Mitsubishi Eclipse Cross: Skriesená hviezda

Streda, 15 február 2017

Športové kupé Mitsubishi Eclipse určené pre Američanov vyrábali Japonci v rokoch 1989 až 2011. Neskoršie pokusy obnoviť výrobu tohto zaujímavého modelu z rôznych dôvodov neuspeli. Tento posledný je úspešný a Mitsubishi pripravil pre autosalón v Ženeve nový Eclipse, ktorý tu bude mať oficiálnu premiéru.

1 Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse ožíva. Po šiestich rokoch a neúspešných pokusoch obnoví výrobu. Je tu nový Cross. Premiéra nástupcu legendárneho športového modelu bude v Ženeve.

Svoju tvár v plnej kráse odhaľuje nový Eclipse postupne, čo dokumentuje aj dnešná snímka, ktorá dosť výrazne naznačuje tvary a siluetu nového modelu. Nový model kategórie kompaktných SUV, či skôr crossover (?), Japonci pomenovali Eclipse Cross.

Nový prekrásne navrhnutý Eclipse Cross so športovým kupé predošlých generácií nemá nič spoločné. Veď nakoniec od skončenia výroby poslednej štvrtej generácie Mitsubishi Eclipse uplynulo už šesť rokov, čo je dĺžka života jednej generácie.

Po šiestich rokoch neistej budúcnosti legendárneho modelu prichádza nová generácia modelu Eclipse s vycibrenými tvarmi, ostrými líniami, atletickou, svalnatou a štýlovou karosériou.

Nový Eclipse Cross by sa mal zaradiť medzi modely ASX a Outlander. Podľa informácií mimo Mitsubishi, jednou z pohonných jednotiek by mal byť nový benzínový preplňovaný motor a v ponuke by mali byť aj turbodiesely.

Japonská automobilka vyvinula pre svoj nový model špeciálny červený metalický odtieň laku karosérie s hlbokým leskom. Nový farebný odtieň totiž príhodne odráža označenie modelu – je podobný nápadnej červenej žiare, ktorá obvykle sprevádza úplné zatmenie slnka (v angličtine "solar eclipse").

Novinka Mitsubishi Eclipse Cross sa novinárom a verejnosti predstaví už začiatkom marca na autosalóne v Ženeve.

1 Mitsubishi Eclipse Cross 2 Mitsubishi Eclipse Cross 3 Mitsubishi Eclipse Cross
Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.