Nissan Leaf II: Štýlový dizajn, dlhší dojazd a inteligentný tempomat

Streda, 13 december 2017

Plne elektrický Nissan Leaf druhej generácie predstavili v Bratislave v podobe akej sa bude predávať na európskom trhu, a to v dosť netradičnom prostredí, v zreštaurovaných priestoroch Mlynice na Turbínovej ulici.

1 Nissan Leaf
Nissan Leaf druhej generácie sa na slovenský trh dostane už začiatkom budúceho roku

Nový Leaf sa predstavil v elegantnom štýlovom dizajne, s batériami s väčšou kapacitou, výkonnejším agregátom, dlhším dojazdom, inteligentným tempomatom, systémom ProPilot a viacerými technologickými novinkami a tiež s cenou pre slovenský trh.

Leaf II japonskej automobilky Nissan nahrádza súčasný model, ktorý sa na európskom trhu objavil pred šiestimi rokmi a ktorého posledné kusy sa dopredávajú. Druhá generácia Leafu je o dosť väčší kus auta, vyzerá omnoho lepšie, vie viac, prejde na jedno nabitie viac kilometrov a jazda v ňom bude luxusnejšia. Sympatické je, že Nissan dodržal sľub aj o cene a druhá generácia by nemala byť drahšia.

Potenciálneho záujemcu o nový Leaf hádam najviac zaujíma, koľko kilometrov prejde na jedno nabitie. Zdrojom energie sú lítium-iontové batérie s kapacitou 40 kWh (nahradili doterajšie s kapacitou 30 kWh), čo dodá elektromotoru výkon 110 kW (150 k) a auto prejde podľa merania NEDS 378 kilometrov. Poteší aj najvyšší krútiaci moment 320 Nm, ktorý je využiteľný od začiatku otáčok až do 3283 otáčok.

Zákazník je zvedavý aj na čas potrebný na nabitie batérií. S rýchlonabíjačkou je to pri nabití na 80 % kapacity akumulátorov len okolo 40 minút, pri nabíjaní z domácej zásuvky nabitie na plnú kapacitu si však majiteľ elektromobilu Leaf II bude musieť počkať až 16 hodín.

Oproti predchodcovi je Nissan Leaf druhej generácie väčší. Na dĺžku meria 4480 mm, široký je 1790 mm a jeho výška je 1540 mm. Rázvor náprav je 2700 mm. Nižší je aj koeficient odporu vzduchu – má hodnotu 0,28. Používa pneumatiky 205/55 R16, resp. 2015/50 R17. Pohotovostnú hmotnosť má 1490 až 1520.

Druhá generácia Nissanu Leaf nie je nová len tým, že má zmenený dizajn a nový model narástol, že má väčší iteriér, vyšší výkon a prejde na jedno nabitie viac kilometrov. Pokrok zaznamenal v tom, že prináša mnoho nových a inovatívnych systémov. Sústredené sú v technológiách Intelligent Drive: ProPilot, ProPilotPark a e-Pedal.

Systém ProPilot by sme mohli považovať za predvoj autopilota. Je to v podstate inteligentný tempomat, ktorý zvláda jazdu v dopravnej zápche. Od spomaľovania, brzdenia, zastavenia a potom aj zrýchľovanie. Upozorní tiež vodiča na udržanie sa v jazdnom pruhu. Systém ProPilotPark dokáže bez pomoci vodiča, ale s jeho prítomnosťou v aute, sám auto zaparkovať, a to stlačením jediného tlačidla.

Technológia e-Pedal je v samotnej podstate revolučná. Pomocou nej môže auto naštartovať, zrýchľovať, spomaľovať a zastaviť pomocou jediného pedála, na agresívne brzdenie sa však musí použiť tradičný brzdový pedál. E-Pedal dokáže po uvoľnení pedála stáť napríklad z kopca. Auto je tak zabrzdené, ale z tohto brzdenia dobíja batériu a vracia tak energiu späť do vlastnej siete.

Na prezentácii nového Leafu II v priestorom Mlynice sme si mohli prezrieť pravdepodobne na prvý vyrobený exemplár. Bol odetý do čiernej farby, a ako sme už spomenuli, s pravostranným riadením. Takmer nič na ňom neprezrádza, že ide o elektromobil. Hádam len dobre zamaskovaný malý kryt v prednej časti kapoty, pod ktorým je zásuvka na pripojenie nabíjacieho kábla. Takže Leaf II vyzerá na pohľad ako každé iné auto.

Nových technológií je v druhej generácii Nissanu Leaf II viac, napríklad okrem služby Apple CarPlay a Android Auto aj komunikácia so smartfónom prostredníctvom mobilnej aplikácie na rôzne praktické využitie.

Prvá generácia Leafu jazdí po Európe už šesť rokov, v Amerike o rok dlhšie. Kúpilo si ju 300 tisíc zákazníkov a podľa Nissanu najazdili spolu 3,5 miliardy kilometrov a svojou bezemisnou prevádzkou je v povetrí o 600 miliónov ton emisií CO2 menej.

Nissan Leaf II sa na trh dostane už v januári 2018 v limitovanej edícii 2.ZERO. Na 17palcových kolesách, so 7palcovým dotykovým displejom, multifunkčným volantom , delenými zadnými sedadlami v pomere 60:40, 435 litrovým batožinovým priestorom a novými technológiami, prakticky v plnej výbavy, za cenu 36 650 eur. Cenník ešte Nissan nemá, ale vraj bežné ceny by mohli byť od ceny imitovanej edície nižšie a nemali by sa príliš líšiť od ceny Leafu prvej generácie.

1 Nissan Leaf 2 Nissan Leaf 3 Nissan Leaf 4 Nissan Leaf 5 Nissan Leaf 6 Nissan Leaf 7 Nissan Leaf 8 Nissan Leaf 9 Nissan Leaf 10 Nissan Leaf 11 Nissan Leaf 12 Nissan Leaf
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.