MINI: Na obzore tretia generácia

Pondelok, 08 júl 2013

Nie je tajomstvom, že Mini pripravuje novú generáciu modelu, ktorého dve doterajšie generácie pod krídlami BMW zaznamenali všade vo svete veľký úspech, aj keď 41 ročnú výrobu pôvodného klasického Mini z ďaleka neprekovalo. Tretia generácia je na spadnutie. Predpokladá sa, že svetovú premiéru by nové Mini mohlo mať koncom tohto roka.

Mini III

Paparazzovia sa nezameriavajú len na známe privátne osobnosti, ale lovia aj objekty, ktoré ešte neboli verejnosti predstavené, alebo inak publikované. Častým a vzácnym objektom pre nich bývajú pripravované modely nových áut. BMW Group, pod ktoré Mini patrí, aby pripomenulo verejnosti a svojim fanúšikom pripravovaný nový model tretej generácie, vydalo krátku tlačovú správu a jednu jedinú fotografiu, z ktorej vytŕča časť budúceho Mini. Z nej je ťažké čosi vyčítať o nových tvaroch či dizajne, a tak nám ostáva len veriť, že pod plachtou je naozajstné budúce Mini III a autorom fotografie nie je naozajstný paparazzo, ale fotograf BMW.

Z iných zdrojov sa dozvedáme, že nové Mini sa pravdepodobne neukáže na jesennom autosalóne vo Frankfurte, ale vraj určite ešte v tomto roku. Takže uvidíme. Auto pod plachtou však naznačuje, že silueta ani tretej generácie sa pravdepodobne príliš nezmení od doterajšej línie. V každom prípade však nové Mini bude vyzerať moderne a určite bude dosť rozpoznateľné oproti dvom predchádzajúcim generáciám.

Pravdivá by mala byť informácia, že pod kapotou Mini tretej generácie sa objavia nové benzínové i naftové trojvalce so zdvihovým objemom 1,5 litra a šesťstupňové mechanické prevodovky s ručným radením i osemstupňový automat. Uvažuje sa aj s pohonom štyroch kolies, ktorý v súčasných modeloch majú Countryman a Paceman.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.