Nissan 370Z GT Edition: ešte ostrejší

Utorok, 31 máj 2011

Nissan vylepšil svoj športový model 370Z. Ako Nissan 370 GT Edition má lepšiu ovládateľnosť s vyšším jazdným komfortom a vďaka novému vyladeniu podvozku zvláda aj menej kvalitné európske cesty. Nová špeciálna verzia je pripomienkou úspechov automobilky Nissan v medzinárodných pretekoch triedy GT.

Nissan 370Z GT Edition
Nissan 370Z GT Edition je s upraveným a vylepšeným podvozkom ešte stabilnejší

Kultové športový automobil Nissan 370Z prichádza teraz s vylepšenou európskou verziou. Limitovaný model má mnoho významných zmien na podvozku. Vďaka nim je možné potenciál tohto automobilu využiť naplno aj na horších cestách. Zmeny sa uplatnili aj na štandardnom kupé.

Vyladenie platformy Front Midship s pohonom zadnej nápravy - so zavesením predných kolies na dvojitých trojuholníkových ramenách a viacprvkovým usporiadaním zadnej nápravy sa na modeli 370Z sústredilo na tlmiče. Práve nové nastavenie tlmičov zabezpečuje vyšší jazdný komfort a presnejšie riadenie pri vysokých rýchlostiach.

Tuhší podvozok lepšie absorbuje nárazy a zároveň umožňuje pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu. Zlepšené riadenie je potom poznať vo vyrovnanejšej jazde na každom type povrchu. So stabilnejšou a lepšie ovládateľnou karosériou je jazda plynulejšia, bezpečnejšia a príjemnejšia. Zmeny sa priaznivo prejavili aj pri jazde na diaľnici, kde ani pri vysokých rýchlostiach nedochádza k "plávaniu" vozidla.

Model 370Z GT Edition sa od ostatných modelov 370Z odlišuje sivými "rýchlymi" pruhmi na bokoch auta, ktoré kontrastujú s každou z troch farieb karosérie tejto špeciálnej série - čiernou metalízou, perleťovo bielou a čiernou ružou. Posledný odtieň Black Rose je dostupný výhradne pri modeli GT Edition. Vonkajší vzhľad podčiarkujú štandardne dodávané 19palcové disky kolies Rays z kovaného hliníku s pôsobivou úpravou v antracitovej farbe.

Zmenou vo výbave je napríklad zadná parkovacia kamera ako súčasť voliteľného systému satelitnej navigácie Nissan Premium Connect a štandardný systém monitorovania tlaku v pneumatikách.

Bez zmien zostal šesťvalcový 3,7litrový motor, ktorý má výkon 328 koní a najvyšší krútiaci moment 363 Nm. Je spojený so šesťstupňovou športovou manuálnou prevodovkou s krátkymi dráhami alebo so sedemstupňovým automatom s radením páčkami pri volante.

Voliteľná sedemstupňová automatická prevodovka teraz ponúka režim pre jazdu na snehu alebo ľade, ktorá rozbieha auto na druhom prevodovom stupni a riadi otáčky motora tak, aby sa zabránilo pretáčaniu kolies.

Aj keď má nový automobil GT Edition bohatšiu výbavu, je lacnejší ako štandardné kupé.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.