Mercedes-Benz G po facelifte

Štvrtok, 29 október 2015

Off-road Mercedes-Benz triedy G pre rok 2016 prichádza po väčšej modernizácii. Dostal vynovené a úspornejšie pohonné jednotky, pričom model G 500 bude mať už len štvorlitrový osemvalec biturbo. Dosahuje 422 koní a najvyšší krútiaci moment 610 Nm.

Mercedes-Benz G
Vzhľad Mercedesa G sa modernizáciami príliš nemení, skôr tým čo je pod karosériou

Nové pohonné jednotky modelov triedy G spĺňajú požiadavky najvyššej emisnej triedy Euro 6, dosahujú až o 16 percent vyšší výkon a až o 17 percent nižšiu spotrebu. Podvozok má nové nastavenie a citlivejší ESP, dáva novým vylepšeným modelom lepšiu jazdnú stabilitu, vyššiu bezpečnosť a komfort jazdy. Naďalej zachovávajú unikátny rebrinový rám, stály pohon všetkých kolies s prídavnou redukčnou prevodovkou a troma uzávierkami diferenciálu zapínateľnými počas jazdy.

Model G 500 dokáže z nuly na sto kilometrov zrýchliť za 5,9 sekundy, priemerná spotreba uvádzaná výrobcom je 12,3 litra na sto kilometrov, predchodca mal 14,9 l/100 km.

Lepšie parametre dosahuje aj jediný turbodiesel G 350 d (245 k; 600 Nm). Ten zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy, namiesto predchádzajúcich 9,1 sekundy. Spotreba klesla z 11,2 litra na 9,9 l/100 km.

Vylepšený je aj osemvalec AMG G 63, ktorý má 571 koní a 760 Nm, i dvanásťvalec v AMG G 65. Má výkon 630 koní a krútiaci moment 1000 Nm.

Do sériovej výroby sa dostal tiež Mercedes-Benz G 500 4x4² s hnacím ústrojenstvom pre pohon všetkých kolies vrátane portálových náprav s väčším rozchodom kolies a už spomínaným novým motorom V8 s výkonom 422 koní.

Nový modernizovaný Mercedes G by mal byť už v predaji, s výnimkou drsnejšej verzie G 500 4x4², ktorá by sa v showroomoch mala objaviť v decembri.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.