Nissan Murano už aj s naftou

Streda, 24 marec 2010

Ak ste doteraz váhali s kúpou Nissana Murano iba preto, že ponúkal len benzínový vidlicový šesťvalec s prevodovkou CVT so samočinnou zmenou prevodového pomeru, teraz nadišla chvíľa na zhmotnenie vášho sna. Stačí mať na bankovom účte hotovosť niekoľko desiatok tisíc eur (cena ešte nie je stanovená), ostatné už zariadi Nisan, ktorý do modernizácie svojho crossovera začal montovať aj štvorvalcový radový naftový motor a šesťstupňovú automatickú prevodovku. Do predaja príde Murano s novým motorom pravdepodobne v septembri tohto roku.

Nissan Murano

Druhá generácia Nissanu Murano bola uvedená na európsky trh na jeseň 2008. Od začiatku, už od prvej generácie, mal Murano v ponuke len jedinú pohonnú jednotku – benzínový šesťvalcový motor s valcami do V s objemom 3,5 litra a výkonom 234 koní. Ani facelift koncom roka 2008 nepriniesol v tomto smere žiadnu zmenu. Až teraz dostáva Murano pod kapotu aj motor poháňaný naftou.

Nový motor predstavil Nissan tento rok v Ženeve. Je ním štvorvalcový 2,5litrový turbodiesel s označením 2,5 dCi, ktorého najvyšší výkon je 190 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Nm. Ide o prepracovaný motor, ktorý budú používať aj faceliftované modely Pathfinder a Navara. V staršej podobe mal tento motor nižší výkon. Po modernizácii má vstrekovací systém zvýšený pracovný tlak o 200 bar na 2000 bar, zlepšené vírenie zmesi vo valcoch, lepšie spaľovanie, filter pevných častíc a spĺňa požiadavky emisnej normy Euro 5. Nissan Murano 2.5 dCi ponúka vyrovnaný priebeh krútiaceho momentu, tichý chod motora, zníženú spotrebu a menej emisií.

Nissan Murano
Prístrojová doska, sedadlá, priestorové náladové osvetlenie, kvalitné materiály a doplnky z pravého hliníka posúvajú interiér zo športového SUV do triedy luxusných limuzín

Už sme spomenuli, že Murano dostal aj novú šesťstupňovú automatickú prevodovku namiesto doterajšej bezstupňovej CVT. Na pohon všetkých kolies sa využíva systém All Mode 4x4. Murano štandardne využíva pohon predných kolies, v prípade straty adhézie sa automaticky pripája pohon kolies zadnej nápravy. Prevodovka je vybavená technológiou ASC (Adaptive Shift Control), ktorá upravuje radiacu schému podľa prevažujúceho štýlu jazdy a upravuje tak jej správanie na mieru vodičovi a jazdným podmienkam.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.