Nissan Micra 1,2 DIG-S: trojvalec s kompresorom

Sobota, 02 júl 2011

Približne po trištvrte roku po uvedení štvrtej generácie mestského modelu Micra prichádza teraz Nissan so silnejšou alternatívou motora. S rovnakým objemom, ale vylepšený o kompresor a 18 koní. Za názvom Micra 1,2 DIG-S sa skrýva Direct Injection Gasiline a S znamená Supercharger, teda kompresor.

Nissan Micra
Najvýkonnejšia a rýchlejšia Micra nesie označenie 1,2 DIG-S a má motor s výkonom 98 koní

Nový trojvalec má výkon 98 koní pri 5600 otáčkach a 140 Nm pri 4400 otáčkach. Základný agregát mal 80 koní a 110 Nm. Nový výkonnejší motor vďaka technickým úpravám a novým technológiám má priemernú spotrebu zníženú na 4,1 litra benzínu na sto kilometrov a emisie CO2 len 95 gramov na kilometer jazdy – najnižšie vo svojej triede. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 180 km/h.

Nízkej spotrebe vďačí Micra DIG-S systému Start/Stop, najmä však uplatneniu systému Millerovho cyklu, ktorý pred viacerými rokmi používala Mazda u modelu Xedos 9. Za vyššou úsporou sa skrýva aj lepšia aerodynamika novej verzie modelu, keď súčiniteľ aerodynamického odporu klesol pri modeli s manuálnou prevodovkou na 0,29, resp. na 0,31 s prevodovkou CVT, zatiaľ čo základný model má 0,33.

Nová Micra DIG-S, nabitá inovatívnymi technológiami už v štandardnej výbave, vznikla ako automobil mimoriadne vhodný do mesta. Má kompaktné vonkajšie rozmery, malý priemer otáčania a zabezpečuje výborný výhľad z vozidla. Všetky verzie sú vybavené systémom ESP, tlačidlom štartovania a vypínania motora. Voliteľne dostupný je tiež systém merania parkovacieho miesta (PSM) a Nissan Connect s integrovanou 5palcovou obrazovkou so satelitnou navigáciou.

Technicky pokročilý preplňovaný trojvalcový zážihový motor s priamym vstrekovaním poskytuje výkon očakávaný od 1,5litrového motora, ale so spotrebou zodpovedajúcou motoru s objemom 1,0 litra. Údaj o kombinovanej spotrebe 4,1 l/100 km je v čase neustáleho rastu cien pohonných látok veľmi príjemná hodnota. Kombinácia výkonu, vynikajúcej spotreby paliva a mimoriadne nízkych emisií je pri novej Micre DIG-S bezkonkurenčná.

Štandardom je päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá prenáša výkon motora na predné kolesá. Voliteľná je vyspelá bezstupňová prevodovka CVT - je prvou prevodovkou typu CVT na svete so subsatelitným súkolím, ktorá zabezpečuje dokonale plynulý chod a vysokú účinnosť.

Nový Nissan Micra DIG-S by sa do predaja mal dostať v priebehu tohto leta. O jeho cene sa Nissan zatiaľ nezmieňuje.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."