Najmenší Opel dostal meno Adam

Piatok, 13 júl 2012

Opel uvoľnil v týchto dňoch prvé oficiálne snímky a informácie o novom štýlovom modeli Adam, ktorý sa vo svetovej prémiére predstaví na jesennom autosalóne v Paríži. Séria fotografií odhaľuje exteriér i interiér mestského automobilu, ktorý prináša prémiové technológie do segmentu najmenších vozidiel.

Opel Adam
Nový najmenší Opel dostal meno Adam a premiéru bude mať na autosalóne v Paríži

Trojdverový mestský automobil sa svojou veľkosťou radí pod model Corsa. Je dlhý 3700 mm, na šírku má 1720 mm a rázvor náprav meria 2311 mm. Pre porovnanie – od Fiata 500 je dlhší o 15,5 cm a širší o niečo viac ako 9 cm, pričom rázvor má Opel Adam väčší ako Fiat 500 len o jeden centimeter.

Moderný interiér modelu Adam hýri pestrosťou farieb tak na palubnej doske ako aj na stredovej konzole, volante i výplni dverí. Bude ponúkať vysokú vybavenosť vrátane informačného systému so sedempalcovým displejom, rozhraním Bluetooth a možnosťou napojenia na smartfón. Priestranná kabína má atraktívny kokpit s dizajnovými prvkami prémium. Kruhové prístroje v dizajne chronometrov a spínače s chrómovanými obrubami vyžarujú auru športovej precíznosti.

Opel Adam sa bude spočiatku predávať s tromi úspornými benzínovými motormi, ktoré sa budú spájať s 5stupňovou manuálnou prevodovkou. Základným bude štvorvalec 1,2 litra s výkonom 70 koní, ďalším 1,4litrový v dvoch modifikáciách s výkonmi 87 a 100 koní.

Pri všetkých motoroch si zákazník bude môcť objednať technologický komplet ecoFLEX, ktorý bude mať systém Štart/Stop a ďalšie prvky na zníženie spotreby paliva. Neskôr pribudne nová generácia výkonných a účinných benzínových motorov vybavená priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním turbodúchadlom. Tie sa budú kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou novej generácie.

Podvozok má Opel Adam vyladený s dôrazom na vysokú aktívnu bezpečnosť a jazdný komfort. Predná náprava typu McPherson je uchytená na pomocnom ráme, vzadu sú vlečené ramená spojené torzne pružnou priečkou. Kolesá bude mať Adam od 16 do 18 palcov. Elektrický posilňovač riadenia EPS má osobitný režim City, ktorý zvýši účinok posilňovača pri jazde malou rýchlosťou. Elektronický stabilizačný systém ESP najnovšej generácie je súčasťou sériového vybavenia všetkých verzií.

Vysokú úroveň pasívnej bezpečnosti má zaručiť mimoriadne odolná kabína vyrobená prevažne z vysokopevnostnej ocele. Štandardné bezpečnostné vybavenie má čelné a bočné airbagy vpredu a bočné závesové airbagy, ale aj dvojstupňové napínače bezpečnostných pásov vpredu. Na zadných sedadlách delených v pomere 50:50 je uchytenie pre detské sedačky Isofix.

Oficiálna premiéra nového modelu Opel Adam bude na autosalóne v Paríži koncom septembra, prvé autá sa objavia u predajcov v januári 2013.

Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam Opel Adam
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.