Nissan 370Z: šelma v predaji aj na Slovensku

Streda, 03 jún 2009

Na slovenský trh prichádza v týchto dňoch významná novinka v podobe výkonného športového automobilu Nissan 370Z. Je pokračovateľom osvedčenej línie predchádzajúcich modelov Z, predovšetkým však priamym nástupcom modelu 350Z. Ponúka vlastnosti rýdzo športového automobilu, oproti predchodcovi vyšší výkon a lepšie ovládanie vďaka kompaktnejším rozmerom a nižšej hmotnosti.

Nissan 370Z

Nový Nissan 370Z má nový motor s objemom 3,7 litra so zvýšeným výkonom (331 k/7000 ot, 366 Nm/5200 ot), nová je aj sedemstupňová automatická prevodovka, šesťstupňová manuálna a zadný diferenciál so zvýšenou svornosťou. Zmenený dizajn je viac agresívny a zmenené sú aj niektoré vonkajšie rozmery: 370Z je kratší o 10 cm, je širší a rázvor má väčší o 5,5 cm. Použitím nových ľahších materiálov je nižšia aj celková hmotnosť o 32 kg. Oproti predchodcovi je nový model svižnejší, obratnejší a stabilnejší vďaka skrátenému rázvoru náprav, širšiemu rozchodu kolies a nižšej hmotnosti.

Pozornosť si zasluhuje vylepšená šesťstupňová manuálna prevodovka s tesnejším odstupňovaním. Ako prvá na svete je vybavená systémom automatickej synchronizácie otáčok pri radení, čo umožňuje vodičovi veľmi rýchlo zaradiť prevodový stupeň, ľahšie a rýchlejšie ako by to zvládal napríklad skúsený vodič pomocou tradičného spôsobu päta-špička. Funkcia "Synchro Rev Control" pri radení automaticky reguluje otáčky motora a v podstate ide o radenie s medziplynom, ktoré umožňuje jeho hladší priebeh. Nová sedemstupňová automatická prevodovka modelu 370Z má manuálny aj automatický režim. Je tiež vybavená systémom automatickej úpravy otáčok pri podraďovaní (DRM), čo v manuálnom režime umožňuje radiť rovnako rýchlo ako s ručnou prevodovkou.

Nissan 370Z

Nový Nissan 370Z s tradičným dvojsedadlovým usporiadaním má dynamický a štýlový dizajn a odvážnejší vzhľad, pevnejšiu konštrukciu a lepšie jazdné vlastnosti. Modernizovaný interiér má prístrojový panel z mäkkých materiálov, rozmernejšie prístroje a tlačidlo na štartovanie a vypínanie motora. Už v základnej výbave má športové sedadlá a volant, hliníkové pedále, stabilizačný systém, šesť airbagov, automatickú klimatizáciu, autorádio s CD prehrávačom, xenónové svetlomety, elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel (vrátane sklápania a vyhrievania) a hliníkové kolesá s pneumatikami 225/50 R18 vpredu a 245/45 R18 vzadu.

Nissan 370Z sa na Slovensku začína predávať 8. júna. Jeho cena je od 39 590 eur (1 192 688 Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.
skoda-kamiq
Automobilka Škoda predstavila svoj nový produkt pomenovaný Laura. Nejde o nový model automobilu, ale o digitálnu asistentku do mestského SUV Kamiq a kompaktného modelu Scala. Laura rozumie a hovorí až v šiestich jazykoch, dohovoríte sa s ňou po anglicky, ale aj po česky. Laura rozumie aj pokynom, ktoré sa zadávajú v celých vetách. Jedinou podmienkou fungovania hlasovej asistentky Laura je, aby auto bolo vybavené najvyššou verziou multimediálneho systému Amundsen. Nové rozšírené hlasové ovládanie reaguje na meno Laura. Zavedenie novej digitálnej asistentky potvrdzuje, že oba modely sú v rámci svojich segmentov priekopníkmi v oblasti infoteinment systémov a konektivity. Nová funkcia vrcholného infotainment systému Amundsen využíva štandardne dodávanú eSIM-kartu.