Mercedes-Benz G po facelifte

Štvrtok, 29 október 2015

Off-road Mercedes-Benz triedy G pre rok 2016 prichádza po väčšej modernizácii. Dostal vynovené a úspornejšie pohonné jednotky, pričom model G 500 bude mať už len štvorlitrový osemvalec biturbo. Dosahuje 422 koní a najvyšší krútiaci moment 610 Nm.

Mercedes-Benz G
Vzhľad Mercedesa G sa modernizáciami príliš nemení, skôr tým čo je pod karosériou

Nové pohonné jednotky modelov triedy G spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6, dosahujú až o 16 percent vyšší výkon a až o 17 percent nižšiu spotrebu. Podvozok má nové nastavenie a citlivejší ESP, dáva novým vylepšeným modelom lepšiu jazdnú stabilitu, vyššiu bezpečnosť a komfort jazdy. Naďalej zachovávajú unikátny rebrinový rám, stály pohon všetkých kolies s prídavnou redukčnou prevodovkou a troma uzávierkami diferenciálu zapínateľnými počas jazdy.

Model G 500 dokáže z nuly na sto kilometrov zrýchliť za 5,9 sekundy, priemerná spotreba uvádzaná výrobcom je 12,3 litra na sto kilometrov, predchodca mal 14,9 l/100 km.

Lepšie parametre dosahuje aj jediný turbodiesel G 350 d (245 k; 600 Nm). Ten zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy, namiesto predchádzajúcich 9,1 sekundy. Spotreba klesla z 11,2 litra na 9,9 l/100 km.

Vylepšený je aj osemvalec AMG G 63, ktorý má 571 koní a 760 Nm, i dvanásťvalec v AMG G 65. Má výkon 630 koní a krútiaci moment 1000 Nm.

Do sériovej výroby sa dostal tiež Mercedes-Benz G 500 4x4² s hnacím ústrojenstvom pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav s väčším rozchodom kolies a už spomínaným novým motorom V8 s výkonom 422 koní.

Nový modernizovaný Mercedes G by mal byť už v predaji, s výnimkou drsnejšej verzie G 500 4x4², ktorá by sa v showroomoch mala objaviť v decembri.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.