Mercedes-Benz M - tretia generácia

Sobota, 18 jún 2011

Nový Mercedes-Benz triedy M nadväzuje na predchodcov z rokov 1997 a 2005. Práve teraz odhodil svoj maskovací odev a fabrika zverejnila oficiálne fotografie a technické informácie. Zaujímavou novinkou nového modelu je návrat k štvorvalcovému motoru. Oficiálne predstavenie nového ML sa bude konať na autosalóne vo Frankfurte v septembri.

Mercedes-Benz M
Nový Mercedes-Benz ML tretej generácie bude mať svetovú premiéru vo Frankfurte

Aj tretia generácia, ako to už býva zvykom, je oproti odchádzajúcemu modelu väčšia. Nové ML má dĺžku 4,8 m, šírku 1,93 m a na výšku meria 1,8 m. Je o 2,5 cm dlhší, o 1,6 cm širší, ale o 1,9 cm nižší. Rázvor náprav zostal svojou dĺžkou 2,92 metra nezmenený.

Dizajn tretej generácie stredne veľkého SUV sa príliš nezmenil a doterajšia silueta zostala zachovalá. Vonkajšie tvary karosérie však dizajnéri ladili v aerodynamickom tuneli, čím sa im podarilo znížiť koeficient odporu vzduchu na 0,32. Na tak veľké auto je táto hodnota nízka a dobrá.

Mercedes-Benz M
Interiér nového modelu ML je detailne prepracovaný a použité materiály sú kvalitné

Pohodu a komfort v kabíne zvyšuje prepracovaný interiér z kvalitných materiálov. Vonkajší vzhľad ozvláštňujú okrem iného novo tvarované predné svetlomety doplnené o denné osvetlenie s LED osadené v chrómovanom prstenci integrovanom do nárazníka.

Nový Mercedes-Benz ML bude štandardne s pohonom všetkých kolies a adaptívnym podvozkom, doobjednať si však zákazník bude môcť napríklad mäkké vzduchové odpruženie. Pre vyznávačov jazdy v teréne zasa balík Off-road s cestnými a terénnymi režimami.

Mercedes-Benz M
Zadné svetlá vyzerajú väčšie ako mal starý model a viac zasahujú do bokov auta

Zo začiatku sa model ML tretej generácie bude ponúkať vo verziách ML 250 (štvorvalec, 2,1litra, turbodiesel, 150 kW/204 k), ML 350 Bluetec (V6/3,0, turbodiesel, 190 kW/258 k) a ML 350 BlueEfficiency (V6/3,5litra, benzín, 225 kW/306 k). Výsadou všetkých je nízka spotreba paliva a nízke emisie CO2. Napríklad prvý zo spomínaných motorov bude mať kombinovanú spotrebu len 6,0 l/100 km a 158 g CO2/km.

Nový Mercedes-Benz ML príde do predaja ešte pred koncom tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.