Mercedes-Benz G po facelifte

Štvrtok, 29 október 2015

Off-road Mercedes-Benz triedy G pre rok 2016 prichádza po väčšej modernizácii. Dostal vynovené a úspornejšie pohonné jednotky, pričom model G 500 bude mať už len štvorlitrový osemvalec biturbo. Dosahuje 422 koní a najvyšší krútiaci moment 610 Nm.

Mercedes-Benz G
Vzhľad Mercedesa G sa modernizáciami príliš nemení, skôr tým čo je pod karosériou

Nové pohonné jednotky modelov triedy G spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6, dosahujú až o 16 percent vyšší výkon a až o 17 percent nižšiu spotrebu. Podvozok má nové nastavenie a citlivejší ESP, dáva novým vylepšeným modelom lepšiu jazdnú stabilitu, vyššiu bezpečnosť a komfort jazdy. Naďalej zachovávajú unikátny rebrinový rám, stály pohon všetkých kolies s prídavnou redukčnou prevodovkou a troma uzávierkami diferenciálu zapínateľnými počas jazdy.

Model G 500 dokáže z nuly na sto kilometrov zrýchliť za 5,9 sekundy, priemerná spotreba uvádzaná výrobcom je 12,3 litra na sto kilometrov, predchodca mal 14,9 l/100 km.

Lepšie parametre dosahuje aj jediný turbodiesel G 350 d (245 k; 600 Nm). Ten zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy, namiesto predchádzajúcich 9,1 sekundy. Spotreba klesla z 11,2 litra na 9,9 l/100 km.

Vylepšený je aj osemvalec AMG G 63, ktorý má 571 koní a 760 Nm, i dvanásťvalec v AMG G 65. Má výkon 630 koní a krútiaci moment 1000 Nm.

Do sériovej výroby sa dostal tiež Mercedes-Benz G 500 4x4² s hnacím ústrojenstvom pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav s väčším rozchodom kolies a už spomínaným novým motorom V8 s výkonom 422 koní.

Nový modernizovaný Mercedes G by mal byť už v predaji, s výnimkou drsnejšej verzie G 500 4x4², ktorá by sa v showroomoch mala objaviť v decembri.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.