Nissan Leaf II: e-Pedal

Štvrtok, 20 júl 2017

Nissan pripravuje elektrický model Leaf druhej generácie. Predstaviť sa ho chystá 6. septembra na autosalóne vo Frankfurte a má niesť pomenovanie e-Pedal.

Nissan Leaf II
Teaserová snímka hlavného svetlometu Nissana e-Pedal napovedá, že aj dizajn karosérie elektrického modelu japonskej automobilky sa výrazne zmodernizuje

Nový model prichádza šesť rokov po tom, ako sa prvé kusy dostali do Európy, pričom v Japonsku a Amerike jazdili už o rok skôr. Takže obnova modelu bola žiaduca a prakticky nevyhnutná. Premiéra vo Frankfurte prebehne začiatkom septembra, krátko na to má ísť nový Nissan druhej generácie do predaja.

Zatiaľ Nissan nezverejnil žiadnu snímku, ktorá by napovedala ako nový feaf bude vyzerať. Upútavka na hlavný svetlomet, ktorú nedávno publikovali v zahraničí, síce toho príliš veľa nenapovie, ale o novom modeli elektrického Leafu e-Padal naznačuje, že novinka vybočuje zo stereotypu, takže na dizajn sa môžeme tešiť. Možno sa na karosérii objavia niektoré prvky známej štúdie IDS.

Ako nový leaf bude fungovať? Vraj jediným prepnutím páčky na centrálnej konzole premení táto technológia plynový pedál na e-Pedal, ktorý umožní vodičovi zrýchľovať, spomaľovať a zastavovať iba pomocou plynového pedála. Technológia e-Pedal je celosvetovo prvým ovládaním vozidla, ktoré je založené na použití jediného pedála a umožní vodičovi zastaviť i na svahu a následne opäť pokračovať v jazde.

Vodič až 90 % ovládania vozidla zvládne jediným pedálom, čo vodičovi zjednoduší jazdu. Pri jazde v hustej mestskej premávke tak nebude musieť používať dva pedále a jazda bude jednoduchšia a príjemnejšia.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.