Mitsubishi XR-PHEV II: Hybrid sa predstaví v Ženeve

Piatok, 27 február 2015

Mitsubishi predstaví na autosalóne v Ženeve v celosvetovej premiére svoj koncept XR-PHEV II. Ide o malé mestské SUV poháňané novým systémom plug-in hybridného elektrického pohonu (PHEV).

1 Mitsubishi XR-PHEV II
Koncept Mitsubishi RX-PHEV II bude poháňať hybridné ústrojenstvo so spaľovacím agregátom s neznámym výkonom a elektromotor s výkonom 120 kW (163 k)

Conceptom XR-PHEV II rozšíri japonská automobilka Mitsubishi svoju ponuku plug-in hybridov o model, ktorý bude nástupcom modelu typu PHEV. Koncept XR-PHEV II je zdokonalením rovnomenného konceptu z roku 2013. Japonská automobilka ho klasifikuje ako malé SUV, takže by mohlo ísť o nástupcu súčasného modelu ASX. Model vychádzajúci z konceptu by mal nahradiť dosluhujúci ASX.

Koncept XR-PHEV II je oproti modelu ASX dlhší, keď meria 4490 mm, kým ASX má len 4300 mm. Široký je 1890 mm a na výšku meria 1620 mm. Rázvor náprav je 2670 mm. Charakteristický vzhľad prednej časti, najmä výrazná maska chladiča, sa opakuje aj vzadu.

2 Mitsubishi XR-PHEV II
Vpredu zaujme výrazná maska chladiča, ale aj celkový dizajn karosérie konceptu

Koncept XR-PHEV II predstavuje ľahký, kompaktný a úsporný systém s motorom vpredu a pohonom predných kolies, ideálny pre crossovery určené do mesta. Pohonná sústava umožňuje dosahovať veľmi nízke emisie CO2 na úrovni iba 40 g/km, aj tak však má ponúknuť solídny výkon s príkladne hladkou odozvou vďaka elektrickému motoru s výkonom 163 koní. Nový koncept odráža zámer Mitsubishi zameriavať sa v kontexte ekologických technológií najmä na elektromobily.

3 Mitsubishi XR-PHEV II
Interiér nového konceptu RX-PHEV II zaujme riešením i farebným vyhotovením

Pohonná jednotka použije spaľovací motor a elektromotor s výkonom 120 kW, čo je 163 konských síl. Poháňané budú len kolesá prednej nápravy, a to je pre automobil určený do mestskej premávky ideálne riešenie. Model vychádzajúci z tohto konceptu bude môcť jazdiť na čisto elektrický pohon, alebo na hybridný pohon.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mitsubishi
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.