Nissan: ostrejšie a najlepšie GT-R

Pondelok, 15 november 2010

Ak pôvodné GT-R, predstavené v roku 2007, bolo poriadne ostrým kalibrom, prepracovaný model pre rok 2011 s výkonom zvýšeným zo 485 na 530 koní je riadenou strelou s pridanou hodnotou. S týmto výkonom je nové GT-R schopné "vyprášiť" svojim výkonom napríklad Porsche 911 Turbo a vyrovná sa ním Turbu S. Chcete ho mať vo svojej garáži? Ak si ho teraz objednáte, začiatkom roka 2011 vám ho vyrobia a už s prvým jarným slnkom môžete s ním vyraziť napríklad na Severnú smyčku Nürburgringu, alebo do Orechovej Potône na Slovakia-ring.

Nissan GT-R
Prepracovaný Nissan GT-R pre rok 2011 je výkonnejší, rýchlejší a aj lepšie ovládateľný

Okrem základnej verzie sa novinka Nissanu bude vyrábať aj v dvoch nových špeciálnych limitovaných sériách s názvami Club Track a Egoist. Verzia Club Track je určená pre využitie na okruhoch a prémiová verzia Egoist je zameraná na špičkové remeselné vypracovanie. Vyhotovenie Egoist je naplnením ambícií Nissanu GT-R. Výhradne pre konkrétneho zákazníka ho vytvára Takumi, skutočne skúsený majster remeselného spracovania. Na výber ponúka napríklad dvadsať odtieňov interiéru.

Superšport Nissan GT-R 2011 vyvíjali predovšetkým so zreteľom na jeho charakteristiku ako mnohoúčelový výkonný automobil. Vďaka kreatívnemu dizajnu a prvkom vylepšujúcim aerodynamiku vyzerá exteriér nového GT-R stabilnejšie a robustnejšie a interiéru dodali jeho tvorcovia športovejší ráz.

Nissan GT-R
Sedadlá v novom vyhotovení ponúkajú väčšie pohodlie a bezpečné vedenie v zákrutách

Nissan GT-R modelového roku 2011 dostal pridanú porciu výkonu i krútiaceho momentu. Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu nasávania sa zvýšil výkon vidlicového šesťvalca s objemom 3,8 litra na 530 koní pri 6 400 otáčkach a najvyšší krútiaci moment na 612 Nm v rozsahu otáčok od 3200 do 6000. A čo je zaujímavé, motor napriek zlepšeným výkonovým parametrom má nižšiu spotrebu a emisie. Najvyššia rýchlosť nového GT-R je 313 km/h, akceleráciu z 0 – 100 km/h výrobca zatiaľ nezverejnil.

V čom sa GT-R zmenilo? V prvom rade má prepracovaný dizajn. Vonkajší vzhľad menia aj prvky pridaného aerodynamického balíka. Zmenou na exteriéri sú väčšie nárazníky a maska chladiča, prepracovaná maska svetlometov, väčšie vstupy na chladiaci vzduch, denné LED svetlá vpredu, nové pneumatiky a dizajn ráfikov, zväčšené koncovky výfukov a zadný difúzor z karbónu. Nové GT-R má posilnené športové gény prostredníctvom výkonnejšieho motora, lepšej aerodynamiky a zvýšeného prítlaku na prednú i zadnú nápravu, výkonnejšieho chladenia a brzdového systému (rozmerné brzdové kotúče s priemerom 390 mm zabezpečujú väčšiu brzdnú silu, pomalšie vädnutie bŕzd a citlivejšie dávkovanie brzdného účinku), lepšej ovládateľnosti a jazdného komfortu.

Nissan GT-R
Verzia Club Track umožňuje na okruhu naplno využiť potenciál výkonu motora

Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie. Zvýšila sa aj priľnavosť pneumatík pri zatáčaní a stabilita pri jazde v priamom smere. Na zadnej náprave došlo ku zmene charakteristiky zbiehavosti. Výsledkom je lepšia priľnavosť vnútorných kolies pri zatáčaní a lepšia väzba od vozovky. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie tlmenie a vyššie pohodlie počas jazdy. Pridané vzpery v priestore motora a prístrojovej dosky zvýšili tuhosť karosérie. Informácie od zavesenia sa vstrebávajú rýchlejšie a zlepšila sa reakcia na pokyny vodiča. Zároveň sa zvýšila aj presnosť zlícovania panelov karosérie.

Novinkou u nového superšportu GT-R je režim SAVE, ktorý pri jazde na diaľnici či otvorenej ceste optimalizuje krútiaci moment a upravuje schému radenia za účelom zníženia aktuálnej spotreby paliva. S litrom benzínu prejde GT-R 8,5 km, čo je 11,8 l/100 km. Za znížené emisie vďačí katalyzátoru s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiacej jednotke motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom. Pridaný bol aj režim 2WD, ktorý dočasne preradí na pohon dvoch kolies.

Nissan GT-R
Motor prepracovaného modelu GT-R má výkon 530 k pri otáčkach 6400 za minútu. Nové výkonnejšie motory RT-R sa vyznačujú novým červeným krytom na motore.

Novinka Nissan GT-R je ďalším spestrením ponuky superrýchlych automobilov na slovenský trh. Nissan GT-R vo verzii Premium Edition má cenu 90 000 eur, vo verzii Black Etion 91 300 eur. Dodávky pre Európu sa začnú vo februári 2011.

Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R Nissan GT-R
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.