Nissan GT-R Nismo aj na Slovensku

Piatok, 21 október 2016

Najostrejší Nissan GT-R je pripravený vyraziť aj na slovenské cesty. Superšport pre rok 2017 pripravený športovou divíziou japonskej automobilky dostal pridané kone, takže teraz má rovných 600. A s celým týmto početným stádom koní sa dá kúpiť aj na Slovensku.

1 Nissan GT-R Nismo
Nissan GT-R Nismo je GT-R po dopingu s prídavkom 30 koní. A môže aj na bežné cesty.

Výkon pre Nissan GT-R Nismo dodáva 3,8 litrový vidlicový šesťvalec, ktorý podporujú dve turbodúchadlá, aby jeho výkon bol 600 koní (441 kW), čo je oproti bežným GT-R viac o 30 koní. Dosiahne ho pri 6800 otáčkach za minútu. Ohromný je aj jeho najvyšší krútiaci moment 652 Nm dostupný v rozsahu otáčok od 3600 do 5600. Ten sa prenáša na kolesá oboch náprav prostredníctvom šesťstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky.

Nissan GT-R Nismo je vrcholovým modelom radu GT-R. Ide o vysokovýkonný superšportový automobil vhodný pre pretekárske okruhy aj na jazdenie po bežných cestách. Model GT-R i GT-R Nismo preberá to najlepšie od legendárnych superkupé japonskej značky a posúva ikonický dizajn a najmodernejšie technológie na novú úroveň.

2 Nissan GT-R Nismo
Interiér superšportu Nissan GT-R Nismo zdobí praktická športová palubná doska, volant potiahnutý Alkantarou a sedadlá Recaro s kombináciou kože a syntetických materiálov

V interiéru se objevila vylepšená palubní deska z "běžných" modelů s novým volantem potaženým Alcantarou. Sedačky od Recara pokrývá pro změnu kůže, rudé středy jsou ze syntetického materiálu. Ubylo tlačítek, místo 27 jich najdeme pouze jedenáct, i Nismo má ve středu přístrojovky velký monitor, už osmipalcový. Dá se ovládat jak dotykem, proto byla zvětšena virtuální tlačítka, tak kolečkem na středové konzole.

Najsilnejší GT-R posilnený športovou divíziou Nismo sa začne predávať prvého novembra. Jeho cena pre slovenských zákazníkov je 185.000 eur.

1 Nissan GT-R Nismo 2 Nissan GT-R Nismo
Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.