Mitsubishi e-Evolution Concept - nová vlajková loď značky

Nedeľa, 24 september 2017

Japonská automobilka Mitsubishi predvedie na autosalóne v Tokiu koncepčnú štúdiu e-Evolution Concept. Ide o dávnejšie avizovaný model, ktorý má byť míľnikom na ceste automobilky s tromi diamantmi v znaku do "novej éry dlhodobého rastu a trvalo udržateľného rozvoja".

Mitsubishi e-Evolution
Mitsubishi e-Evolution Concept bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Tokiu

Mitsubishi e-Evolution Concept má prinavrátiť značke miesto, ktoré jej patrí. Symbolom tejto znovuzrodenej ambície bude svetová premiéra úplne nového koncepčného vozidla, novej vlajkovej lode značky.

Ide o vysokovýkonný automobil so sofistikovaným elektrickým pohonom včetkých kolies a pokročilou technológiou umelej inteligencie - to všetko zabalené do aerodynamického tvaru kategórie kupé SUV.

Návštevníci tokijského autosalónu sa s konceptom vlajkovej lode Mitsubishi po prvý raz zoznámia v priestoroch výstavného centra Tokyo Big Sight po otvorení brán autosalónu, ktorý sa začne 27. októbra a potrvá do 5. novembra. Novinári sa s ním zoznámia od 25. do 26. októbra počas dvoch dní pre odbornú verejnosť.

Označenie Evolution používal model Lancer pre svoj športový variant, ktorý preslávil značku najmä úspechmi v rallye. Pripomeňme, že pomenovanie Evolution patrí medzi legendárne mená automobilovej histórie viacerých svetových automobiliek.

Mitsubishi zverejňuje teraz prvú pripravovaného a jedinú snímku pripravovaného konceptu e-Evolution Concept, zatiaľ len jeho zadnú časť. Z nej sa dá usúdiť, že pôjde o kupé SUV podobné štýlu BMW X6 alebo menšieho X4. Jeho pohon by však nemal obstarávať spaľovací motor, ale pohon všetkých kolies má vychádzať z elektromotora, resp. elektromotorov.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.