Mini Cooper s dvojlitrovým dieselom

Piatok, 04 február 2011

V jarných mesiacoch tohto roku pribudne do rodiny Mini model Cooper SD, odteraz najvýkonnejší naftový variant modelovej ponuky Mini. Nový dvojlitrový turbodiesel má najvyšší výkon 105 kW/143 k. Nový motor je určený pre modely trojdverové Mini, Clubman, Cabrio a Countryman.

Mini Cooper
Mini Cooper s naftovým motorom mení históriu: prichádza nový dvojlitrový turbodiesel

Nový dvojlitrový naftový motor vychádza z konštrukcie menšieho 1,6litrového agregátu modelov Mini One D a Mini Cooper D. Celohliníková konštrukcia umožnila udržať nízku hmotnosť a turbodúchadlo s variabilnou geometriou zase maximalizovalo efektívny ťah v širokom pásme otáčok. Agregát je vybavený priamym vstrekovaním common-rail so solenoidovými vstrekovačmi, ktoré sú umiestnené centrálne v spaľovacom priestore. Pracovný tlak vstrekovania je 1600 barov. Výkon 143 koní na dnešné pomery nie je oslnivý, ale v tomto segmente nemá konkurenciu.

Motor dosahuje výkon 143 koní a najvyšší krútiaci moment nového Mini má 305 Nm a vrcholí pri 1750 až 2700 otáčkach. V trojdverovej verzii zrýchli Mini Cooper SD z pokoja na 100 km/h za 8,1 sekundy a je schopný vyvinúť maximálnou rýchlosťou 215 km/h. Vďaka svojej mimoriadnej efektivite spotrebuje v kombinovanej prevádzke iba 4,3 l/100 km, pri emisiách CO2 len 114 g/km. Verzia Mini Cooper SD Clubman dosiahne 100 km/h za 8,6 sekundy, pri zhodnej maximálnej rýchlosti 215 km/h. Má kombinovanú spotrebu 4,4 l/100 km a hladina emisií CO2 je 115 g/km.

Mini Cooper SD Cabrio zrýchli na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. V priemere spotrebuje 4,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 majú hodnotu 118 g/km. Mini Countryman z kategórie SUV dokáže s pohonom predných kolies zrýchliť na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má 198 km/h. V kombinovanej prevádzke vystačí so spotrebou 4,6 l/100 km pri emisiách CO2 na úrovni 122 g/km. S pohonom 4x4 dosiahne Countryman 100 km/h za 9,4 sekundy, vyvinie maximálnu rýchlosť 195 km/h, spotreba nafty má hodnotu 4,9 l/100 km a emisie CO2 sú 130 g/km.

Mini Cooper
Cooper SD s novým naftovým motorom je obohatený o exkluzívne dizajnové interiérové prvky, má nové interiérové farby a aj varianty čalúnenia

Všetky modelové varianty Mini Cooper SD budú sériovo kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, najľahšou svojho druhu, s hmotnosťou iba 44,8 kg. Šesťstupňový automat bude k dispozícii v doplnkovej výbave.

Exteriér modelu Cooper SD bude od ostatných naftových verzií ľahko rozpoznateľný: v strede prednej kapoty bude mať výrazný nasávací otvor a vzadu dve koncovky výfuku a znaky SD na príslušných miestach. Okrem Cooper SD Cabrio budú mať ostatné verzie aj strešný spojler.

Od druhého štvrťroka 2011 bude pre Mini a Mini Cabrio k dispozícii priamo z výrobného závodu balík optických aj technických prvkov John Cooper Works, špeciálne vyvinutých pre tento model. Napríklad aerodynamický balík predného, zadného a bočných nástavcov. Čierny lem, ktorý vytvárajú okolo celého vozidla, pôsobí mimoriadne športovo.

O kontakt s vozovkou sa starajú hmotnostne optimalizované 17palcové disky kolies z ľahkej zliatiny John Cooper Works Cross Spoke Challenge. Balík John Cooper Works tiež pridáva k štandardne dodávanej dynamickej kontrole stability (DSC) režim dynamickej kontroly trakcie (DTC), ako aj elektronickú uzávierku diferenciálu EDLC. DTC s DSC umožňuje kolesám kontrolovanú mieru preklzu a spolu s EDLC pomáha pri zrýchľovaní z ostrej zákruty tak, že pribrzďuje koleso, ktoré má tendenciu preklzávať.

Mini Cooper
Mini Cooper Clubman 2,0 SD – nový dvojliter bude poháňať aj štvordverovú verziu

Na jar 2011 príde Mini s novými štýlovými možnosťami individualizácie. V ponuke bude produktový rad Mini Yours (Vaše Mini) s exkluzívnymi dizajnovými prvkami pre exteriér aj interiér. Patria sem nezvyčajné farby, varianty čalúnenia a interiérové schémy. Chýbať nebudú ani limitované edície pre každý zo štyroch aktuálnych modelových radov MINI.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."