Nissan má nový crossover - Juke

Štvrtok, 07 január 2010

Spoločnosť Nissan uvoľnila v týchto dňoch prvé informácie a jedinú fotografiu pripravovaného malého crossovera. Globálne predstavenie nového malého crossoveru Nissan, pomenovaného Juke, naplánoval Nissan na 10. februára. Oficiálna svetová premiéra sa potom uskutoční na ženevskom autosalóne začiatkom marca a nový model Juke sa začne predávať od októbra tohto roku.

Nissan Juke

Nissan o novom modeli Juke tvrdí, že vnesie do segmentu kompaktných automobilov novú dynamiku a ponúkne európskym zákazníkom alternatívu k tradičnému neinšpiratívnemu malému hatchbacku. Ako štvrtý crossover v európskom rade Nissanu má model Juke posilniť vedúcu pozíciu tejto značky v Európe v segmente crossoverov.

Nissan Juke si vzal inšpiráciu z konceptu Qazana, ktorý mal veľmi dobré prijatie na ženevskom autosalóne v roku 2008. Do ponuky svojich vozidiel zaradí Nissan svoj nový model medzi kompaktný rodinný Note a crossover Qashqai.

Podľa výsledkov prieskumu medzi zákazníkmi spoločnosti Nissan tvoria značnú časť európsky kupujúci v segmente malých a kompaktných automobilov, ktorých potreby zostávajú podľa ich názoru nenaplnené, a to najmä neinšpiratívnou a neoriginálnou ponukou z prevažnej časti hatchbackov, ktoré sa vraj podobajú ako vajce vajcu.

Preto Nissan navrhol a vyvinul model Juke Nissan tak, aby európskym zákazníkom ponúkol alternatívu k tradičnému malému hatchbacku. Podľa Nissanu veľa zákazníkov hľadá automobil, ktorý kombinuje impozantný vzhľad, skvelú ovládateľnosť a potešenie z jazdy, avšak nie na úkor praktickosti a pohodlia. Práve vďaka týmto vlastnostiam by model Juke mal zaujať jedinečnú časť európskeho trhu.

Žiadne ďalšie informácie, napríklad o rozmeroch nového crossovera alebo o použitých pohonných jednotkách Nissan neuverejnil. Vie sa však, že Juke sa bude vyrábať spoločne s modelmi Qashqai, Qashqai+2 a Note v modernom výrobnom závode Nissanu v Sunderlande vo Veľkej Británii.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.