Nissan GT-R Nismo aj na Slovensku

Piatok, 21 október 2016

Najostrejší Nissan GT-R je pripravený vyraziť aj na slovenské cesty. Superšport pre rok 2017 pripravený športovou divíziou japonskej automobilky dostal pridané kone, takže teraz má rovných 600. A s celým týmto početným stádom koní sa dá kúpiť aj na Slovensku.

1 Nissan GT-R Nismo
Nissan GT-R Nismo je GT-R po dopingu s prídavkom 30 koní. A môže aj na bežné cesty.

Výkon pre Nissan GT-R Nismo dodáva 3,8 litrový vidlicový šesťvalec, ktorý podporujú dve turbodúchadlá, aby jeho výkon bol 600 koní (441 kW), čo je oproti bežným GT-R viac o 30 koní. Dosiahne ho pri 6800 otáčkach za minútu. Ohromný je aj jeho najvyšší krútiaci moment 652 Nm dostupný v rozsahu otáčok od 3600 do 5600. Ten sa prenáša na kolesá oboch náprav prostredníctvom šesťstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky.

Nissan GT-R Nismo je vrcholovým modelom radu GT-R. Ide o vysokovýkonný superšportový automobil vhodný pre pretekárske okruhy aj na jazdenie po bežných cestách. Model GT-R i GT-R Nismo preberá to najlepšie od legendárnych superkupé japonskej značky a posúva ikonický dizajn a najmodernejšie technológie na novú úroveň.

2 Nissan GT-R Nismo
Interiér superšportu Nissan GT-R Nismo zdobí praktická športová palubná doska, volant potiahnutý Alkantarou a sedadlá Recaro s kombináciou kože a syntetických materiálov

V interiéru se objevila vylepšená palubní deska z "běžných" modelů s novým volantem potaženým Alcantarou. Sedačky od Recara pokrývá pro změnu kůže, rudé středy jsou ze syntetického materiálu. Ubylo tlačítek, místo 27 jich najdeme pouze jedenáct, i Nismo má ve středu přístrojovky velký monitor, už osmipalcový. Dá se ovládat jak dotykem, proto byla zvětšena virtuální tlačítka, tak kolečkem na středové konzole.

Najsilnejší GT-R posilnený športovou divíziou Nismo sa začne predávať prvého novembra. Jeho cena pre slovenských zákazníkov je 185.000 eur.

1 Nissan GT-R Nismo 2 Nissan GT-R Nismo
Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."