Mercedes-Benz: Prichádza sedan triedy A

Piatok, 27 júl 2018

Mercedes-Benz začiatkom tohto roku predstavil novú triedu A v podobe verzie hatchback. Neskôr na autosalóne v Pekingu uviedol Mercedes verziu sedan s predĺženým rázvorom exkluzívne pre čínsky trh a teraz odhaľuje sedan ako tretiu verziu novej triedy A, ktorý je určený pre Európu.

1 Mercedes-Benz triedy A
Trieda A značky Mercedes-Benz má po prvý raz aj trojpriestorovú verziu sedan

Novým modelom triedy A vstupuje Mercedes-Benz po prvý raz do rodiny kompaktných vozidiel verziou sedan. Kto túži mať kompaktný sedan so samostatným batožinovým priestorom, čaká ho teraz príťažlivá alternatíva. Dizajn i technika nového sedanu vychádzajú z verzie hatchback.

Štvordverový sedan so zväčšeným rázvorom 2729 milimetrov má proporcie dynamického a zároveň kompaktného auta s krátkym previsom vpredu a vzadu. Ponúka moderné a úsporné motory, vysokú úroveň bezpečnosti vďaka najnovším asistenčným systémom s funkciami aké používa trieda S a intuitívny informačný a zábavný systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

S hodnotou koeficienta cw 0,22 a čelnou plochou 2,19 m² dosahuje nový sedan triedy A najnižší odpor vzduchu zo všetkých sériových vozidiel na svete a nahrádza tak rekord značkového súrodenca CLA kupé. To nový sedan stavia do role aerodynamicky najvyspelejšieho sériového automobilu na svete.

Nový sedan triedy A pre európsky trh s rázvorom náprav 2729 mm je dlhý 4549 mm, široký 1796 mm a na výšku meria 1446 mm. Interiér ponúka nad prednými sedadlami výšku 1024 mm, vzadu nad sedadlami je priestor 944 mm. Šírka vo výške ramien vpredu je 1400 mm, vzadu 1372 mm. Priestor na nohy vpredu ponúka 1062 mm, vzadu 861 mm. Batožinový priestor v základnom usporiadaní má objem 420 litrov.

Interiér nového sedana vychádza z nového sesterského hatchbacku, takže je mu dosť podobný. Vyniká v ňom avantgardne tvarovaná prístrojová doska v tvare krídla bez klenutia. Kokpit ponúka tri vyhotovenia: s dvoma 7-palcovými displejmi, alebo s jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým displejom, prípadne s dvoma 10,25-palcovými displejmi. Multimediálny systém MBUX sme už spomínali.

V čase uvádzania do predaja zamieri nová trieda A sedan k zákazníkom s dvomi modernými a úspornými motormi. Benzínový A 200 (120 kW/163 k; 250 Nm) je s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Kombinovaná spotreba má hodnotu 5,4 – 5,2 l/100 km, emisie CO2 124 – 119 g/km. Druhý ponúkaný motor – naftový A 180 d (85 kW/116 k; 260 Nm) bude rovnako s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Kombinovaná spotreba podľa výrobcu je 4,3 – 4,0 l/100 km, emisie CO2 113 – 107 g/km.

Nový sedan triedy A sa bude vyrábať v mexickom Aguascalientes a v nemeckom Rastatte, vyvinutý bol však v Sindelfingene v Nemecku. Po prvý raz sa ukáže širokej verejnosti na parížskom autosalóne v prvej polovici októbra tohto roku.

1 Mercedes-Benz triedy A 2 Mercedes-Benz triedy A 3 Mercedes-Benz triedy A 4 Mercedes-Benz triedy A 5 Mercedes-Benz triedy A 6 Mercedes-Benz triedy A sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover