Mitsubishi: v Tokiu dve svetové premiéry

Piatok, 09 december 2011

Mitsubishi vystavuje na 42. autosalóne v Tokiu dve svetové novinky – model Mirage a koncept PX-MiEV II. Obe novinky predstavujú podľa Mitsubishi hlavné piliere novej produktovej stratégie spoločnosti.

Koncept Mitsubishi PX-MiEV II
Mitsubishi PX-MiEV II, koncept budúceho hybridného SUV so systémom plug-in

Kompaktný Mirage odzrkadľuje globálnu stratégiu, zatiaľ čo koncept PX-MiEV II predstavuje vďaka jedinečnému plug-in (nabíjanie zo zástrčky) hybridnému pohonu budúci model automobilu SUV s tzv. zelenými technológiami.

Model Mirage charakterizuje Mitsubishi ako kompaktný, dostupný a palivovo efektívny automobil, ktorý odzrkadľuje požiadavky zákazníkov na cenovo dostupný základný vstupný model s nízkou spotrebou paliva a emisiami CO2. Mirage má podľa Mitsubishi aj vynikajúcu manévrovateľnosť a ľahkú ovládateľnosť a dokáže uspokojiť aj dostatočne komfortným vnútorným priestorom pre pohodlnú prepravu piatich pasažierov. Model Mirage má byť uvedený do predaja najprv v Thajsku v marci 2012, neskôr aj v Európe.

Mitsubishi Mirage
Mitsubishi Mirage – kompaktný úsporný model sa v Tokiu predstavil vo svetovej premiére

Špecifikácia Mitsubishi Mirage (verzia pre japonský trh)

Celková dĺžka3 710 mm
Celková šírka1 665 mm
Celková výška1 490 mm
Počet pasažierov5
Motor1,0 l 3valec MIVEC so systémom Stop & Go
PrevodovkaCVT
Predpokladaná spotreba3, 3 l/ km
Pohon2WD
Pneumatiky165/65R14

Koncept PX-MiEV II má stelesňovať predstavu Mitsubishi o stredne veľkom plug-in hybride PHEV s dlhším dojazdom a vyspelým pohonom odvodeným od už existujúcej technológie spoločnosti Mitsubishi používanej vo vozidlách na elektricky pohon. Vďaka nej má tento SUV model nielen tichšiu prevádzku, ale je aj ohľaduplnejší voči životnému prostrediu, pričom ponúka komfortnejšiu prepravu osôb a zvyšuje flexibilitu využitia vozidla aj mimo mesta. Vďaka minimálnemu dopadu na životné prostredie a nízkej spotrebe efektívne eliminuje negatívne vnímanie modelov kategórie SUV.

Špecifikácia konceptu Mitsubishi PX-MiEV II

Celková dĺžka4 660 mm
Celková šírka1 830 mm
Celková výška1 680 mm
Počet pasažierov5
Motory (predný a zadný)Typ2x permanentný synchrónny magnet
Max. výkon elektromotora60 kW každý
MotorTyp2,0 l MIVEC 4valec
Max. výkon benzín. motora70 kW/95 k
Predpokladaný dojazd na elektromotoryviac ako 50 km
Predpokladaný kombinovaný dojazd (benzín + elektromotory)viac ako 800 km
Plánovaná kombinovaná spotreba paliva> 60 km/L
PohonTwin-motor 4WD so syst. S-AWC
Pneumatiky235/55 R18

Ďalším novátorským prvkom konceptu PX-MiEV je sofistikovaný pohon využívajúci úplne nový twin-motor so systémom pohonu všetkých štyroch kolies spojený s pokročilým systémom S-AWC od Mitsubishi pre dosiahnutie maximálnej trakcie. Okrem vynikajúceho ovládania má koncept PX-MiEV II maximálny krútiaci moment už od rozjazdu, ktorý je charakteristický pre elektromotory, vďaka čomu dosahuje akceleráciu porovnateľnú so 6valcovým motorom s objemom troch litrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.