Mitsubishi Outlander III aj ako hybrid

Štvrtok, 21 jún 2012

Na základoch v Ženeve prezentovaného Outlandera tretej generácie predstavuje teraz Mitsubishi nový Outlander plug-in Hybrid EV (nabíjanie z elektrickej zásuvky), ktorý bude mať svetovú premiéru na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži.

Mitsubishi Outlander plug-in-hybrid EV
Hybridný Mitsubishi Plug-in Hybrid EV sa predstaví na jeseň na autosalóne v Paríži

Klasický Outlander novej generácie uvedie Mitsubishi na aurópsky trh, a teda aj na slovenský, už v septembri tohto roku. Už tento klasický SUV vyvíjali Japonci tak, aby mohol mať aj hybridný pohon. V Paríži sa nový hybrid predstaví pod jednoduchým označením Mitsubishi PHEV (Plug-inHybridEV). Isté je, že pod prednou kapotou bude pracovať zážihový motor, s doteraz bližšie nešpecifikovaným objemom ani výkonom.

Nový plug-in hybrid, Outlander PHEV, bude mať elektricky poháňané všetky štyri kolesá, čo je vlastne unikát. Pri jeho navrhovaní využili konštruktéri Mitsubishi svoje bohaté skúsenosti, ktoré majú s pohonom 4x4. Dva elektromotory, jeden vpredu a jeden vzadu, budú slúžiť na jeden z troch voliteľných jazdných režimov.

Pri režime Pure (čistý) obstarávajú pohon všetkých kolies predný a zadný elektromotor. V režime Series (sériový) pohon 4WD sprostredkováva predný a zadný elektromotor podporovaný zážihovým motorpm. Pri pohone Parallel (paralelný) sú opäť poháňané všetky kolesá pomocou predného a zadného elektromotora, pričom pri vyšších rýchlostiach sa pridáva aj pohon predných kolies zážihovým motorom. Elektromotory umožnia svižné zrýchľovanie bez nutnosti radenia.

Hybridný plug-in systém poskytne elektromobilu Mitsubishi PHEV až 800 km dojazd pri veľmi nízkych emisiách CO2 pod 50 g/km. Vychádzajúc z týchto údajov by sa priemerná spotreba benzínu mala pohybovať okolo 1,9 litra na sto kilometrov.

Zatiaľ čo konvenčný Mitsubishi Outlander tretej generácie sa na európske trhy dostane už túto jeseň, Outlander PHEV príde do predaja v Európe až v priebehu roka 2013.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.