Modernizované: Octavia RS a Scout

Pondelok, 11 máj 2009

Škoda Auto predstavila novú tvár modelov Octavia RS a Scout. Po modernizácii automobilu Octavia koncom minulého roka sa faceliftu dočkali aj športovo ladená Octavia RS a Octavia Scout. Oba modely ponúkajú okrem dizajnových zmien aj technologické novinky, medzi ktorými nechýba napríklad senzor kvality vzduchu pre klimatizáciu Climatronic či nové prvky svetelnej techniky.

Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS upúta svojim výkonom, dynamikou a jazdnými vlastnosťami

Omladená Octavia RS zaujme novo tvarovanou maskou chladiča s logom RS a zmenenými svetlometmi. Pri tejto verzii môžu byť po prvýkrát osadené xenonovými výbojkami s natáčacím modulom. Inovovaný nárazník so širším a výraznejším nasávacím otvorom ponúkne ďalšie dve novinky. Okrem hmlových svetlometov s Corner funkciou sú pre modely Octavia RS k dispozícii aj LED svetlá pre denné svietenie. Atraktívnejší tvar dostali aj združené kryty zadných svetiel. K dispozícii je nový metalický lak Anthracite a 18palcové kolesá. Športový podvozok znížený na 127 mm, znížená hmotnosť vozidla – o 20 kg pri benzínovej a o 15 kg pri naftovej verzii – a nižšia hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitívne ovplyvňujú jazdné a dynamické parametre – maximálnu rýchlosť, pružnosť i zrýchlenie.

Pohonné jednotky modelu Octavia RS spĺňajú normu EU 5. Benzínový motor 2,0 TSI/200 k má spotrebu 7,5 l/100 km a množstvo emisií CO2 je 175 g/km. Dieselový agregát 2,0 TDI CR/170 k je po prvý raz s priamym vstrekovaním paliva common rail, spotrebuje na 100 km 5,7 litra nafty a produkcia emisií CO2 činí len 150 g/km. Oba motory budú k dispozícii výlučne so šesťstupňovou manuálnou alebo – prvýkrát aj s dvojspojkovou DSG prevodovkou. Najvyššia rýchlosť s manuálnou prevodovkou je 225 km/h, s prevodovkou DSG 223 km/h.

Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout má zvýšený podvozok a zvládne aj poľné a nespevnené cesty

Vynovená je aj Škoda Octavia Scout. Spolu s Fabiou Scout a Roomsterom Scout sú v modelovom rade Scout vrcholom ponuky. Omladená silueta dostala tvár, ktorá je špecifická pre celý modelový rad Octavia: prepracovaná maska chladiča je lemovaná výraznými svetlometmi a masívny predný nárazník s hmlovými svetlometmi s Corner funkciou zvýrazňujú terénny vzhľad vozidla. Ochranné prvky karosérie dopĺňa nový metalický lak Rosso Brunello.

Dobrá priechodnosť terénom vďaka 179 mm svetlej výšky a ochrane podvozku sú pre Octaviu Scout postačujúce i pre nespevnené cesty. Pohon všetkých kolies je riešený štvrtou generáciou spojky Haldex, ktorá dokáže preniesť až 85 % krútiaceho momentu na jedno koleso. O pohon sa stará jeden z dvoch výkonných motorov v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou: benzínový 1,8 TS/160 k (EU 5) a naftový 2,0 TDI PD DPF/140 k (EU 4).

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.