Modernizovaná Honda Jazz v predaji

Utorok, 23 január 2018

Modernizovaný model Jazz, ktorý Honda predstavila na jeseň minulého roku na autosalóne vo Frankfurte, sa teraz začína predávať na Slovensku.

Honda Jazz
Honda Jazz po miernom facelifte exteriéru prichádza k nám so silnejším motorom

Nový Jazz má výraznejšie a športové prvky, ktoré malému hatchbacku či MPV veľmi pristanú. Novinkou na exteriéri je vpredu decentný spojler a vzadu difúzor, najpodstatnejšou novinkou je však silnejší benzínový motor s objemom 1,5 litra a výkon 130 koní. Honda tak vyhovela požiadavke zákazníkov, ktorí chceli verziu s výkonnejším motorom.

Nový benzínový motor 1,5 i-VTEC má pomerne vysoký výkon (96 kW/130k a 155 Nm), nízku spotrebu paliva a spĺňa prísne emisné normy Euro 6. Spotreba 5,2 l/100km a hodnota emisií CO2 je pri voliteľnej automatickej prevodovke CVT už od 124 g/km. Samotný systém CVT bol prepracovaný tak, aby pri zrýchľovaní poskytoval lineárnejšiu a kultivovanejšiu odozvu.

Už predchádzajúca generácia Jazzu bola známa priestranným, praktickým a variabilným interiérom. To si udržala aj po modernizácii, ktorá prišla len dva roky po uvedení tejto generácie. Ak spomíname praktickosť, potom je tomu tak aj vďaka zadným sedadlám Magic Seats, pod ktorými je úložný priestor a po ich vyklopení vznikne v zadnej časti interiéru rovná ložná plocha.

Nový Jazz zaujme agresívnejším vzhľadom, ale viac novým silnejším motorom, ktorý tomuto modelu dosť chýbal. Nový štvorvalec má zdvihový objem 1498 cm3, štvorventilovú techniku a dodáva sa so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením alebo bezstupňovou CVT. S tou prvou dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy, s automatickou CVT za rovných 10 sekúnd. So spotrebou je to naopak, keď s prevodovkou CVT má 5,2 l/100 km a s manuálnou 5,6 l/100 km.

Ako sme už uviedli, Honda už svoj nový malý model Jazz ponúka. Predaj sa začal v januári tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.