Nissan GT-R Nismo aj na Slovensku

Piatok, 21 október 2016

Najostrejší Nissan GT-R je pripravený vyraziť aj na slovenské cesty. Superšport pre rok 2017 pripravený športovou divíziou japonskej automobilky dostal pridané kone, takže teraz má rovných 600. A s celým týmto početným stádom koní sa dá kúpiť aj na Slovensku.

1 Nissan GT-R Nismo
Nissan GT-R Nismo je GT-R po dopingu s prídavkom 30 koní. A môže aj na bežné cesty.

Výkon pre Nissan GT-R Nismo dodáva 3,8 litrový vidlicový šesťvalec, ktorý podporujú dve turbodúchadlá, aby jeho výkon bol 600 koní (441 kW), čo je oproti bežným GT-R viac o 30 koní. Dosiahne ho pri 6800 otáčkach za minútu. Ohromný je aj jeho najvyšší krútiaci moment 652 Nm dostupný v rozsahu otáčok od 3600 do 5600. Ten sa prenáša na kolesá oboch náprav prostredníctvom šesťstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky.

Nissan GT-R Nismo je vrcholovým modelom radu GT-R. Ide o vysokovýkonný superšportový automobil vhodný pre pretekárske okruhy aj na jazdenie po bežných cestách. Model GT-R i GT-R Nismo preberá to najlepšie od legendárnych superkupé japonskej značky a posúva ikonický dizajn a najmodernejšie technológie na novú úroveň.

2 Nissan GT-R Nismo
Interiér superšportu Nissan GT-R Nismo zdobí praktická športová palubná doska, volant potiahnutý Alkantarou a sedadlá Recaro s kombináciou kože a syntetických materiálov

V interiéru se objevila vylepšená palubní deska z "běžných" modelů s novým volantem potaženým Alcantarou. Sedačky od Recara pokrývá pro změnu kůže, rudé středy jsou ze syntetického materiálu. Ubylo tlačítek, místo 27 jich najdeme pouze jedenáct, i Nismo má ve středu přístrojovky velký monitor, už osmipalcový. Dá se ovládat jak dotykem, proto byla zvětšena virtuální tlačítka, tak kolečkem na středové konzole.

Najsilnejší GT-R posilnený športovou divíziou Nismo sa začne predávať prvého novembra. Jeho cena pre slovenských zákazníkov je 185.000 eur.

1 Nissan GT-R Nismo 2 Nissan GT-R Nismo
Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.