Mercedes-Benz triedy G v roku 2025

Piatok, 23 november 2012

Terénny Mercedes-Benz triedy G by v tomto roku mohol oslavovať tridsiate tretie výročie svojho vzniku. Nie je to síce žiadne okrúhle výročie, a tak ho značka zrejme príliš pripomínať nebude. Väčšina modelov sa tohto veku nedožije, trieda G si však robí veľké plány aj do budúcnosti. Nie je to o tom, ako bude model triedy G vyzerať o rok, dva či päť, ale v roku 2025. Výsledok avizujú snímky, ktoré nemecká automobilka pustila do sveta.

Mercedes-Benz G
Vízia Mercedesu-Benz triedy G pre rok 2025 – predstaví sa na výstave v Los Angeles

Koncept mercedesu triedy G pre rok 2025 nemá so zameraním originálu z osemdesiatich rokov (model G mal debut vo februári 1979) príliš veľa spoločného, pretože automobilka zo Stuttgartu mieri týmto modelom k zákazníkom, ktorí majú záujem skôr o luxusné off-roady na asfaltové cesty, nie do zablateného terénu. Už jeho vzhľad napovedá, že ani s krabicovou hranatosťou tvary nového mercedesu G príliš nekorešpondujú. Aj keď výrobca "géčko" viackrát modernizoval, hranatosť ako charakteristická črta exteriéru mu vždy zostala. Zmení to zrejme až avizovaný model plánovaný na rok 2025.

Aký bude Mercedes-Benz triedy G v roku 2025, to už naznačili dizajnéri Mercedesu štúdiou, ktorá sa predstaví na výstave Los Angeles Design Challenge ako Highway Patrol Vehicle 2025 – čo je vízia policajnej triedy G. V životnej veľkosti vyhotovili tiež model na kolesách Ener-G-Force, ktorý zase predstavuje bežnú verziu ikonického off-roadu G v podobe, aká by mohla byť v tak ďalekej budúcnosti.

rieda G bude, podľa vízií pre rok 2025, najmä ekologický športovo-úžitkový automobil, šetrný k životnému prostrediu, ktorý zvláda aj náročné terény, ale ktorý sa bude zrejme viac jazdiť po kvalitných asfaltových komunikáciách. Pri výraznej modernizácii si zachová základné tradičné proporcie a prvky. Nové môžu byť napríklad malé plochy okien, výrazná predná časť s expresívnou maskou chladiča, či obrovské kolesá.

Do oblasti sci-fi zatiaľ patrí pohon bez emisií na recyklovanú vodu, z ktorej si bude vozidlo vyrábať vodík pre svoje palivové články na napájanie elektromotorov umiestnených v nábojoch kolies. Zaujímavosťou vo výbave je aj topografický skener okolia, ktorý má regulovať pruženie, tlmenie a ďalšie parametre podvozku pre optimálnu trakciu v teréne i na bežnej vozovke.

"Ener-G-Force je víziou off-roadu, ktorý symbolizuje dobrodružstvo budúcnosti a zároveň sa inšpiruje génmi terénnej ikony značky – modelu G. So svojou modernosťou a štýlovosťou by však mohol byť aj predzvesťou nového začiatku terénnych vozidiel značky Mercedes-Benz" - upozorňuje šéfdizajnér divízie Mercedes-Benz Cars Gorden Wagener.

Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Štúdia Ener-G-Force Štúdia Ener-G-Force
Autor: janGold
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.