Nissan LEAF už aj na Slovensku

Pondelok, 29 apríl 2013

Druhá generácia elektromobilu LEAF prichádza po slovenskej výstavnej premiére aj na náš trh. Má dlhší dojazd, väčší batožinový priestor, viac miesta vzadu, podvozok upravený pre európske cesty a rýchlejšie nabíjanie.

Nissan LEAF II
Plne elektrický Nissan LEAF druhej generácie sa začína predávať už aj na Slovensku

Nissan LEAF sa predáva už dva a pol roka a bol prvým plne elektrickým automobilom na svete. V súčasnosti jazdí po celom svete takmer 54 000 týchto stopercentne elektrických automobilov, ktoré neprodukujú žiadne emisie.

Nissan LEAF prichádza na Slovensko až vo svojej druhej generácii a má množstvo zmien. Napríklad dlhší dojazd a tým aj väčšie možnosti využitia. Oproti predchodcovi má LEAF druhej generácie priestrannejší interiér, upravené sedadlá pre väčšie pohodlie, väčší batožinový priestor a viac pohodlia.

Medzi zmeny oproti pôvodnej verzii Nissanu LEAF patrí aj možnosť rýchlejšieho 6,6 kW nabíjania, ktoré skracuje nabíjací čas na polovicu, má jemné zmeny v štýle prednej masky chladiča, plne integrovaný elektromotor a nabíjačka uvoľňujú ďalší priestor pre batožinu a má aj nižšiu hmotnosť o 32 kg.

Modernizácia Nissana LEAF je v súlade s prechodom k celosvetovej výrobe. Kým pôvodný model sa vyrábal len v Japonsku, nový Nissan LEAF sa produkuje pre miestne trhy aj v Severnej Amerike a Európe. Na starom kontinente sa koncom marca začala výroba nového modelu LEAF vo výrobnom závode spoločnosti Nissan v Sunderlande vo Veľkej Británii.

Nissan LEAF II
Modernizovaný Nissan LEAF má viacero zmien, ktoré prinášajú väčšie možnosti využitia

Nový LEAF bude na trhu v úrovniach výbavy Visia, Acenta a Tekna. Vyššie úrovne Acenta a Tekna sú vybavené komunikačným systémom Carwings, zatiaľ čo Visia obsahuje novú navigáciu Nissan Connect 2.0. Keďže systém Carwings ešte nie je v našom regióne dostupný, spoločnosť NSCEE sa rozhodla uviesť na trh nový LEAF len s úrovňou Visia a zvážiť uvedenie vyšších úrovní výbavy neskôr, podľa dopytu zákazníkov.

Cena nového Nissanu LEAF na Slovensku bude 28 780 eur pre verziu Visia.

Doplnkovou výbavou môže byť systém Nissan Connect 2.0 so zadnou parkovacou kamerou za príplatok 800 eur a nabíjačka 6,6 kW za príplatok 965 eur. V prvej fáze predaja bude oficiálnym predajcom Auto-Impex na Rožňavskej ulici v Bratislave.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.