Mitsubishi uvádza: nový Outlander

Pondelok, 07 december 2009

Po necelých troch rokoch od uvedenia druhej generácie modelu Outlander predstavuje Mitsubishi nový Outlander označovaný za tretiu generáciu pôvodného SUV. Nový Outlander neprináša len nové prvky výbavy, ale aj dravší styling exteriéru, ktorý by mal odzrkadľovať novú vizuálnu identitu automobilky Mitsubishi. Nový a dynamickejší je aj vzhľad prednej masky, ktorý prezrádzal už prototyp Outlander GT, predstavený na tohtoročnom autosalóne v New Yorku.

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander sa posunul do triedy stredne veľkých univerzálnych crossoverov

Predchádzajúca generácia bola na európsky trh uvedená na jar 2007 ako stredne veľké SUV. Európski zákazníci sa zameriavali na jazdnú dynamiku Outlandera ako osobného vozidla a flexibilitu jeho interiéru porovnateľného s vozidlami kategórie MPV, než na vnímanie Outlandera ako ľahkého "off-roadu", čo viedlo Mitsubishi k zmene dizajnu prednej masky. Tým nový Outlander posunuli do triedy stredne veľkých univerzálnych crossoverov. Nový Outlander tak kliesni cestu pre svojho mladšieho kompaktného súrodenca inšpirovaného konceptom cX, ktorý príde na trh v polovici roku 2010.

Nový Mitsubishi Outlander najlepšie spoznáte podľa jeho prednej časti, ktorá je z gruntu iná, nová. Maska chladiča má teraz tvar lichobežníka orámovaného chrómovanou lištou. V jej strede je plastová lišta, podobná tej, ktorú má má Lancer Evolution na uchytenie registračnej značky. Inak celý predok má štýl "Evolution". Zmenený je aj predný nárazník, ktorý prišiel o oblé tvary svojho predchodcu. Namiesto nich má teraz výrazné prelisy, ktoré prechádzajú do rozšírených blatníkov. V štýle podobnom Lanceru Evolution sú aj predné hlavné svetlomety, ktoré už nesiahajú až k maske chladiča.

Zmeny sú aj na prahoch a zadnom nárazníku. Vzadu Outlander využíva praktické delené piate výklopné dvere, ktoré uľahčujú prístup do batožinového priestoru. Spodná časť dverí s nosnosťou 200 kg sa otvára vo výške 600 mm nad zemou, čo umožňuje ľahkú manipuláciu s objemnejšími predmetmi. Cieľom exteriérových zmien bolo zjednotiť dizajn osobných vozidiel Mitsubishi, čo viedlo ku kompletnému redizajnu všetkých predných častí exteriéru vozidla až po A-stĺpik. Tým sa dosiahla aj lepšia aerodynamika – zníženie odporu vzduchu, vztlaku prednej časti karosérie a hluku.

Výrazné vylepšenia sa dotkli aj spracovaniu interiéru. Použili sa kvalitnejšie materiály zo syntetickej kože s elegantným dvojitým stehom strieborným vláknom na čalúnení výplní dverí a palubnej dosky. Rovnaké vylepšenia sa týkajú aj sedadiel vrátane použitia nových športovejších a na dotyk príjemných materiálov v kombinácii s už existujúcim látkovým či koženým poťahom. Nový je palubný počítač s vysoko kontrastným 3,5palcovým farebným LCD displejom. Nový Outlander ponúka na príležitostné využitie tretí rad sedadiel s pevnými bezpečnostnými pásmi a opierkami hláv a tak dochádza k vytvoreniu konfigurácie 2+3+2. Použitie ultratenkého materiálu na čalúnenie tretieho radu sedadiel umožňuje ich kompletné zloženie do podlahy.

Mitsubishi Outlander
Spracovanie interiéru je kvalitné, rovnako aj použitý materiál zo syntetickej kože

Skutočnosť, že európski zákazníci uprednostňujú vznetový motor s automatom, vzalo Mitsubishi na vedomie a rozšírilo svoju doterajšiu ponuku motorov a prevodoviek o 6-stupňovú dvojspojkovú automatizovanú prevodovku TC-SST a začalo ju dodávať s dieselovým motorom 2,2 DI-D. Sofistikovaná dvojspojková prevodovka bola po prvý raz uvedená v modeli Lancer Evolution X a následne ju má aj Lancer Ralliart. Prevodovka sa v manuálnom režime ovláda páčkami pod volantom s možnosťou voľby radenia v duálnom režime Normal/Sport. Nechýba ani funkcia asistent rozjazdu do kopca HSA. Oproti tradičným automatickým prevodovkám disponuje prevodovka TC-SST zníženými hodnotami spotreby a emisií CO2 192 g/km.

Outlander sa bude dodávať alternatívne s pohonom predných, alebo všetkých štyroch kolies. Pre pohon 2WD vyvinul Mitsubishi úplne nový, ekologickejší zážihový motor 2,0 MIVEC, ktorý nahrádza doterajší benzínový motor 2,4l MIVEC. V ponuke bude s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou ako aj s vynovenou bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT. Výhodou je nižšia spotreba paliva i výrazne nižšie emisie CO2 189 g/km s 5stupňovou prevodovkou alebo 182 g/km s novej CVT prevodovkou.

Nový Outlander bol uvedený na trh v Japonsku začiatkom septembra tohto roku, avšak ešte bez faceliftu prednej masky, ktorá pripomína tvar prúdovej stíhačky. Teraz sa postupne uvádza do predaja na ostatných trhoch. Nový Outlander sa už od prelomu októbra a novembra predáva aj na Slovensku. U nás je v ponuke od 19 900 eur (599 507 Sk), vo verzii N1 je lacnejší o DPH. Je naň záruka 5 rokov alebo 150 000 km podľa toho, čo nastane skôr, a 10 rokov asistenčné služby zadarmo.

Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."