Nissan Murano už aj s naftou

Streda, 24 marec 2010

Ak ste doteraz váhali s kúpou Nissana Murano iba preto, že ponúkal len benzínový vidlicový šesťvalec s prevodovkou CVT so samočinnou zmenou prevodového pomeru, teraz nadišla chvíľa na zhmotnenie vášho sna. Stačí mať na bankovom účte hotovosť niekoľko desiatok tisíc eur (cena ešte nie je stanovená), ostatné už zariadi Nisan, ktorý do modernizácie svojho crossovera začal montovať aj štvorvalcový radový naftový motor a šesťstupňovú automatickú prevodovku. Do predaja príde Murano s novým motorom pravdepodobne v septembri tohto roku.

Nissan Murano

Druhá generácia Nissanu Murano bola uvedená na európsky trh na jeseň 2008. Od začiatku, už od prvej generácie, mal Murano v ponuke len jedinú pohonnú jednotku – benzínový šesťvalcový motor s valcami do V s objemom 3,5 litra a výkonom 234 koní. Ani facelift koncom roka 2008 nepriniesol v tomto smere žiadnu zmenu. Až teraz dostáva Murano pod kapotu aj motor poháňaný naftou.

Nový motor predstavil Nissan tento rok v Ženeve. Je ním štvorvalcový 2,5litrový turbodiesel s označením 2,5 dCi, ktorého najvyšší výkon je 190 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Ide o prepracovaný motor, ktorý budú používať aj faceliftované modely Pathfinder a Navara. V staršej podobe mal tento motor nižší výkon. Po modernizácii má vstrekovací systém zvýšený pracovný tlak o 200 bar na 2000 bar, zlepšené vírenie zmesi vo valcoch, lepšie spaľovanie, filter pevných častíc a spĺňa požiadavky emisnej normy Euro 5. Nissan Murano 2.5 dCi ponúka vyrovnaný priebeh krútiaceho momentu, tichý chod motora, zníženú spotrebu a menej emisií.

Nissan Murano
Prístrojová doska, sedadlá, priestorové náladové osvetlenie, kvalitné materiály a doplnky z pravého hliníka posúvajú interiér zo športového SUV do triedy luxusných limuzín

Už sme spomenuli, že Murano dostal aj novú šesťstupňovú automatickú prevodovku namiesto doterajšej bezstupňovej CVT. Na pohon všetkých kolies sa využíva systém All Mode 4x4. Murano štandardne využíva pohon predných kolies, v prípade straty adhézie sa automaticky pripája pohon kolies zadnej nápravy. Prevodovka je vybavená technológiou ASC (Adaptive Shift Control), ktorá upravuje radiacu schému podľa prevažujúceho štýlu jazdy a upravuje tak jej správanie na mieru vodičovi a jazdným podmienkam.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.