Mitsubishi Space Star dostane nový kabát

Utorok, 12 november 2019

Malé Mitsubishi Space Star sa u nás predáva od leta minulého roka. Model vo svete známy pod menom Mirage dostáva po siedmich rokoch výroby nový kabát. Premiéru bude mať 18. novembra spolu so sedanom Attrage, ktorý sa v Európe nepredáva.

Mirage-Attrage

Pre Mitsubishi je Space Star veľmi dôležitý model z pohľadu čísiel, ktoré stoja za jeho predajom. Tie vravia, že za prvých desať mesiacov tohto roku malý Space Star zakotvil v garážach až 167 tisíc nových majiteľov.

Model Space Star je vo výrobe od roku 2012 a tak je najvyšší čas oživiť jeho vzhľad. Okrem toho je Space Star štvrtým najpredávanejším modelom značky.

Space Star je aj jediným modelom automobilky, ktorý nespadá do SUV alebo iných kategórií vyrábaných automobilkou Mitsibishi. Spoločnosť Mitsubishi sa ako globálny výrobca zameriava na segmenty vozidiel SUV a pick-upov, elektromobilov a plug-in hybridných modelov.

Informácie o oboch nových modeloch sú veľmi strohé. Snímka s ich siluetami však napovedá, že tak Space Star (Mirage) ako aj Attrage sa svojim dizajnom – svetlomety, maska chladiča – viac priblížia autám modelového portfólia Mitsibishi, ako Eclipse Cross alebo ASX.

Ostré línie karosérie a dynamický dizajn nových modelov, ktoré možno vyčítať zo snímky, odkazujú na vizuálnu filozofiu značky Mitsubishi a jasnú identifikáciu s ostatnými kompaktnými modelmi.

Spoločnosť Mitsubishi odhalí inovované modely Mirage, resp. Space Star, a sedan Attrage, 18. novembra 2019 v Thajsku. Oba modely vyrába spoločnosť Mitsubishi Motors Thailand.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
Toyota-C-HR
Francúzska vláda si dala za cieľ programom nazvaným Prime à la conversion podporiť výmenu staršieho a menej ekologického automobilu za model s nižšími emisiami. Program sa vzťahuje na elektromobily a plug-in hybridy, ako aj na hybridy, ktoré nie sú nabíjané zo zásuvky, na ktoré je dotácia vyššia. Výška bonusu je 3000 eur na spaľovacie alebo hybridné auto s emisiami CO2 nižšími ako 137 g/km a 5000 eur na elektromobil alebo plug-in hybrid. Nastaveným podmienkam štátnej subvencie vyhovuje až 98 % áut japonskej značky Toyota. Dotáciu na zošrotovanie starého auta možno získať pri kúpe nového aj jazdeného vozidla.
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.