Mini Countryman po facelifte

Pondelok, 01 jún 2020

Druhá generácia Mini Countryman prešla po tri a pol roku od uvedenia do predaja omladzovacou procedúrou, ktorá síce vzhľad najväčšieho a najvšestrannejšieho Mini zmenila len minimálne, takže nestratila nič z toho, čo by sa prívržencom a fanúšikom na tomto malom crossoveri nemalo páčiť.

1-Mini-Countryman

Už dvanásť rokov je Mini Countryman medzi nami – prvé dva roky ako koncept predstavený na parížskom autosalóne v roku 2008, a od roku 2010 už ako produkčný model, ktorý na trhu vydržal bez zmeny plných šesť rokov. Koncom roka 2016 ho nahradila druhá generácia, a teraz približne v polovici výrobného cyklu prichádzajúca modernizácia má oživiť obľúbenosť a záujem o najväčšie a najvšestrannejšie Mini.

Precízne vycibrený dizajn, atraktívne doplnky na rozšírenie výbavy a inovatívne technológie v oblastiach ako ovládanie a prepojenie podčiarkujú výnimočné postavenie nového modelu Mini Countryman v prémiovom kompaktnom segmente, čo vytvára svieže podnety pre zábavu z jazdy a možnosti individuálnych úprav vo výnimočnom štýle britskej prémiovej značky.

Na exteriéri faceliftu Mini nájdeme skutočne len decentné zásahy, napríklad zmenenú mriežku chladiča, prepracované svetlomety s plnou diódovou technológiou a zmenené koncové svetlá. To sú najmarkantnejšie zmeny na modernizovanom Mini, ktoré ho zvonku odlišujú od svojho predchodcu. Interiér má nový digitálny prístrojový štít s 5palcovým displejom, ten, ktorý má aj aktuálny model John Cooper Works GP.

Technika pod kapotou faceliftovaného Countrymana sa nemení, zostáva základný trojvalec s objemom 1,5 litra a tiež výkonný štvorvalec pre verziu John Cooper Works s výkonom cez 300 koní. Mini Cooper SE je čistý elektromobil a Cooper SE Countryman má plug-in hybridný pohon s nabíjaním z elektrickej zásuvky´(motor 1,5 litra, elektromotor 7,6 kWh).

Pre Mini britský výrobca režírovaný nemeckým BMW naďalej pre modernizovaný Countryman neráta s manuálnou prevodovkou, ponúkať bude len automaty – 7stupňový s dvojspojkou, 6stupňový pre plug-in hybrid a 8stupňový pre verziu s pohonom všetkých kolies.

Do predaja by nový Mini Countryman mal prísť pravdepodobne koncom tohto leta.

1-Mini-Countryman 2-Mini-Countryman 3-Mini-Countryman
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.