Modernizovaná Honda Jazz v predaji

Utorok, 23 január 2018

Modernizovaný model Jazz, ktorý Honda predstavila na jeseň minulého roku na autosalóne vo Frankfurte, sa teraz začína predávať na Slovensku.

Honda Jazz
Honda Jazz po miernom facelifte exteriéru prichádza k nám so silnejším motorom

Nový Jazz má výraznejšie a športové prvky, ktoré malému hatchbacku či MPV veľmi pristanú. Novinkou na exteriéri je vpredu decentný spojler a vzadu difúzor, najpodstatnejšou novinkou je však silnejší benzínový motor s objemom 1,5 litra a výkon 130 koní. Honda tak vyhovela požiadavke zákazníkov, ktorí chceli verziu s výkonnejším motorom.

Nový benzínový motor 1,5 i-VTEC má pomerne vysoký výkon (96 kW/130k a 155 Nm), nízku spotrebu paliva a spĺňa prísne emisné normy Euro 6. Spotreba 5,2 l/100km a hodnota emisií CO2 je pri voliteľnej automatickej prevodovke CVT už od 124 g/km. Samotný systém CVT bol prepracovaný tak, aby pri zrýchľovaní poskytoval lineárnejšiu a kultivovanejšiu odozvu.

Už predchádzajúca generácia Jazzu bola známa priestranným, praktickým a variabilným interiérom. To si udržala aj po modernizácii, ktorá prišla len dva roky po uvedení tejto generácie. Ak spomíname praktickosť, potom je tomu tak aj vďaka zadným sedadlám Magic Seats, pod ktorými je úložný priestor a po ich vyklopení vznikne v zadnej časti interiéru rovná ložná plocha.

Nový Jazz zaujme agresívnejším vzhľadom, ale viac novým silnejším motorom, ktorý tomuto modelu dosť chýbal. Nový štvorvalec má zdvihový objem 1498 cm3, štvorventilovú techniku a dodáva sa so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením alebo bezstupňovou CVT. S tou prvou dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy, s automatickou CVT za rovných 10 sekúnd. So spotrebou je to naopak, keď s prevodovkou CVT má 5,2 l/100 km a s manuálnou 5,6 l/100 km.

Ako sme už uviedli, Honda už svoj nový malý model Jazz ponúka. Predaj sa začal v januári tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.