Mercedes-Benz Vision EQS: Koncept elektrického sedana

Sobota, 28 september 2019

Na tohtoročnom autosalóne IAA vo Frankfurte predstavil Mercedes koncept Vision EQS, ktorý podľa automobilky predstavuje míľnik na ceste do budúcnosti značky Mercedes-Benz. Ide o elektrický luxus, ktorý nemecká automobilka odela do športového kabáta.

1-Merc-Vision-EQS
Mercedes-Benz Vision EQS ponúkne 476 koní a stovku zdolá pod 4,5 sekundy

O novinke predstavenej vo Frankfurte hovorí automobilka ako jednej z výziev budúcnosti, pričom trvalá udržateľnosť má byť centrálnym pojmom filozofie a stratégie značky. Koncept umožňuje nahliadnuť do budúcnosti veľkých elektrických luxusných sedanov. Ukazuje tiež víziu dizajnu účelových elektromobilov.

Výrazný obvodový svetelný pás na karosérii konceptu rozdeľuje farby vozidla v oblasti pliec posádky. To vytvára dojem, že nad strieborným telom vozidla sa vznáša plocha sklenenej krajiny "čierneho panela" – od výraznej prednej masky EQS až po zadnú časť vozidla. Vďaka tomu pôsobí koncept Vision EQS ako by bol pod elektrickým napätím – toľko citát mercedesa o novinke, ktorej nechýbajú výrazné športové tvary.

Svetlomety Digital Light vybavené dvoma holografickými modulmi šošoviek sú z technologického hľadiska mimoriadne pokrokové a prezrádzajú, ako budú vyzerať svetelné efekty vozidiel Mercedes-Benz v budúcnosti. Zadné svetlá tvorí 229 samostatných svietiacich hviezd.

Koncept upúta hladkým športovým dizajnom a minimálnymi prevismi karosérie. Upúta tiež dvojfarebným lakovaním karosérie, spodok je strieborný a vrch čierny, pre sedan je to vhodné. Modrý predok pozostáva zo 188 diód a svetelný pruh oddeľuje oba hlavné farebné odtiene. Pridávajú sa hlavné svetlomety pozostávajúce zo štyroch modulov holografických otočných šošoviek. Takto približne môže potom vyzerať aj sériový model pre lepšie zarábajúcich zákazníkov.

2-Merc-Vision-EQS
Pohon obstarávajú dva elektromotory, jeden vpredu a druhý vzadu, každý poháňa jednu nápravu. Lítium-iontové batérie sú v podlahe medzi nápravami.

V interiéri čerpá Vision EQS inšpiráciu zo sveta luxusných jácht. Žiari do modra ako jachta keď je osvetlená. Interiér koncept pozostáva zo združeného prístroja, prístrojovej dosky, stredovej konzoly a lakťových opierok a má hranatý volant. Takto by mali vyzerať interiéry budúcich luxusných sedanov značky Mercedes-Benz.

Mimoriadnu atmosféru dotvára aj výber materiálov. Okrem javorového dreva našlo v interiéri využitie aj kvalitné mikrovlákno Dinamica. Interiér je ako javisko budúcnosti: digitálne obsahy na všetkých povrchoch vytvárajú ucelenú atmosféru.

Koncept Vision EQS s elektromotormi na prednej a zadnej náprave a akumulátorom integrovaným do podlahy predstavuje vyváženú koncepciu vozidla. Základom je elektrický pohon všetkých kolies s rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi nápravy. Vďaka výkonu viac ako 350 kW/476k a krútiacemu momentu približne 760 Nm zrýchľuje Vision EQS z 0 na 100 km/h za menej ako 4,5 sekundy.

Spomínané parametre umožňujú vozidlu dojazd na úrovni až 700 km. Pri predpokladanom výkone nabíjania 350 kW potrvá nabíjanie lítium-iontových batérií na úroveň 80 % výrazne menej ako 20 minút.

Vision EQS nie je plne autonómny, zatiaľ vystačí s automatizovanou jazdou stupňa 3, čo sa hodí napríklad na dlhých cestách na diaľnici, kedy môže ísť autonómne sám. Vďaka modularite senzoriky možno úroveň autonómnej jazdy v budúcnosti rozšíriť až na plne automatizované jazdenie.

Technické údaje konceptu Vision EQS

Emisie CO2 0 g/km

Dojazd (WLTP) do 700 km

Výkon približne 350 kW/476 k

Zrýchlenie 0-100 km/h menej ako 4,5 s

Max. rýchlosť nad 200 km/h

Max.krút.moment približne 760 Nm

Kapacita akumulátora približne 100 kWh

Výkon nabíjania 350 kW

Pohon kolies všetkých kolies

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."