Mercedes-Benz: Prichádza sedan triedy A

Piatok, 27 júl 2018

Mercedes-Benz začiatkom tohto roku predstavil novú triedu A v podobe verzie hatchback. Neskôr na autosalóne v Pekingu uviedol Mercedes verziu sedan s predĺženým rázvorom exkluzívne pre čínsky trh a teraz odhaľuje sedan ako tretiu verziu novej triedy A, ktorý je určený pre Európu.

1 Mercedes-Benz triedy A
Trieda A značky Mercedes-Benz má po prvý raz aj trojpriestorovú verziu sedan

Novým modelom triedy A vstupuje Mercedes-Benz po prvý raz do rodiny kompaktných vozidiel verziou sedan. Kto túži mať kompaktný sedan so samostatným batožinovým priestorom, čaká ho teraz príťažlivá alternatíva. Dizajn i technika nového sedanu vychádzajú z verzie hatchback.

Štvordverový sedan so zväčšeným rázvorom 2729 milimetrov má proporcie dynamického a zároveň kompaktného auta s krátkym previsom vpredu a vzadu. Ponúka moderné a úsporné motory, vysokú úroveň bezpečnosti vďaka najnovším asistenčným systémom s funkciami aké používa trieda S a intuitívny informačný a zábavný systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

S hodnotou koeficienta cw 0,22 a čelnou plochou 2,19 m² dosahuje nový sedan triedy A najnižší odpor vzduchu zo všetkých sériových vozidiel na svete a nahrádza tak rekord značkového súrodenca CLA kupé. To nový sedan stavia do role aerodynamicky najvyspelejšieho sériového automobilu na svete.

Nový sedan triedy A pre európsky trh s rázvorom náprav 2729 mm je dlhý 4549 mm, široký 1796 mm a na výšku meria 1446 mm. Interiér ponúka nad prednými sedadlami výšku 1024 mm, vzadu nad sedadlami je priestor 944 mm. Šírka vo výške ramien vpredu je 1400 mm, vzadu 1372 mm. Priestor na nohy vpredu ponúka 1062 mm, vzadu 861 mm. Batožinový priestor v základnom usporiadaní má objem 420 litrov.

Interiér nového sedana vychádza z nového sesterského hatchbacku, takže je mu dosť podobný. Vyniká v ňom avantgardne tvarovaná prístrojová doska v tvare krídla bez klenutia. Kokpit ponúka tri vyhotovenia: s dvoma 7-palcovými displejmi, alebo s jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým displejom, prípadne s dvoma 10,25-palcovými displejmi. Multimediálny systém MBUX sme už spomínali.

V čase uvádzania do predaja zamieri nová trieda A sedan k zákazníkom s dvomi modernými a úspornými motormi. Benzínový A 200 (120 kW/163 k; 250 Nm) je s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Kombinovaná spotreba má hodnotu 5,4 – 5,2 l/100 km, emisie CO2 124 – 119 g/km. Druhý ponúkaný motor – naftový A 180 d (85 kW/116 k; 260 Nm) bude rovnako s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Kombinovaná spotreba podľa výrobcu je 4,3 – 4,0 l/100 km, emisie CO2 113 – 107 g/km.

Nový sedan triedy A sa bude vyrábať v mexickom Aguascalientes a v nemeckom Rastatte, vyvinutý bol však v Sindelfingene v Nemecku. Po prvý raz sa ukáže širokej verejnosti na parížskom autosalóne v prvej polovici októbra tohto roku.

1 Mercedes-Benz triedy A 2 Mercedes-Benz triedy A 3 Mercedes-Benz triedy A 4 Mercedes-Benz triedy A 5 Mercedes-Benz triedy A 6 Mercedes-Benz triedy A sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.