Mini Clubvan: štýlová dodávka

Štvrtok, 28 jún 2012

Mini Clubvan sme ako koncept videli už na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve. Teraz je z neho už sériový model, prvá dodávka v segmente supermini. Britský výrobca fungujúci pod taktovkou silného bavorského brata BMW tak rozširuje svoje portfólio o ďalší zaujímavý model. Navyše s prémiovým nádychom.

Mini Clubvan
Mini Clubvan je prvou dodávkou v segmente malých automobilov, navyše prémiovou

Rozmery nového Clubvanu sa zhodujú s už známym modelom Clubman: nová dodávka je dlhá 3961 mmm, široká 1683 mm a vysoká 1426 mm – pri rázvore náprav 2547 mm. Pätoro dverí, z ktorých zadné sú dvojkrídlové, jej slúži k lepšiemu prístupu k naloženiu a vyloženiu prevážaného nákladu z úložného, resp. nákladného priestoru.

Úložný priestor má objem 860 litrov, dlhý je 115 cm, široký 102 cm a zaťažiť ho možno nákladom do hmotnosti 500 kilogramov. Priestor za sedadlami vodiča a spolujazdca a úložný priestor s rovnou podlahou oddeľuje hliníková priečka a mreža z nehrdzavejúcej ocele.

V ponuke pohonných jednotiek budú tri motorové verzie. Základnou pre Mini One Clubvan bude benzínový motor s objemom 1,6 litra a výkonom 98 koní. V strede ponuky je ďalší benzínový motor s rovnakým objemom, ale výkonom 122 koní. Poslednou verziou je vznetový motor pre model Cooper D Clubvan s výkonom 111 koní.

Pre všetky motorové verzie je štandardom šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením, pre dieselovú verziu Cooper D Clubvan bude možné si objednať za príplatok aj šesťstupňový automat. V štandardnej výbave nechýba systém Stop/Start ani rekuperácia brzdnej energie.

Štandardom v interiéri sú sedadlá s čiernym textilným poťahom a obkladové lišty Fine White Silver. Interiér môže byť individualizovaný napríklad čiernymi športovými sedadlami, na prianie aj s koženými poťahmi. Extra doplnkami na zvýšenie komfortu a bezpečnosti môžu byť napríklad xenónové svetlá, čierny podklad predných svetiel, adaptívne hlavné svetlá, automatická klimatizácia a iné. Alternatívou k štandardnému MINI CD rádiu sú k MINI Boost CD a MINI Visual Boost. Užitočným doplnkom je MINI navigačný systém.

Mini Clubvan Mini Clubvan Mini Clubvan Mini Clubvan Mini Clubvan Mini Clubvan
Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.