Mercedes-Benz G Profesional Line prepožičal ikone nový vzhľad

Nedeľa, 03 október 2021

Silnejší ako čas, taký bol a či je slogan na off-road Mercedes-Benz triedy G. Veď svetlo sveta uzrel už v roku 1979 a tretia generácia sa predstavila len pred necelými tromi rokmi. Pôvodne bol model G určený pre armádu a poľnohospodárov, od roku 1990 Mercedes rozdelil "géčko" na pracovný a komfortnejší. Dnes je už model G ikonou, a to nielen značky Mercedes.

1-mercedes-G

Hlad po Mercedese triedy G je vo svete stále veľký. Nemožno sa preto diviť, že výrobca technickými inováciami a špeciálnymi edíciami zviditeľňuje svoj špičkový terénny model. Urobil tak aj teraz, a na autosalóne IAA Mobility v Mníchove predstavil model G pre modelový rok 2022 s novým exteriérom Professional Line, ktorý prepožičiava ikone medzi terénnymi vozidlami mimoriadne výrazný vzhľad.

Už v sériovej výbave má géčko Professional ochranné mriežky proti nárazu kameňov pre svetlomety, lapače nečistôt vpredu a vzadu, pneumatiky do každého terénu a 18-palcové disky kolies s 5-lúčovým dizajnom. Množstvo prvkov mimoriadnej výbavy na vystavenom vozidle, ako aj lak magno a vybrané prvky výbavy exteriéru a interiéru z programu na individuálne prispôsobenie G manufaktur ešte viac zvýrazňujú jeho charakteristický vzhľad.

Z ponuky voliteľnej výbavy pre exteriér Professional Line patrí strešný nosič batožiny Professional a držiak náhradného kolesa Professional Line na piatych dverách, ktoré sa otvárajú do strany.

Lak v medeno-oranžovej farbe mango z programu G manufaktur exteriéru modelu G Professional Line je mimoriadne lákavý a vytvára efektný kontrast so strechou s nosičom batožiny, ako aj nárazníkmi a rozšírenými podbehmi kolies v čiernej farbe.

2-mercedes-G

Ďalšími znakmi modelu Professional Line sú držia [BV(1] k náhradného kolesa na piatych zadných dverách, ako aj strešný nosič batožiny, na ktorom je okrem iného možné postaviť stan, čím sa model triedy G stáva terénnym obytným automobilom. To všeko z dielne G manufaktur.02

Vyšperkovaný je nielen exteriér modelu G Professional Line, ale aj interiér. Dominuje mu kožené čalúnenie v čiernej farbe, ale aj ozdobné prvky oddelenia G manufaktur z vlnito lesklého jaseňového dreva s otvorenými pórmi s čiernym odtieňom.

Aby automobilka ešte viac zatraktívnila model Professional Line, ponúkne na výber dve výbavy exteriéru – exteriér Exclusive Line a AMG Line. Tiež tri tematické svety interiéru - interiér so sériovou výbavou, interiér Exclusive Line a interiér Superior Line.


[BV(1]držiak

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.