Nissan Micra 1,2 DIG-S: trojvalec s kompresorom

Sobota, 02 júl 2011

Približne po trištvrte roku po uvedení štvrtej generácie mestského modelu Micra prichádza teraz Nissan so silnejšou alternatívou motora. S rovnakým objemom, ale vylepšený o kompresor a 18 koní. Za názvom Micra 1,2 DIG-S sa skrýva Direct Injection Gasiline a S znamená Supercharger, teda kompresor.

Nissan Micra
Najvýkonnejšia a rýchlejšia Micra nesie označenie 1,2 DIG-S a má motor s výkonom 98 koní

Nový trojvalec má výkon 98 koní pri 5600 otáčkach a 140 Nm pri 4400 otáčkach. Základný agregát mal 80 koní a 110 Nm. Nový výkonnejší motor vďaka technickým úpravám a novým technológiám má priemernú spotrebu zníženú na 4,1 litra benzínu na sto kilometrov a emisie CO2 len 95 gramov na kilometer jazdy – najnižšie vo svojej triede. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 180 km/h.

Nízkej spotrebe vďačí Micra DIG-S systému Start/Stop, najmä však uplatneniu systému Millerovho cyklu, ktorý pred viacerými rokmi používala Mazda u modelu Xedos 9. Za vyššou úsporou sa skrýva aj lepšia aerodynamika novej verzie modelu, keď súčiniteľ aerodynamického odporu klesol pri modeli s manuálnou prevodovkou na 0,29, resp. na 0,31 s prevodovkou CVT, zatiaľ čo základný model má 0,33.

Nová Micra DIG-S, nabitá inovatívnymi technológiami už v štandardnej výbave, vznikla ako automobil mimoriadne vhodný do mesta. Má kompaktné vonkajšie rozmery, malý priemer otáčania a zabezpečuje výborný výhľad z vozidla. Všetky verzie sú vybavené systémom ESP, tlačidlom štartovania a vypínania motora. Voliteľne dostupný je tiež systém merania parkovacieho miesta (PSM) a Nissan Connect s integrovanou 5palcovou obrazovkou so satelitnou navigáciou.

Technicky pokročilý preplňovaný trojvalcový zážihový motor s priamym vstrekovaním poskytuje výkon očakávaný od 1,5litrového motora, ale so spotrebou zodpovedajúcou motoru s objemom 1,0 litra. Údaj o kombinovanej spotrebe 4,1 l/100 km je v čase neustáleho rastu cien pohonných látok veľmi príjemná hodnota. Kombinácia výkonu, vynikajúcej spotreby paliva a mimoriadne nízkych emisií je pri novej Micre DIG-S bezkonkurenčná.

Štandardom je päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá prenáša výkon motora na predné kolesá. Voliteľná je vyspelá bezstupňová prevodovka CVT - je prvou prevodovkou typu CVT na svete so subsatelitným súkolím, ktorá zabezpečuje dokonale plynulý chod a vysokú účinnosť.

Nový Nissan Micra DIG-S by sa do predaja mal dostať v priebehu tohto leta. O jeho cene sa Nissan zatiaľ nezmieňuje.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.