Mercedes-Benz: Prichádza sedan triedy A

Piatok, 27 júl 2018

Mercedes-Benz začiatkom tohto roku predstavil novú triedu A v podobe verzie hatchback. Neskôr na autosalóne v Pekingu uviedol Mercedes verziu sedan s predĺženým rázvorom exkluzívne pre čínsky trh a teraz odhaľuje sedan ako tretiu verziu novej triedy A, ktorý je určený pre Európu.

1 Mercedes-Benz triedy A
Trieda A značky Mercedes-Benz má po prvý raz aj trojpriestorovú verziu sedan

Novým modelom triedy A vstupuje Mercedes-Benz po prvý raz do rodiny kompaktných vozidiel verziou sedan. Kto túži mať kompaktný sedan so samostatným batožinovým priestorom, čaká ho teraz príťažlivá alternatíva. Dizajn i technika nového sedanu vychádzajú z verzie hatchback.

Štvordverový sedan so zväčšeným rázvorom 2729 milimetrov má proporcie dynamického a zároveň kompaktného auta s krátkym previsom vpredu a vzadu. Ponúka moderné a úsporné motory, vysokú úroveň bezpečnosti vďaka najnovším asistenčným systémom s funkciami aké používa trieda S a intuitívny informačný a zábavný systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

S hodnotou koeficienta cw 0,22 a čelnou plochou 2,19 m² dosahuje nový sedan triedy A najnižší odpor vzduchu zo všetkých sériových vozidiel na svete a nahrádza tak rekord značkového súrodenca CLA kupé. To nový sedan stavia do role aerodynamicky najvyspelejšieho sériového automobilu na svete.

Nový sedan triedy A pre európsky trh s rázvorom náprav 2729 mm je dlhý 4549 mm, široký 1796 mm a na výšku meria 1446 mm. Interiér ponúka nad prednými sedadlami výšku 1024 mm, vzadu nad sedadlami je priestor 944 mm. Šírka vo výške ramien vpredu je 1400 mm, vzadu 1372 mm. Priestor na nohy vpredu ponúka 1062 mm, vzadu 861 mm. Batožinový priestor v základnom usporiadaní má objem 420 litrov.

Interiér nového sedana vychádza z nového sesterského hatchbacku, takže je mu dosť podobný. Vyniká v ňom avantgardne tvarovaná prístrojová doska v tvare krídla bez klenutia. Kokpit ponúka tri vyhotovenia: s dvoma 7-palcovými displejmi, alebo s jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým displejom, prípadne s dvoma 10,25-palcovými displejmi. Multimediálny systém MBUX sme už spomínali.

V čase uvádzania do predaja zamieri nová trieda A sedan k zákazníkom s dvomi modernými a úspornými motormi. Benzínový A 200 (120 kW/163 k; 250 Nm) je s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Kombinovaná spotreba má hodnotu 5,4 – 5,2 l/100 km, emisie CO2 124 – 119 g/km. Druhý ponúkaný motor – naftový A 180 d (85 kW/116 k; 260 Nm) bude rovnako s dvojspojkovou prevodovkou 7G-DCT. Kombinovaná spotreba podľa výrobcu je 4,3 – 4,0 l/100 km, emisie CO2 113 – 107 g/km.

Nový sedan triedy A sa bude vyrábať v mexickom Aguascalientes a v nemeckom Rastatte, vyvinutý bol však v Sindelfingene v Nemecku. Po prvý raz sa ukáže širokej verejnosti na parížskom autosalóne v prvej polovici októbra tohto roku.

1 Mercedes-Benz triedy A 2 Mercedes-Benz triedy A 3 Mercedes-Benz triedy A 4 Mercedes-Benz triedy A 5 Mercedes-Benz triedy A 6 Mercedes-Benz triedy A sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Maco Racing
Na osemhodinových pretekoch v japonskej Suzuke, ktoré sú súčasťou majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov, bude štartovať aj slovenský tím Maco Racing. Za riadidlami tímovej Yamahy sa budú striedať Poliak Pawel Szkopek a Brit James Ellison, o treťom pretekárovi sa rokuje. Slovenský tím na pretekoch v Suzuke štartoval v roku 2007 a obsadil druhé miesto v triede Superproduction, o dva roky neskôr bol v absolútnom hodnotení na 11. mieste. Martin Kuzma, šéf tímu: "Zúčastniť sa na osemhodinových pretekoch v Suzuke nás oslovil jazdec Pawel Szkopek spolu so spoločnosťou Omega. Preteky v Suzuke sú pre motocyklové továrne mimoriadne prestížne. Do pretekov nasadzujú známe mená aj z ostatných svetových šampionátov. V minulosti sa nám v Japonsku darilo, takže aj to je dôvod prečo na tieto preteky cestujeme."
Koci-Mozner
Posádka Martin Koči a Radovan Mozner ml. skončila v silnej konkurencii na Rallye Prešov v absolútnom poradí druhá o len o 6,6 sekundy za víťaznými Poliakmi Grzyb/Wrobel. So Škodou Fabia R5 Slováci dominovali z ôsmich na dvoch rýchlostných skúškach, keď vyhrali úvodnú a potom ešte ôsmu. Zvyšných šesť rýchlostných skúšok vyhrala víťazná poľská posádka. Seriál majstrovstiev Slovenska v rallye bude pokračovať koncom augusta podujatím Deutsch Mann Rally Trebišov.
Koci - Skoda Fabia R5
Prešov bude v závere tohto hostiť posádky súťažných jazdcov, ktoré bojujú o body do majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach. Tím Škoda Slovakia Motorsport bude na Rallye Prešov zastupovať Martin Koči / Radovan Mozner ml. s vozidlom Škoda Fabia R5. Rallye v okolí Prešova sa uskutoční 5. a 6. júla. Seriál majstrovstiev Slovenska bude pokračovať koncom augusta podujatím Deutsch Mann Rally Trebišov, potom v septembri to bude Rallye Veľký Krtíš a zavŕšenie sezóny bude tradične v polovici októbra, kedy je na programe Rallye Košice.