Mini Clucvan Concept: imidž i praktická dodávka

Pondelok, 20 február 2012

Zaujímavú, ale tak trochu aj očakávanú novinku predstaví na autosalóne v Ženeve značka MINI. Čo si vrabce čvirikajú, to ešte nemusí byť pravda, ale keď sa o tom šepká v odborných kruhoch, je to takmer hotová vec. Podobne ako dodávka od MINI, aj keď zatiaľ iba ako koncept.

Mini Clubvan Concept
Novinka od MINI, malá dodávka, hoci aj pre cukrára na prevoz zákuskov, je už na svete

Keďže s novinkou prichádza značka Mini, určite nejde o verziu kombi, ktorú by si kupovali chalupári alebo turisticky orientovaní motoristi. Aj keď sa v tlačovej správe neuvádzajú bližšie podrobnosti, určite dvojmiestne päťdverové malé kombi nie je určené majstrom remeselníkom a ťažko uveriť, že si ho kúpi majiteľ novinového stánku na dovoz časopisov a cigariet. Ale keďže ide o malé imidžové kombi, prečo by nepadol do oka napríklad zlatníkovi, prípadne majiteľovi módneho salóna?

Tých, čo nové Mini osloví, určite nebudú len zlatníci a módni návrhári. Bude ich určite viac, pretože štýlových kombi veľkosti Mini sa na trhu veľa neponúka. O jeho poslaní budeme vedieť viac až po predstavení nového Mini v Ženeve. Zatiaľ vieme o ňom len veľmi málo, vlastne iba to, čo sa dá vyčítať z obrázkov.

Koncept Clubvan vznikol na báze modelu Clubman a svoju svetové premiéru absolvuje o necelé dva týždne v Ženeva. Kombináciou zábavnej jazdy, ktorá Mini určite nechýba, spolu so zvýšenou prepravnou kapacitou, má ambície získať popularitu aj v cieľových skupinách, ktoré značku vo svojom hľadáčiku doteraz nemali.

Nový Clubvan má korene v šesťdesiatych rokoch minulého storočia, kedy sa začalo hovoriť o zrode takéhoto vozidla. Výsledkom úvah bol Morris Mini Van s delenými zadnými dverami. S rázvorom predĺženým o 10 cm bol dokonale vybavený na pracovné využitie. Bol základ pre plne presklený Mini Morris Traveller, ktorý bol jedným z predchodcov dnešného Mini Clubman. A tak sa história po viac než 50 rokoch opakuje.

Zníženie počtu sedadiel na dve zväčšuje prepravnú kapacitu a poskytuje maximálny vnútorný priestor na minimálnom pôdoryse. Nákladový priestor siaha od delených zadných dverí až k deliacej priečke za sedadlami. Úplne rovná podlaha umožňuje maximálne využiť hĺbku interiéru a dosiahnuť väčší vnútorný objem.

Zvláštnosťou Clubvanu je asymetrické päťdverové usporiadanie. Okrem páru predných bočných dverí pre vodiča a spolujazdca a páru delených zadných dverí sú tu ešte ďalšie bočné dvere Clubdoor na strane spolujazdca. Clubdoor v tomto prípade znamená uľahčenie manipulácie s nákladom alebo možnosť nakladať menšie predmety zboku. Zvláštnosťou sú aj bočné zadné okná z polykarbonátu.

Technické informácie o novom modeli Mini Clubvan Concept prezradí britský výrobca patriaci do BMW Group až na autosalóne v Ženeve.

Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept Mini Clubvan Concept
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.