Nissan 370Z: kratší, širší, nižší a silnejší

Piatok, 28 november 2008

Nový Nissan 370Z sa predstavil minulý týždeň na americkom trhu. Nástupca je kratší, širší, nižší a výkonnejší športový automobil ako jeho predchodca 350Z. Má kvalitnejší interiér, lepšiu ovládateľnosť a sľubuje aj viac zábavy.

Nissan 370Z Nissan 370Z

Nissan 370Z je dôsledným pokračovateľom pôvodného "zetka", keďže všetko zostalo tak ako u 350Z. Motor V6 vpredu, pohon kolies zadnej nápravy a dvojmiestna kabína ponúknu skvelé jazdné vlastnosti, dynamiku výkonného športiaka, vyšší výkon, lepšiu ovládateľnosť, ale aj kompaktnejšie rozmery a nižšiu hmotnosť.

Po kompletnom prepracovaní má nový model 370Z skrátený rázvor, karosériu s využitím ľahkých materiálov a nový motor s vyšším výkonom. Nissan 370Z osloví zákazníkov aj novou 7stupňovou automatickou prevodovkou s radením prostredníctvom páčok, ale aj systémom samočinného vyrovnávania otáčok s medziplynom pri použití 6stupňovej manuálnej prevodovky, čo je unikátna svetová novinka.

Nissan 370Z

Model 370Z poháňa 3,7litrový motor vidlicový šesťvalec (výkon 330 koní) s technológiou VVEL (Variable Valve Event and Lift), čo je systém ventilového rozvodu s premenným zdvihom a časovaním. Okrem vyššieho zdvihového objemu sa nový motor vyznačuje lepším rozložením výkonu až k hornej hranici otáčok (7500 ot/min), lepším výkonom v nižšom pásme otáčok a vyšším krútiacim momentom v hornom pásme, čo prináša úplne nové zážitky z jazdy. V porovnaní s predchádzajúcou konštrukciou je približne 35 percent súčiastok motora nových.

K novému motoru je možné si vybrať z dvoch nových technicky vyspelých prevodoviek. Šesťstupňová manuálna prevodovka s kratším odstupňovaním je ako prvá na svete vybavená systémom "SynchroRev Match", ktorý automaticky ladí otáčky (samočinným pridaním medziplynu) pri podraďovaní.

Dizajn exteriéru pôsobí športovejším dojmom a má uhladený aerodynamický tvar. Kompaktnejšie vonkajšie rozmery a širšie využitie ľahkých materiálov pomohli znížiť hmotnosť, ale konštrukcia karosérie sa celkovo spevnila a získala aj vyššiu tuhosť. Pozornosť venovaná detailu a funkčnosti je evidentná v dizajne celého exteriéru. Oproti predchádzajúcej generácii je vylepšené aj vnútorné usporiadanie, batožinový priestor je väčší a lepšie prístupný.

Do Európy, a aj k nám na Slovensko, dorazí nový Nissan 370Z v máji 2009. Cena by sa oproti predchádzajúcemu modelu 350Z (v súčasnosti sa predáva za cenu od 1 435 000 korún) mala mierne zvýšiť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.