Mini Cooper s dvojlitrovým dieselom

Piatok, 04 február 2011

V jarných mesiacoch tohto roku pribudne do rodiny Mini model Cooper SD, odteraz najvýkonnejší naftový variant modelovej ponuky Mini. Nový dvojlitrový turbodiesel má najvyšší výkon 105 kW/143 k. Nový motor je určený pre modely trojdverové Mini, Clubman, Cabrio a Countryman.

Mini Cooper
Mini Cooper s naftovým motorom mení históriu: prichádza nový dvojlitrový turbodiesel

Nový dvojlitrový naftový motor vychádza z konštrukcie menšieho 1,6litrového agregátu modelov Mini One D a Mini Cooper D. Celohliníková konštrukcia umožnila udržať nízku hmotnosť a turbodúchadlo s variabilnou geometriou zase maximalizovalo efektívny ťah v širokom pásme otáčok. Agregát je vybavený priamym vstrekovaním common-rail so solenoidovými vstrekovačmi, ktoré sú umiestnené centrálne v spaľovacom priestore. Pracovný tlak vstrekovania je 1600 barov. Výkon 143 koní na dnešné pomery nie je oslnivý, ale v tomto segmente nemá konkurenciu.

Motor dosahuje výkon 143 koní a najvyšší krútiaci moment nového Mini má 305 Nm a vrcholí pri 1750 až 2700 otáčkach. V trojdverovej verzii zrýchli Mini Cooper SD z pokoja na 100 km/h za 8,1 sekundy a je schopný vyvinúť maximálnou rýchlosťou 215 km/h. Vďaka svojej mimoriadnej efektivite spotrebuje v kombinovanej prevádzke iba 4,3 l/100 km, pri emisiách CO2 len 114 g/km. Verzia Mini Cooper SD Clubman dosiahne 100 km/h za 8,6 sekundy, pri zhodnej maximálnej rýchlosti 215 km/h. Má kombinovanú spotrebu 4,4 l/100 km a hladina emisií CO2 je 115 g/km.

Mini Cooper SD Cabrio zrýchli na 100 km/h za 8,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. V priemere spotrebuje 4,5 l/100 km, kombinované emisie CO2 majú hodnotu 118 g/km. Mini Countryman z kategórie SUV dokáže s pohonom predných kolies zrýchliť na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximálnu rýchlosť má 198 km/h. V kombinovanej prevádzke vystačí so spotrebou 4,6 l/100 km pri emisiách CO2 na úrovni 122 g/km. S pohonom 4x4 dosiahne Countryman 100 km/h za 9,4 sekundy, vyvinie maximálnu rýchlosť 195 km/h, spotreba nafty má hodnotu 4,9 l/100 km a emisie CO2 sú 130 g/km.

Mini Cooper
Cooper SD s novým naftovým motorom je obohatený o exkluzívne dizajnové interiérové prvky, má nové interiérové farby a aj varianty čalúnenia

Všetky modelové varianty Mini Cooper SD budú sériovo kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, najľahšou svojho druhu, s hmotnosťou iba 44,8 kg. Šesťstupňový automat bude k dispozícii v doplnkovej výbave.

Exteriér modelu Cooper SD bude od ostatných naftových verzií ľahko rozpoznateľný: v strede prednej kapoty bude mať výrazný nasávací otvor a vzadu dve koncovky výfuku a znaky SD na príslušných miestach. Okrem Cooper SD Cabrio budú mať ostatné verzie aj strešný spojler.

Od druhého štvrťroka 2011 bude pre Mini a Mini Cabrio k dispozícii priamo z výrobného závodu balík optických aj technických prvkov John Cooper Works, špeciálne vyvinutých pre tento model. Napríklad aerodynamický balík predného, zadného a bočných nástavcov. Čierny lem, ktorý vytvárajú okolo celého vozidla, pôsobí mimoriadne športovo.

O kontakt s vozovkou sa starajú hmotnostne optimalizované 17palcové disky kolies z ľahkej zliatiny John Cooper Works Cross Spoke Challenge. Balík John Cooper Works tiež pridáva k štandardne dodávanej dynamickej kontrole stability (DSC) režim dynamickej kontroly trakcie (DTC), ako aj elektronickú uzávierku diferenciálu EDLC. DTC s DSC umožňuje kolesám kontrolovanú mieru preklzu a spolu s EDLC pomáha pri zrýchľovaní z ostrej zákruty tak, že pribrzďuje koleso, ktoré má tendenciu preklzávať.

Mini Cooper
Mini Cooper Clubman 2,0 SD – nový dvojliter bude poháňať aj štvordverovú verziu

Na jar 2011 príde Mini s novými štýlovými možnosťami individualizácie. V ponuke bude produktový rad Mini Yours (Vaše Mini) s exkluzívnymi dizajnovými prvkami pre exteriér aj interiér. Patria sem nezvyčajné farby, varianty čalúnenia a interiérové schémy. Chýbať nebudú ani limitované edície pre každý zo štyroch aktuálnych modelových radov MINI.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.