Mitsubishi XR-PHEV II: Hybrid sa predstaví v Ženeve

Piatok, 27 február 2015

Mitsubishi predstaví na autosalóne v Ženeve v celosvetovej premiére svoj koncept XR-PHEV II. Ide o malé mestské SUV poháňané novým systémom plug-in hybridného elektrického pohonu (PHEV).

1 Mitsubishi XR-PHEV II
Koncept Mitsubishi RX-PHEV II bude poháňať hybridné ústrojenstvo so spaľovacím agregátom s neznámym výkonom a elektromotor s výkonom 120 kW (163 k)

Conceptom XR-PHEV II rozšíri japonská automobilka Mitsubishi svoju ponuku plug-in hybridov o model, ktorý bude nástupcom modelu typu PHEV. Koncept XR-PHEV II je zdokonalením rovnomenného konceptu z roku 2013. Japonská automobilka ho klasifikuje ako malé SUV, takže by mohlo ísť o nástupcu súčasného modelu ASX. Model vychádzajúci z konceptu by mal nahradiť dosluhujúci ASX.

Koncept XR-PHEV II je oproti modelu ASX dlhší, keď meria 4490 mm, kým ASX má len 4300 mm. Široký je 1890 mm a na výšku meria 1620 mm. Rázvor náprav je 2670 mm. Charakteristický vzhľad prednej časti, najmä výrazná maska chladiča, sa opakuje aj vzadu.

2 Mitsubishi XR-PHEV II
Vpredu zaujme výrazná maska chladiča, ale aj celkový dizajn karosérie konceptu

Koncept XR-PHEV II predstavuje ľahký, kompaktný a úsporný systém s motorom vpredu a pohonom predných kolies, ideálny pre crossovery určené do mesta. Pohonná sústava umožňuje dosahovať veľmi nízke emisie CO2 na úrovni iba 40 g/km, aj tak však má ponúknuť solídny výkon s príkladne hladkou odozvou vďaka elektrickému motoru s výkonom 163 koní. Nový koncept odráža zámer Mitsubishi zameriavať sa v kontexte ekologických technológií najmä na elektromobily.

3 Mitsubishi XR-PHEV II
Interiér nového konceptu RX-PHEV II zaujme riešením i farebným vyhotovením

Pohonná jednotka použije spaľovací motor a elektromotor s výkonom 120 kW, čo je 163 konských síl. Poháňané budú len kolesá prednej nápravy, a to je pre automobil určený do mestskej premávky ideálne riešenie. Model vychádzajúci z tohto konceptu bude môcť jazdiť na čisto elektrický pohon, alebo na hybridný pohon.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.