MINI Coupé bez kamufláže

Streda, 22 jún 2011

Siluetu pripravovaného nového dvojmiestneho modelu MINI Coupé sme poznali už dlhšie, teraz však automobilka uvoľnila nové fotografie chystaného modelu bez kamuflážneho prekrytia. V reálnom svete sa nové kupé predstaví na jeseň na autosalóne vo Frankfurte.

MINI Coupé
Takto bude vyzerať skutočné nové Mini Coupé, ktoré bude mať premiéru vo Frankfurte

Automobilka Mini rozširuje svoju produktovú rodinu o nový model, ktorým chce dosiahnuť absolútnu maximalizáciu zábavnej jazdy. Nové MINI Coupé, historicky prvý dvojmiestny model značky, má presvedčiť vodičov vysokou mierou agility, ktorá podľa automobilky nemá v segmente malých automobilov obdobu. Spolu s ňou prichádza unikátna koncepcia karosérie a interiéru, sprevádzaná odhodlaním značky dosiahnuť prémiovú úroveň kvality a výbavy.

Nové kupé bude aj vo vrcholnom variante John Cooper Works. Vzhľad publikovaného kupé sa príliš nelíši od konceptu predstaveného ešte v roku 2009. Iná je len napríklad čelná maska chladiča, ktorá má teraz namiesto lamiel mriežku známu z Mini JCW.

MINI Coupé
Nové Coupé je prvým dvojmiestnym Mini automobilky. Tá avizuje novým modelom absolútnu maximalizáciu zábavy za volantom, radosť a potešenie z jazdy.

Nové Mini Coupé bude dlhé 3734 mm, široké 1683 mm, vysoké 1384 mm a rázvor náprav bude merať 2467 mm. Interiér a výbava budú na prémiovej úrovni, rovnako materiály a ich spracovanie. Takže chýbať nebudú napríklad štart-stop systém a rekuperácia brzdnej energie, parkovacie senzory, výškovo nastaviteľné sedadlá, rádio s CD a MP3 prehrávačom, manuálna klimatizácia, za príplatok automatická, xenónové svetlomety, Hi-Fi rádio a rad ďalších prvkov.

Pohon nového Mini Coupé JCW bude obstarávať prepĺňaný 1,6litrový benzínový štvorvalec s výkonom 211 koní. Najvyšší krútiaci moment dosiahne hodnotu 260 Nm v rozsahu od 2000 do 5100 otáčok, po aktivovaní funkcie Oberboost sa krútiaci moment zvýši na 280 Nm.

MINI Coupé
Kontrastnej streche ani prednej kapote a zadnému veku nechýbajú tzv. "rýchle pásy"

S takto silným motorom dokáže Mini Coupé zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a ísť rýchlosťou až 240 km/h. Systém pohonu zostáva zachovaný, takže motor bude poháňať predné kolesá prostredníctvom 6stupňovej mechanickej prevodovky s ručným radením. Ďalšími motorickými verziami popri JCW budú benzínové Cooper S Coupé (184 k), Cooper Coupé (122 k) a turbodiesel Cooper SD Coupé (143 k).

Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.