Mini už aj s hybridným pohonom

Pondelok, 17 október 2016

Expanzia elektromobily zasiahla v skupine BMW okrem divízie BMWi aj značku Mini. Proces vývoja prvého plug-in hybridného modelu Mini je už takmer ukončený. Pod jeho kapotou je ukrytý spaľovací agregát aj elektromotor, ktorý po prvýkrát v histórii Mini umožní aj jazdu výlučne na elektrický pohon.

1 Mini hybrid
Mini s kamuflážnou fóliou s riaditeľom značky Sebastianom Mackensenom a riaditeľom modelových radov Petrom Wolfom v skúšobnom vozidle nového hybridného modelu

Novým modelom chce Mini presvedčiť svojich zákazníkov o výhodách hybridného pohonu a zapôsobiť na každého, kto už jazdil s hybridným automobilom. Aj s hybridným Mini budete mať pocit ako z jazdy na motokáre. Kľúč k tomu je v inteligentnom riadení energie, ktoré zaisťuje bezchybná spolupráca spaľovacieho a elektrického motora. Preto sa prvý plug-in hybridný model Mini nezameriava len na efektívnosť, ale aj na zábavu z jazdy.

Pohon hybridného Mini obstaráva spaľovací agregát a elektromotor. Elektromotor prenáša výkon na zadné kolesá, spaľovací agregát poháňa kolesá predné. Systém inteligentného riadenia energie je napojený na systém dynamickej kontroly stability (DSC) a tak riadiaci systém optimalizuje trakciu a stabilizuje jazdu. Ak hrozí nebezpečenstvo šmyku, aktivuje sa druhá hnacia sústava, aby vozidlo získalo lepšiu trakciu.

Skúšobné Mini na prvý pohľad ničím nepripomína hybridný model. Zásuvka na nabíjanie vysokonapäťovej batérie je diskrétne umiestnená pod viečkom v ľavom prednom blatníku. Aj v priestore pre vodiča vyzerá všetko ako v doterajších modeloch. Tlačidlo start/stop v strede prístrojovej dosky svieti nažlto namiesto načerveno. Na naštartovanie stačí iba stlačiť tlačidlo, neozve sa však žiadny zvuk, pretože hybridný model vždy štartuje v elektrickom režime.

Otáčkomer na prístrojovom paneli umiestnenom na stĺpiku riadenia nahradil displej. Vodič ho má sledovať najmä počas prvých kilometrov po štarte, pretože ho informuje o stave batérie elektromotora pred spustením spaľovacieho agregátu. Spustenie spaľovacieho motora závisí od rýchlosti vozidla a od toho ako silne sa šliape na plynový pedál.

Hybridné Mini naplno využíva maximálny krútiaci moment elektromotora, ktorý je k dispozícii ihneď po štarte. Vďaka tomu dokáže vyraziť ako strela. Aj po tom ako sa vymaní z pomalšej mestskej premávky, naďalej jazdí v elektrickom režime a zachováva si nulové emisie. Vysokonapäťová batéria pod zadnými sedadlami má dostatok energie na dlhú jazdu na čisto elektrický pohon.

2 Mini hybrid
Nabíjanie hybridného Mini: zásuvka na nabíjanie vysokonapäťovej batérie skúšobného hybridného Mini je diskrétne ukrytá pod viečkom v ľavom prednom blatníku

Režim Auto eDrive umožňuje ísť rýchlosťou až 80 km/h a v režime Max eDrive dosiahnuť rýchlosť až 125 km/h. Spaľovací motor sa spustí až vtedy, keď vodič rázne šliapne na plynový pedál. Vďaka kombinovanému výkonu oboch pohonov sa prvé hybridné Mini môže pýšiť jedinečným zrýchlením, ktorému modely s výlučne spaľovacím pohonom nemôžu stačiť.

Systém inteligentného riadenia energie ponúka aj ďalšiu možnosť efektívnej spolupráce oboch pohonov. Pri jazde po diaľnici sa prepnutím spínača eDrive aktivuje tretí jazdný režim Save battery. V tomto režime vozidlo poháňa spaľovací motor, pričom vysokonapäťová batéria si môže udržiavať konštantnú úroveň nabitia, prípadne ju pomocou generátora ešte zvyšovať.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mini
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.