Mercedes-Benz triedy E po facelifte

Sobota, 22 december 2012

V Štuttgarte si pohrali s Mercedesom vyššej strednej triedy. Výsledkom je modernizovaný model triedy E sedan i kombi. Základné zmeny sa odohrávajú na prednej časti auta a pod kapotou. Mercedes opustil od ostrých liniek na karosérii, hlavné svetlomety už nie sú rozdelené a v nich sú aj diódy na denné svietenie. Nárazník má nový dynamickejší tvar, takže predná partia sa nesie v štýle ostatných modelov značky.

Mercedes trieda E
Vynovený Mercedes-Benz triedy E upustil od niektorých tradičných dizajnových prvkov

Zmeny na boku karosérie sú vcelku nie veľmi výrazné a vzadu sa menila hlavne optika koncových svetiel. Žiadne väčšie či zásadnejšie zmeny sa neodohrali ani v interiéri vozidla. Zato faceliftovaný Mercedes triedy E má teraz pod kapotou nové účinnejšie a úspornejšie motory.

Základný je benzínový dvojlitrový štvorvalec BlueDirect s priamym vstrekovaním s výkonom 155 kW/211 k a kombinovanou spotrebou 5,8 l/100km. Ďalšou pohonnou jednotkou je E 300 BlueTEC Hybrid, ktorý spojením naftového dvojlitrového motora a elektromotora s výkonom 19 kW má celkový výkon 230 koní a spotrebu 4,1 l/100 km. S touto spotrebou by mal byť najúspornejším vo svojej triede. Spolu bude v ponuke 18 motorizácií, všetky s funkciou Eco Stop/Start.

Výkon motora sa bude prenášať cez 6stupňovú manuálnu prevodovku, alebo najnovšiu automatickú sedemstupňovú 7G-Tronic Plus s radiacou pákou i páčkami Direct Select. Komfort a bezpečnosť jazdy budú optimalizovať štyri varianty nastavenia podvozku. Jazdné vlastnosti a trakciu vylepší permanentný pohon všetkých kolies 4Matic.

Sedan i kombi vynovenej triedy E použijú jedenásť nových alebo optimalizovaných asistenčných systémov z budúcej triedy S. Okrem iných inteligentné systémy so stereo kamerou a viacstupňovou radarovou senzorikou, ale aj také, ktoré dokážu zabrániť nehodám s inými vozidlami alebo chodcami. Chýbať nebude ani aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu, ktorý vie predísť nehodám s autami z protismeru, alebo neoslepujúce stále diaľkové svetlo.

V ponuke budú aj nové zábavné a informačné systémy novej triedy E, ktoré poskytnú na cestách aktuálne informácie, ale aj zážitok z hudby. Na prianie môže mať zákazník tiež výkonné navigačné zariadenia a pripojenie na internet.

Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E
Autor: janGold
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.