Nissan 370Z: kratší, širší, nižší a silnejší

Piatok, 28 november 2008

Nový Nissan 370Z sa predstavil minulý týždeň na americkom trhu. Nástupca je kratší, širší, nižší a výkonnejší športový automobil ako jeho predchodca 350Z. Má kvalitnejší interiér, lepšiu ovládateľnosť a sľubuje aj viac zábavy.

Nissan 370Z Nissan 370Z

Nissan 370Z je dôsledným pokračovateľom pôvodného "zetka", keďže všetko zostalo tak ako u 350Z. Motor V6 vpredu, pohon kolies zadnej nápravy a dvojmiestna kabína ponúknu skvelé jazdné vlastnosti, dynamiku výkonného športiaka, vyšší výkon, lepšiu ovládateľnosť, ale aj kompaktnejšie rozmery a nižšiu hmotnosť.

Po kompletnom prepracovaní má nový model 370Z skrátený rázvor, karosériu s využitím ľahkých materiálov a nový motor s vyšším výkonom. Nissan 370Z osloví zákazníkov aj novou 7stupňovou automatickou prevodovkou s radením prostredníctvom páčok, ale aj systémom samočinného vyrovnávania otáčok s medziplynom pri použití 6stupňovej manuálnej prevodovky, čo je unikátna svetová novinka.

Nissan 370Z

Model 370Z poháňa 3,7litrový motor vidlicový šesťvalec (výkon 330 koní) s technológiou VVEL (Variable Valve Event and Lift), čo je systém ventilového rozvodu s premenným zdvihom a časovaním. Okrem vyššieho zdvihového objemu sa nový motor vyznačuje lepším rozložením výkonu až k hornej hranici otáčok (7500 ot/min), lepším výkonom v nižšom pásme otáčok a vyšším krútiacim momentom v hornom pásme, čo prináša úplne nové zážitky z jazdy. V porovnaní s predchádzajúcou konštrukciou je približne 35 percent súčiastok motora nových.

K novému motoru je možné si vybrať z dvoch nových technicky vyspelých prevodoviek. Šesťstupňová manuálna prevodovka s kratším odstupňovaním je ako prvá na svete vybavená systémom "SynchroRev Match", ktorý automaticky ladí otáčky (samočinným pridaním medziplynu) pri podraďovaní.

Dizajn exteriéru pôsobí športovejším dojmom a má uhladený aerodynamický tvar. Kompaktnejšie vonkajšie rozmery a širšie využitie ľahkých materiálov pomohli znížiť hmotnosť, ale konštrukcia karosérie sa celkovo spevnila a získala aj vyššiu tuhosť. Pozornosť venovaná detailu a funkčnosti je evidentná v dizajne celého exteriéru. Oproti predchádzajúcej generácii je vylepšené aj vnútorné usporiadanie, batožinový priestor je väčší a lepšie prístupný.

Do Európy, a aj k nám na Slovensko, dorazí nový Nissan 370Z v máji 2009. Cena by sa oproti predchádzajúcemu modelu 350Z (v súčasnosti sa predáva za cenu od 1 435 000 korún) mala mierne zvýšiť.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.