MINI na okruhy: JCW Coupé Endurance

Piatok, 24 jún 2011

Len pred pár dňami odhalilo MINI svoje nové kupé a už je tu jeho pokračovanie – variant John Cooper Works Coupé Endurance. Krst ohňom podstúpi nový model už onedlho na 24hodinových pretekoch na Severnej slučke Nürburgringu, ešte pred jeho oficiálnym uvedením, ktoré bude na jeseň tohto roku.

MINI JCW Coupé Endurance
MINI John Cooper Works Coupé Endurance je pretekársky variant nového MINI Coupé

MINI má motoristický šport vo svojich génoch, tvrdí BMW, vlastník britskej značky. Prečo teda neotvoriť ďalšiu kapitolu jeho pretekárskej histórie. Na to predurčili variant John Cooper Works (JCW) Coupé Endurance. Nový pretekársky špeciál sa už onedlho postaví na štart 24hodinových pretekov na Severnej slučke Nürburgring. Mimoriadne náročné podmienky týchto klasických vytrvalostných pretekov sú zárukou, že nový Mini prejde ešte pred oficiálnym uvedením najlepšou zaťažkávacou skúškou.

MINI sa chce 24hodinových pretekov na Nürburgringu zúčastniť, aby zažilo dobrodružstvo tzv. Zeleného pekla, za čo sa Severná slučka tohto okruhu označuje. Príprava úplne nového automobilu na toto podujatie je zároveň pokračovaním dlhej športovej tradície značky a nadväznosťou na úspešný seriál pretekov Mini Challenge.

O dostatočný výkon Coupé Endurance sa postará špeciálne ladená verzia sériového agregátu z modelov John Cooper Works. Štvorvalec objemu 1,6 litra s turbodúchadlom typu twin-scroll a priamym vstrekovaním bude mať v novej pretekárskej verzii výkon približne 250 koní a krútiaci moment pri využití funkcie Overboost až 330 newtonmetrov. Maximálna rýchlosť prevýši 240 km/h. Predné kolesá budú poháňané cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a trakciu bude zlepšovať elektronická uzávierka diferenciálu.

MINI JCW Coupé Endurance
Aerodynamiku Coupé Endurance zvýšia predný a zadný spojler spolu s nastaviteľným krídlom

Aerodynamický balík John Cooper Works ešte viac vylepší už v základe výnimočný handling vozidla. Predný spojler, zadný difúzor a nastaviteľné zadné krídlo vytvárajú prítlak a optimalizujú pomer zaťaženia prednej a zadnej nápravy.

MINI JCW Coupé Endurance prináša celkom novú pocitovú úroveň, ktorá pripomína jazdu na motokáre. Tuhý pretekársky podvozok je zárukou pozoruhodnej priľnavosti k vozovke a dáva vodičovi neustálu a presnú spätnú väzbu. Nastaviteľné tlmiče umožnia prispôsobiť podvozok horšiemu povrchu, čo bude na Severnej slučke mimoriadne dôležité.

Coupé Endurance stojí ma 17palcolcových diskoch Borbet. Na suchý asfalt budú obuté pneumatiky typu slick rozmeru 215/45 R17, na mokrý povrch pneumatiky s drážkami rozmeru 205/60 R17. Hmotnosť nového špeciálu je len 965 kilogramov, objem palivovej nádrže 100 litrov.

MINI JCW Coupé Endurance MINI JCW Coupé Endurance MINI JCW Coupé Endurance MINI JCW Coupé Endurance
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.