MINI na okruhy: JCW Coupé Endurance

Piatok, 24 jún 2011

Len pred pár dňami odhalilo MINI svoje nové kupé a už je tu jeho pokračovanie – variant John Cooper Works Coupé Endurance. Krst ohňom podstúpi nový model už onedlho na 24hodinových pretekoch na Severnej slučke Nürburgringu, ešte pred jeho oficiálnym uvedením, ktoré bude na jeseň tohto roku.

MINI JCW Coupé Endurance
MINI John Cooper Works Coupé Endurance je pretekársky variant nového MINI Coupé

MINI má motoristický šport vo svojich génoch, tvrdí BMW, vlastník britskej značky. Prečo teda neotvoriť ďalšiu kapitolu jeho pretekárskej histórie. Na to predurčili variant John Cooper Works (JCW) Coupé Endurance. Nový pretekársky špeciál sa už onedlho postaví na štart 24hodinových pretekov na Severnej slučke Nürburgring. Mimoriadne náročné podmienky týchto klasických vytrvalostných pretekov sú zárukou, že nový Mini prejde ešte pred oficiálnym uvedením najlepšou zaťažkávacou skúškou.

MINI sa chce 24hodinových pretekov na Nürburgringu zúčastniť, aby zažilo dobrodružstvo tzv. Zeleného pekla, za čo sa Severná slučka tohto okruhu označuje. Príprava úplne nového automobilu na toto podujatie je zároveň pokračovaním dlhej športovej tradície značky a nadväznosťou na úspešný seriál pretekov Mini Challenge.

O dostatočný výkon Coupé Endurance sa postará špeciálne ladená verzia sériového agregátu z modelov John Cooper Works. Štvorvalec objemu 1,6 litra s turbodúchadlom typu twin-scroll a priamym vstrekovaním bude mať v novej pretekárskej verzii výkon približne 250 koní a krútiaci moment pri využití funkcie Overboost až 330 newtonmetrov. Maximálna rýchlosť prevýši 240 km/h. Predné kolesá budú poháňané cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a trakciu bude zlepšovať elektronická uzávierka diferenciálu.

MINI JCW Coupé Endurance
Aerodynamiku Coupé Endurance zvýšia predný a zadný spojler spolu s nastaviteľným krídlom

Aerodynamický balík John Cooper Works ešte viac vylepší už v základe výnimočný handling vozidla. Predný spojler, zadný difúzor a nastaviteľné zadné krídlo vytvárajú prítlak a optimalizujú pomer zaťaženia prednej a zadnej nápravy.

MINI JCW Coupé Endurance prináša celkom novú pocitovú úroveň, ktorá pripomína jazdu na motokáre. Tuhý pretekársky podvozok je zárukou pozoruhodnej priľnavosti k vozovke a dáva vodičovi neustálu a presnú spätnú väzbu. Nastaviteľné tlmiče umožnia prispôsobiť podvozok horšiemu povrchu, čo bude na Severnej slučke mimoriadne dôležité.

Coupé Endurance stojí ma 17palcolcových diskoch Borbet. Na suchý asfalt budú obuté pneumatiky typu slick rozmeru 215/45 R17, na mokrý povrch pneumatiky s drážkami rozmeru 205/60 R17. Hmotnosť nového špeciálu je len 965 kilogramov, objem palivovej nádrže 100 litrov.

MINI JCW Coupé Endurance MINI JCW Coupé Endurance MINI JCW Coupé Endurance MINI JCW Coupé Endurance
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.