Mercedes-Benz triedy E po facelifte

Sobota, 22 december 2012

V Štuttgarte si pohrali s Mercedesom vyššej strednej triedy. Výsledkom je modernizovaný model triedy E sedan i kombi. Základné zmeny sa odohrávajú na prednej časti auta a pod kapotou. Mercedes opustil od ostrých liniek na karosérii, hlavné svetlomety už nie sú rozdelené a v nich sú aj diódy na denné svietenie. Nárazník má nový dynamickejší tvar, takže predná partia sa nesie v štýle ostatných modelov značky.

Mercedes trieda E
Vynovený Mercedes-Benz triedy E upustil od niektorých tradičných dizajnových prvkov

Zmeny na boku karosérie sú vcelku nie veľmi výrazné a vzadu sa menila hlavne optika koncových svetiel. Žiadne väčšie či zásadnejšie zmeny sa neodohrali ani v interiéri vozidla. Zato faceliftovaný Mercedes triedy E má teraz pod kapotou nové účinnejšie a úspornejšie motory.

Základný je benzínový dvojlitrový štvorvalec BlueDirect s priamym vstrekovaním s výkonom 155 kW/211 k a kombinovanou spotrebou 5,8 l/100km. Ďalšou pohonnou jednotkou je E 300 BlueTEC Hybrid, ktorý spojením naftového dvojlitrového motora a elektromotora s výkonom 19 kW má celkový výkon 230 koní a spotrebu 4,1 l/100 km. S touto spotrebou by mal byť najúspornejším vo svojej triede. Spolu bude v ponuke 18 motorizácií, všetky s funkciou Eco Stop/Start.

Výkon motora sa bude prenášať cez 6stupňovú manuálnu prevodovku, alebo najnovšiu automatickú sedemstupňovú 7G-Tronic Plus s radiacou pákou i páčkami Direct Select. Komfort a bezpečnosť jazdy budú optimalizovať štyri varianty nastavenia podvozku. Jazdné vlastnosti a trakciu vylepší permanentný pohon všetkých kolies 4Matic.

Sedan i kombi vynovenej triedy E použijú jedenásť nových alebo optimalizovaných asistenčných systémov z budúcej triedy S. Okrem iných inteligentné systémy so stereo kamerou a viacstupňovou radarovou senzorikou, ale aj také, ktoré dokážu zabrániť nehodám s inými vozidlami alebo chodcami. Chýbať nebude ani aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu, ktorý vie predísť nehodám s autami z protismeru, alebo neoslepujúce stále diaľkové svetlo.

V ponuke budú aj nové zábavné a informačné systémy novej triedy E, ktoré poskytnú na cestách aktuálne informácie, ale aj zážitok z hudby. Na prianie môže mať zákazník tiež výkonné navigačné zariadenia a pripojenie na internet.

Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E Mercedes trieda E
Autor: janGold
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.