MINI Paceman GoalCooper - oslava futbalu

Utorok, 01 apríl 2014

Futbalové majstrovstvá sveta v kolíske futbalu sú za dverami, čo neušlo pozornosti britskej automobilke prosperujúcej pod krídlami mníchovského gigantu BMW. Limitovaná séria modelu MINI Paceman GoalCooper bude malou oslavou sviatku futbalu. Nová hviezda MINI tímu má oficiálne predstavenie práve dnes, 1. apríla 2014.

1 MINI Paceman GoalCooper
Model Mini Paceman GoalCooper limitovanej série k futbalovým majstrovstvám sveta

Špecialitami limitovanej série modelu Mini Paceman GoalCooper (GoalCooper je slovná hračka z anglického "goal keper", čo znamená brankár) je viacfarebný exteriér, koberčeky z umelého trávnika Astro Turf, miniatúrny stolný futbal na Mini centrálnej koľajnici a bránková sieť v batožinovom priestore. Tvorcovia z Mini Design Teamu, futbalovo povedané pod vedením svojho kapitána Oliviera Weilinho skombinovali zelenú, modrú a žltú farbu, čoho výsledkom je exkluzívny viacfarebný dizajn Danielson.

V čom je zaujímavý a príťažlivý interiér Mini Paceman GoalCooper? Sú to napríklad koberčeky z umelého trávnika Astro Turf vo farbe Brasileiro Green a "reflektory" vo forme interiérového Mini LED osvetlenia, ktoré vytvárajú pocit podobný tomu na štadióne. Univerzálny držiak na smartfóny alebo zadný držiak na Apple iPad zabezpečia pasažierom aj na zadných sedadlách dokonalý výhľad.

Na uvoľnenie predzápasového napätia alebo na relax cez polčasovú prestávku má Mini Paceman GoalCooper pripravené na svojej interiérovej centrálnej koľajnici miniatúrny stolný futbal. Zadné operadlá sa dajú sklopiť a spolu s batožinovým priestorom, celým pokrytým umelým trávnikom, sa premenia na futbalovú bránku.

Model limitovanej série má svoje korene v Mini John Cooper Works Paceman a je vybavený všetkým čo potrebuje, aby sa zo skupinovej fázy prebojoval do finále. Tento trojdverový model má pod kapotou preplňovaný štvorvalcový motor s objemom 1,6 litra s výkonom 218 koní a najvyšším krútiacim momentom 280 Nm, pri využití funkcie overboost až 300 Nm.

Nový limitovaný Mini štandarde spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a využíva pohon všetkých kolies. Ak Paceman GoalCooper akceleruje tak ako model z ktorého vychádza, potom by zrýchľoval 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a jeho maximálna rýchlosť by bola okolo 225 km/h. Spotreba paliva v kombinovanom režime by sa pohybovala okolo 7,4 litru na 100 kilometrov.

Podrobnosti sa v tlačovej správe neuvádzajú. Detaily ohľadom platieb za prestupy a dĺžka kontraktov ostávajú zatiaľ prísne dôverné. Zverejnené budú zrejme až pred otvorením futbalových majstrovstiev sveta.

1 MINI Paceman GoalCooper 2 MINI Paceman GoalCooper 3 MINI Paceman GoalCooper
Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.