Mini Cooper s dvojlitrovým dieselom

Piatok, 04 február 2011

V jarných mesiacoch tohto roku pribudne do rodiny Mini model Cooper SD, odteraz najvýkonnejší naftový variant modelovej ponuky Mini. Nový dvojlitrový turbodiesel má najvyšší výkon 105 kW/143 k. Nový motor je určený pre modely trojdverové Mini, Clubman, Cabrio a Countryman.

Mini Cooper
Mini Cooper s naftovým motorom mení históriu: prichádza nový dvojlitrový turbodiesel

Nový dvojlitrový naftový motor vychádza z konštrukcie menšieho 1,6litrového agregátu modelov Mini One D a Mini Cooper D. Celohliníková konštrukcia umožnila udržať nízku hmotnosť a turbodúchadlo s variabilnou geometriou zase maximalizovalo efektívny ťah v širokom pásme otáčok. Agregát je vybavený priamym vstrekovaním common-rail so solenoidovými vstrekovačmi, ktoré sú umiestnené centrálne v spaľovacom priestore. Pracovný tlak vstrekovania je 1600 barov. Výkon 143 koní na dnešné pomery nie je oslnivý, ale v tomto segmente nemá konkurenciu.

Motor dosahuje výkon 143 koní a najvyšší krútiaci moment nového Mini má 305 Nm a vrcholí pri 1750 až 2700 otáčkach. V trojdverovej verzii zrýchli Mini Cooper SD z pokoja na 100 km/h za 8,1 sekundy a je schopný vyvinúť maximálnou rýchlosťou 215 km/h. Vďaka svojej mimoriadnej efektivite spotrebuje v kombinovanej prevádzke iba 4,3 l/100 km, pri emisiách CO2 len 114 g/km. Verzia Mini Cooper SD Clubman dosiahne 100 km/h za 8,6 sekundy, pri zhodnej maximálnej rýchlosti 215 km/h. Má kombinovanú spotrebu 4,4 l/100 km a hladina emisií CO2 je 115 g/km.

Mini Cooper SD Cabrio zrýchli na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. V priemere spotrebuje 4,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 majú hodnotu 118 g/km. Mini Countryman z kategórie SUV dokáže s pohonom predných kolies zrýchliť na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má 198 km/h. V kombinovanej prevádzke vystačí so spotrebou 4,6 l/100 km pri emisiách CO2 na úrovni 122 g/km. S pohonom 4x4 dosiahne Countryman 100 km/h za 9,4 sekundy, vyvinie maximálnu rýchlosť 195 km/h, spotreba nafty má hodnotu 4,9 l/100 km a emisie CO2 sú 130 g/km.

Mini Cooper
Cooper SD s novým naftovým motorom je obohatený o exkluzívne dizajnové interiérové prvky, má nové interiérové farby a aj varianty čalúnenia

Všetky modelové varianty Mini Cooper SD budú sériovo kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, najľahšou svojho druhu, s hmotnosťou iba 44,8 kg. Šesťstupňový automat bude k dispozícii v doplnkovej výbave.

Exteriér modelu Cooper SD bude od ostatných naftových verzií ľahko rozpoznateľný: v strede prednej kapoty bude mať výrazný nasávací otvor a vzadu dve koncovky výfuku a znaky SD na príslušných miestach. Okrem Cooper SD Cabrio budú mať ostatné verzie aj strešný spojler.

Od druhého štvrťroka 2011 bude pre Mini a Mini Cabrio k dispozícii priamo z výrobného závodu balík optických aj technických prvkov John Cooper Works, špeciálne vyvinutých pre tento model. Napríklad aerodynamický balík predného, zadného a bočných nástavcov. Čierny lem, ktorý vytvárajú okolo celého vozidla, pôsobí mimoriadne športovo.

O kontakt s vozovkou sa starajú hmotnostne optimalizované 17palcové disky kolies z ľahkej zliatiny John Cooper Works Cross Spoke Challenge. Balík John Cooper Works tiež pridáva k štandardne dodávanej dynamickej kontrole stability (DSC) režim dynamickej kontroly trakcie (DTC), ako aj elektronickú uzávierku diferenciálu EDLC. DTC s DSC umožňuje kolesám kontrolovanú mieru preklzu a spolu s EDLC pomáha pri zrýchľovaní z ostrej zákruty tak, že pribrzďuje koleso, ktoré má tendenciu preklzávať.

Mini Cooper
Mini Cooper Clubman 2,0 SD – nový dvojliter bude poháňať aj štvordverovú verziu

Na jar 2011 príde Mini s novými štýlovými možnosťami individualizácie. V ponuke bude produktový rad Mini Yours (Vaše Mini) s exkluzívnymi dizajnovými prvkami pre exteriér aj interiér. Patria sem nezvyčajné farby, varianty čalúnenia a interiérové schémy. Chýbať nebudú ani limitované edície pre každý zo štyroch aktuálnych modelových radov MINI.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.