC 220 dAMG C 43 4Matic
Valce/usporiadanie4/R4/R4/R6/V
Zdvihový objem (cm³)1 4971 4971 9512 996
Výkon (kW/k) spaľovací motor135/184135/184143/194287/390
pri (1/min)5 800 – 6 1005 800 – 6 1003 8006 100
Výkon elektromotora (kW)
Rekuperácia1212-
Boost1010
Max. krútiaci moment spaľovací motor (Nm)280280400520
pri (1/min)3 000 – 4 0003 000 – 4 0001 600 – 2 8002 500 – 5 000
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm)160160-
Spotreba paliva, kombinovaná (l/100 km)16,8 – 6,47,2 – 6,85,1 – 4,89,8 – 9,5
Emisie CO2, kombinované (g/km)1154 – 145165 – 156136 – 126223 – 218
Emisná triedaEuro 6d-TEMP
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h (s)8.58.87.54.8
Maximálna rýchlosť (km/h)235230233250*

* elektronicky obmedzená

1 Mercedes-Benz C Cabrio 2 Mercedes-Benz C Cabrio 3 Mercedes-Benz C Cabrio 4 Mercedes-Benz C Cabrio 5 Mercedes-Benz C Cabrio 6 Mercedes-Benz C Cabrio
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.