Nissan 370Z: šelma v predaji aj na Slovensku

Streda, 03 jún 2009

Na slovenský trh prichádza v týchto dňoch významná novinka v podobe výkonného športového automobilu Nissan 370Z. Je pokračovateľom osvedčenej línie predchádzajúcich modelov Z, predovšetkým však priamym nástupcom modelu 350Z. Ponúka vlastnosti rýdzo športového automobilu, oproti predchodcovi vyšší výkon a lepšie ovládanie vďaka kompaktnejším rozmerom a nižšej hmotnosti.

Nissan 370Z

Nový Nissan 370Z má nový motor s objemom 3,7 litra so zvýšeným výkonom (331 k/7000 ot, 366 Nm/5200 ot), nová je aj sedemstupňová automatická prevodovka, šesťstupňová manuálna a zadný diferenciál so zvýšenou svornosťou. Zmenený dizajn je viac agresívny a zmenené sú aj niektoré vonkajšie rozmery: 370Z je kratší o 10 cm, je širší a rázvor má väčší o 5,5 cm. Použitím nových ľahších materiálov je nižšia aj celková hmotnosť o 32 kg. Oproti predchodcovi je nový model svižnejší, obratnejší a stabilnejší vďaka skrátenému rázvoru náprav, širšiemu rozchodu kolies a nižšej hmotnosti.

Pozornosť si zasluhuje vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka s tesnejším odstupňovaním. Ako prvá na svete je vybavená systémom automatickej synchronizácie otáčok pri radení, čo umožňuje vodičovi veľmi rýchlo zaradiť prevodový stupeň, ľahšie a rýchlejšie ako by to zvládal napríklad skúsený vodič pomocou tradičného spôsobu päta-špička. Funkcia "Synchro Rev Control" pri radení automaticky reguluje otáčky motora a v podstate ide o radenie s medziplynom, ktoré umožňuje jeho hladší priebeh. Nová sedemstupňová automatická prevodovka modelu 370Z má manuálny aj automatický režim. Je tiež vybavená systémom automatickej úpravy otáčok pri podraďovaní (DRM), čo v manuálnom režime umožňuje radiť rovnako rýchlo ako s ručnou prevodovkou.

Nissan 370Z

Nový Nissan 370Z s tradičným dvojsedadlovým usporiadaním má dynamický a štýlový dizajn a odvážnejší vzhľad, pevnejšiu konštrukciu a lepšie jazdné vlastnosti. Modernizovaný interiér má prístrojový panel z mäkkých materiálov, rozmernejšie prístroje a tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora. Už v základnej výbave má športové sedadlá a volant, hliníkové pedále, stabilizačný systém, šesť airbagov, automatickú klimatizáciu, autorádio s CD prehrávačom, xenónové svetlomety, elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel (vrátane sklápania a vyhrievania) a hliníkové kolesá s pneumatikami 225/50 R18 vpredu a 245/45 R18 vzadu.

Nissan 370Z sa na Slovensku začína predávať 8. júna. Jeho cena je od 39 590 eur (1 192 688 Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.