Nissan 370Z GT Edition: ešte ostrejší

Utorok, 31 máj 2011

Nissan vylepšil svoj športový model 370Z. Ako Nissan 370 GT Edition má lepšiu ovládateľnosť s vyšším jazdným komfortom a vďaka novému vyladeniu podvozku zvláda aj menej kvalitné európske cesty. Nová špeciálna verzia je pripomienkou úspechov automobilky Nissan v medzinárodných pretekoch triedy GT.

Nissan 370Z GT Edition
Nissan 370Z GT Edition je s upraveným a vylepšeným podvozkom ešte stabilnejší

Kultové športový automobil Nissan 370Z prichádza teraz s vylepšenou európskou verziou. Limitovaný model má mnoho významných zmien na podvozku. Vďaka nim je možné potenciál tohto automobilu využiť naplno aj na horších cestách. Zmeny sa uplatnili aj na štandardnom kupé.

Vyladenie platformy Front Midship s pohonom zadnej nápravy - so zavesením predných kolies na dvojitých trojuholníkových ramenách a viacprvkovým usporiadaním zadnej nápravy sa na modeli 370Z sústredilo na tlmiče. Práve nové nastavenie tlmičov zabezpečuje vyšší jazdný komfort a presnejšie riadenie pri vysokých rýchlostiach.

Tuhší podvozok lepšie absorbuje nárazy a zároveň umožňuje pohodlnejšiu a pokojnejšiu jazdu. Zlepšené riadenie je potom poznať vo vyrovnanejšej jazde na každom type povrchu. So stabilnejšou a lepšie ovládateľnou karosériou je jazda plynulejšia, bezpečnejšia a príjemnejšia. Zmeny sa priaznivo prejavili aj pri jazde na diaľnici, kde ani pri vysokých rýchlostiach nedochádza k "plávaniu" vozidla.

Model 370Z GT Edition sa od ostatných modelov 370Z odlišuje sivými "rýchlymi" pruhmi na bokoch auta, ktoré kontrastujú s každou z troch farieb karosérie tejto špeciálnej série - čiernou metalízou, perleťovo bielou a čiernou ružou. Posledný odtieň Black Rose je dostupný výhradne pri modeli GT Edition. Vonkajší vzhľad podčiarkujú štandardne dodávané 19palcové disky kolies Rays z kovaného hliníku s pôsobivou úpravou v antracitovej farbe.

Zmenou vo výbave je napríklad zadná parkovacia kamera ako súčasť voliteľného systému satelitnej navigácie Nissan Premium Connect a štandardný systém monitorovania tlaku v pneumatikách.

Bez zmien zostal šesťvalcový 3,7litrový motor, ktorý má výkon 328 koní a najvyšší krútiaci moment 363 Nm. Je spojený so šesťstupňovou športovou manuálnou prevodovkou s krátkymi dráhami alebo so sedemstupňovým automatom s radením páčkami pri volante.

Voliteľná sedemstupňová automatická prevodovka teraz ponúka režim pre jazdu na snehu alebo ľade, ktorá rozbieha auto na druhom prevodovom stupni a riadi otáčky motora tak, aby sa zabránilo pretáčaniu kolies.

Aj keď má nový automobil GT Edition bohatšiu výbavu, je lacnejší ako štandardné kupé.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.