Mercedes-Benz triedy G v roku 2025

Piatok, 23 november 2012

Terénny Mercedes-Benz triedy G by v tomto roku mohol oslavovať tridsiate tretie výročie svojho vzniku. Nie je to síce žiadne okrúhle výročie, a tak ho značka zrejme príliš pripomínať nebude. Väčšina modelov sa tohto veku nedožije, trieda G si však robí veľké plány aj do budúcnosti. Nie je to o tom, ako bude model triedy G vyzerať o rok, dva či päť, ale v roku 2025. Výsledok avizujú snímky, ktoré nemecká automobilka pustila do sveta.

Mercedes-Benz G
Vízia Mercedesu-Benz triedy G pre rok 2025 – predstaví sa na výstave v Los Angeles

Koncept mercedesu triedy G pre rok 2025 nemá so zameraním originálu z osemdesiatich rokov (model G mal debut vo februári 1979) príliš veľa spoločného, pretože automobilka zo Stuttgartu mieri týmto modelom k zákazníkom, ktorí majú záujem skôr o luxusné off-roady na asfaltové cesty, nie do zablateného terénu. Už jeho vzhľad napovedá, že ani s krabicovou hranatosťou tvary nového mercedesu G príliš nekorešpondujú. Aj keď výrobca "géčko" viackrát modernizoval, hranatosť ako charakteristická črta exteriéru mu vždy zostala. Zmení to zrejme až avizovaný model plánovaný na rok 2025.

Aký bude Mercedes-Benz triedy G v roku 2025, to už naznačili dizajnéri Mercedesu štúdiou, ktorá sa predstaví na výstave Los Angeles Design Challenge ako Highway Patrol Vehicle 2025 – čo je vízia policajnej triedy G. V životnej veľkosti vyhotovili tiež model na kolesách Ener-G-Force, ktorý zase predstavuje bežnú verziu ikonického off-roadu G v podobe, aká by mohla byť v tak ďalekej budúcnosti.

rieda G bude, podľa vízií pre rok 2025, najmä ekologický športovo-úžitkový automobil, šetrný k životnému prostrediu, ktorý zvláda aj náročné terény, ale ktorý sa bude zrejme viac jazdiť po kvalitných asfaltových komunikáciách. Pri výraznej modernizácii si zachová základné tradičné proporcie a prvky. Nové môžu byť napríklad malé plochy okien, výrazná predná časť s expresívnou maskou chladiča, či obrovské kolesá.

Do oblasti sci-fi zatiaľ patrí pohon bez emisií na recyklovanú vodu, z ktorej si bude vozidlo vyrábať vodík pre svoje palivové články na napájanie elektromotorov umiestnených v nábojoch kolies. Zaujímavosťou vo výbave je aj topografický skener okolia, ktorý má regulovať pruženie, tlmenie a ďalšie parametre podvozku pre optimálnu trakciu v teréne i na bežnej vozovke.

"Ener-G-Force je víziou off-roadu, ktorý symbolizuje dobrodružstvo budúcnosti a zároveň sa inšpiruje génmi terénnej ikony značky – modelu G. So svojou modernosťou a štýlovosťou by však mohol byť aj predzvesťou nového začiatku terénnych vozidiel značky Mercedes-Benz" - upozorňuje šéfdizajnér divízie Mercedes-Benz Cars Gorden Wagener.

Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Štúdia Ener-G-Force Štúdia Ener-G-Force
Autor: janGold
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.