Mitsubishi: i MiEV Sport Air

Piatok, 30 január 2009

Elektrický športový automobil nie je žiadnou chimérou, ale živou myšlienkou a aktuálnou realitou. Príkladom je aj americký superšport na elektrický pohon Tesla Roadster. Veľmi intenzívne a úspešne sa vývoju elektromobilov vemuje aj Mitsubishi, ktorý predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve štúdiu športového elektromobilu s menom "i MiEV".

Mitsubishi i MiEV

Japonská automobilka Mitsubishi Motors má bohaté športové dedičstvo a množstvo poznatkov z vývoja elektrických automobilov. Teraz prichádza s revolučným pohľadom na tvorbu automobilov. Do Ženevy príde so štúdiou športového elektroautomobilu i MiEV Sport Air, ktorý je zaujímavý aj tým, že má priehľadnú odnímateľnú strechu. Podstatou je však jeho pohon pomocou trakčných elektromotorov.

Mitsubishi i MiEV

Koncept športového automobilu stavia na základoch elektrického automobilu, má nulové emisie CO2, čím prekročil hranice zelených technológií. Spája v sebe veľké dynamické zrýchlenie a vysoký krútiaci moment, ktorý je najviac vlastný pre elektrické pohony. Zdrojom pohonu športového elektromobilu je akumulátorová sada lithiových článkov umiestnených v podlahe, vozidlo má tak nízko položené ťažisko a vytvára predpoklady pre bezpečnú jazdu.

Mitsubishi i MiEV

Štúdia športového elektromobilu i MiEV Sport Air, ktorá je podľa Mitsubishi akousi "new age raketou do vrecka" chce predviesť, aké bude smerovanie športových elektrických automobilov Mitsubishi v dohľadnej budúcnosti. Viac sa o novej štúdii dozvieme na autosalóne v Ženeve, ktorý otvorí svoje brány už v prvých marcových dňoch.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.