Na scéne nový Scénic a Grand Scénic

Štvrtok, 09 február 2012

Modernizované modely Scénic a väčší Grand Scénic dorazili už aj na Slovensko. Omladené veľkopriestorové Renaulty okrem vzhľadu dostali aj nové motory. Oba kompaktné francúzske MPV majú teraz hodnotnejší dizajn a Renault obmeňuje aj kľúčové pohonné jednotky.

Renault Grand Scenic
Modernizované duo Scénic a Grand Scénic osviežujú ponuku Renaultu i plejádu MPV

Zmeny, ktoré prichádzajú dva roky od uvedenia modelu, ktorého predaj dosiahol hranicu 400 tisíc, majú podporiť úspech nového modelu. Na prednej časti Scénica i predĺženého Grand Scénica zaujmú nové svetlomety i jeho celkové riešenie vrátane nového nárazníka i pestrejšie lakovaných plôch. V ňom je aj linka s diódami na denné svietenie a hmlové svetlá. Vodorovné linky majú potláčať dojem z vyššej karosérie. Na bokoch sú nové chrómované lišty, ktoré oživujú veľké bočné plochy. Bez zmeny neostala ani grafika zadných koncových svetiel. Aby zmenám nebol koniec, tak pribudli aj nové farby karosérie.

Oživenie sa dostalo aj interiéru, kde pribudli napríklad nové odtiene čalúnenia a obloženia. Nová je ponuka čalúnenia s novými textilnými materiálmi a kožou Alcantara. Vo výbave niektorých vyšších výbav nechýba audio Bose či navigácia Carminat Tom Tom. Pribudol aj elektronický systém Visio s kamerou na čelnom skle, ktorý zlepšuje nočné videnie a dokáže automaticky prepínať stretávacie a diaľkové svetlá a stráži aj nechcené vybočenie z jazdného pruhu. Spomeňme aj elektrickú parkovaciu brzdu a asistent rozjazdu do konca, zadnú parkovaciu kameru a parkovacie senzory.

Renault dôkladne modernizoval pohonné jednotky a uviedol dva nové motory Energy. Ich spoločným znakom je nízka spotreba paliva, nízka produkcia emisií CO2, nízke prevádzkové náklady a komfortnejšia jazda. Motor Energy dCi 130 (v ponuke Scénicu je od mája 2011) s objemom 1,6 litra dosahuje spotrebu len 4,4 l/100 km (emisie 115 g CO2/km), čo je o 20 % nižšia spotreba v porovnaní s motorom 1,9 dCi 130, ktorý nahrádza. V roku 2012 rozšíri Renault ponuka motorov aj o úplne nový benzínový motor Energy TCe 115.

Renault Grand Scenic Renault Scenic Renault Scenic Renault Grand Scenic Renault Grand Scenic Renault Grand Scenic Renault Grand Scenic Renault Grand Scenic
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.