Mini povyrástlo: je tu Mini Cooper Clubman

Pondelok, 06 august 2007

Od bavorského výrobcu bolo oživenie Mini na prelome storočí skvelým ťahom. BMW si tak s novým Mini zvýšilo svoj imidž a následne urobilo dieru do sveta. V roku 2001 debutoval u nového majiteľa prvý nový Mini a na jeseň toho istého roku Cooper S s kompresorom. Zakrátko po ich uvedení sa stali oba veľmi žiadanými, ba dokonca skromne povedané, kultovými modelmi. Neskôr sa modelová paleta ešte viac rozšírila a ponuka s benzínovými motormi sa rozrástla o dieselovú pohonnú jednotku. A aby to nebolo všetko, pred rokom prešlo Mini veľkou a zásadnou modernizáciou.

Mini Cooper Clubman Mini Cooper Clubman

Teraz, presne po roku, prichádza nové Mini. Narástlo do dĺžky i šírky a k trom doterajším pribudli ďalšie dvere. Spolu ich má pätoro, navyše, netradične rozmiestnené. Je tu teda ďalšie Mini – s dodatkom Clubman, a značka je bohatšia o celý nový modelový rad. Tvorcovia Clubmana siahli do šesťdesiatych rokov minulého storočia a oprášili známe a v tých rokoch veľmi populárne Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman a Mini Clubman Estate. Terajší vlastník britskej značky tak reinkarnoval dnes už historické ostrovné miniikony na atraktívny a mimoriadne extravagantný modelový rad.

Ako nový Mini Clubman vyzerá, čo je na ňom nové? Charakteristické sú rovnako ako u predchádzajúceho radu krátke previsy karosérie vpredu i vzadu a veľký rozchod kolies. Nový Clubman má dlhšiu karosériu o takmer 24 cm, o 8 cm je väčší rázvor náprav a presne o toľko sa zväčšil priestor pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách, čím sa zvýšil komfort sedenia vzadu. K dvojici bočných dverí pribudli na pravej strane tretie menšie v štýle a'la Mazda RX8 (čím sa do veľkej miery eliminoval nedostatok dvojdverových karosérií), ktoré sa otvárajú proti smeru jazdy a dvojkrídlové do strán otvárateľné dvojité dvere batožinového priestoru vzadu. Automobil je päťmiestny, batožinový priestor je väčší o 100 litrov a má 260, pri sklopení zadných operadiel až 930 litrov.

Pod kapotou je teraz nová generácia motorov naďalej s jednotným objemom 1,6 litra – benzínových prepĺňaných turbodúchadlom s technológiou twin-scroll a variabilným manažmentom ventilov Valvetronic a naftových s priamym vstrekovaním common-rail. Všetky pohonné jednotky prešli radom inovácií na zlepšenie hospodárnosti a zníženia emisií ako Start-Stop, Brake Energy Regeneration, indikátor momentu preradenia a iné.

Mini Cooper Clubman Mini Cooper Clubman

Modelový rad teraz pozostáva z Mini Cooper Clubman, Mini Cooper D a Mini Cooper S, ktoré sa od seba líšia pohonnými jednotkami. Pod kapotou je buď zážihový atmosférický motor s objemom 1,6 l s výkonom 120 konských síl, alebo turbodiesel s rovnakým objemom 1,6 l (110 k), prípadne preplňovaný benzínový 1,6 l s výkonom 175 koní. Štandardne sa výkon u všetkých prenáša na vozovku prostredníctvom 6-stupňových prevodoviek s ručným radením, alebo na prianie šesťstupňovými automatmi. Jazdné vlastnosti by podľa výrobcu mali naďalej zostať "motokárové". V základnej bezpečnostnej výbave má Mini Clubman šesť airbagov, ABS, brzdový asistent, EBD, CBS a stabilizačný systém DSC.

Mini Cooper Clubman

Nový Mini Clubman vo všetkých troch verziách sa verejnosti predstaví na blížiacom sa septembrovom autosalóne vo Frankfurte. V Nemecku sa začne predávať už v prvej polovici novembra a krátko na to aj na ostatných trhoch Európy.

Mini Clubman

MotorCooperCooper SCooper D
Zdvihový objem [cm3]159815981560
Valce/ventily4/44/44/4
Najvyšší výkon [k/ot/min]120/6000175/5500110/4000
Naj. krút. mom. [Nm/ot/min]160/4250240 (260)/1600-5000240 (260)/1750-2000
CO2 (g/km)132150109

Jazdné výkonyCooperCooper SCooper D
Naj. rýchlosť (km/h)201 (195)*224 (219)*193 (188)*
Zrých. 0-100 km/h (s)9,8 (10,9)*7,6 (7,8)*10,4 (10,9)*
Komb. spotreba [l/100 km]5,5 (6,6)*6,3 (7,0)*4,1 (5,1)*

* s automatickou prevodovkou

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.