Modernizovaná Honda Jazz v predaji

Utorok, 23 január 2018

Modernizovaný model Jazz, ktorý Honda predstavila na jeseň minulého roku na autosalóne vo Frankfurte, sa teraz začína predávať na Slovensku.

Honda Jazz
Honda Jazz po miernom facelifte exteriéru prichádza k nám so silnejším motorom

Nový Jazz má výraznejšie a športové prvky, ktoré malému hatchbacku či MPV veľmi pristanú. Novinkou na exteriéri je vpredu decentný spojler a vzadu difúzor, najpodstatnejšou novinkou je však silnejší benzínový motor s objemom 1,5 litra a výkon 130 koní. Honda tak vyhovela požiadavke zákazníkov, ktorí chceli verziu s výkonnejším motorom.

Nový benzínový motor 1,5 i-VTEC má pomerne vysoký výkon (96 kW/130k a 155 Nm), nízku spotrebu paliva a spĺňa prísne emisné normy Euro 6. Spotreba 5,2 l/100km a hodnota emisií CO2 je pri voliteľnej automatickej prevodovke CVT už od 124 g/km. Samotný systém CVT bol prepracovaný tak, aby pri zrýchľovaní poskytoval lineárnejšiu a kultivovanejšiu odozvu.

Už predchádzajúca generácia Jazzu bola známa priestranným, praktickým a variabilným interiérom. To si udržala aj po modernizácii, ktorá prišla len dva roky po uvedení tejto generácie. Ak spomíname praktickosť, potom je tomu tak aj vďaka zadným sedadlám Magic Seats, pod ktorými je úložný priestor a po ich vyklopení vznikne v zadnej časti interiéru rovná ložná plocha.

Nový Jazz zaujme agresívnejším vzhľadom, ale viac novým silnejším motorom, ktorý tomuto modelu dosť chýbal. Nový štvorvalec má zdvihový objem 1498 cm3, štvorventilovú techniku a dodáva sa so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením alebo bezstupňovou CVT. S tou prvou dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy, s automatickou CVT za rovných 10 sekúnd. So spotrebou je to naopak, keď s prevodovkou CVT má 5,2 l/100 km a s manuálnou 5,6 l/100 km.

Ako sme už uviedli, Honda už svoj nový malý model Jazz ponúka. Predaj sa začal v januári tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.